Diksha-Deeksha

Discussie in 'De lounge' gestart door Mirre, 15 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Heeft er hier iemand ervaring hiermee?
    Voor mij is het nieuw en morgenochtend ga ik er ervoor openstaan..heb ik een eerste afspraak.

Liefs Mirre

2. ah78

ah78 Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    Wat is dat? :(

Liefs An ;)

3. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Klinkt als een liedje ofzo...

Maar dat is het vast niet. Hahaha!

4. usMommy

usMommy Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.273
    1
    0
    Herndon VA USA
    Ik ben wel benieuwd wat het is volgens mij loop ik veel mis hier inde VS.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Diksha (Deeksha) wordt door beoefenaars ervan gezien als een overdracht van energie via de handen of ogen. Het kan ook gezien worden als een moderne, Oosterse wijze van magnetiseren.
    De uitgezonden energie kan volgens beoefenaars allerlei verschillende gevoelens bij mensen opwekken, ook gevoelens die ze niet of nauwelijks kennen, bijvoorbeeld gevoelens van rust van extase. Maar ook oude emotionele pijnen kunnen opnieuw beleefd worden. Een bekende leraren die Diksha overdraagt is Bhagavan (Oneness university). Ook Amma draagt Diksha over. Binnen het systeem van de 'Oneness university' worden vele honderden westerlingen momenteel ingewijd in het overdragen van Diksha.

De term voor energie overdracht is 'Shaktipat'. Deze vorm van overdracht van energie heeft als inspiratiebron Indiaase filosofische systemen.

Helaas zijn er inmiddels vele korte cursussen in India waar iedereen die wil, kan leren Diksha over te dragen... Met als gevolg dat allerlei, ook meer onstabiele , geesten menen dat ze terug in Nederland Diksha overdracht kunnen geven.

Beoordeling
    IOCOB beoordeelt Diksha niet met een stoplicht, men kan het beste zelf aan den lijve ervaren wat de therapie doet. Onderzoek doen naar de effecten van Diksha is moeilijk, omdat er niet onderzocht kan worden in de klassieke manier van het geblindeerde onderzoek.

6. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Ik heb er wel van gehoord en wilde het zelf ook gaan doen maar door mijn zwangerschap heb ik dergelijke dingen even uitgesteld.
    Het is iets heel erg moois en komt uit india. Ik ken iemand die werkelijk bijna een jaar in india is geweest om dit op tradiotionele wijze te leren.
    Je kunt zoals met vele spirituele curssusen en work shops je zelf wel erg tegen komen in positieve zin dan dus houd daar wel rekening mee het kan een emotionele ontlading geven.
    Veel plezier morgen Mirre en laat even weten hoe het was ben erg nieuwsgierig! Pb'tje mag ook ;)

liefs
    Jet

7. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik kijk er erg naar uit....
    Deze dame is ook in India geweest en ik ben naar haar doorverwezen door m'n psychologe omdat ik een burn-out heb. Ze is dus erg kundig en niet "zomaar" de eerste de beste.
    Ik hoop dat er zeker dingen los komen Jet...., want ik kan er denk ik alleen maar een beter mens door/van worden en sta er zeker open voor.
    Laat zeker weten hoe ik het heb ervaren.

Liefs Mirre

Deel Deze Pagina