Hallo, Ik zoek tips om mn kleine man van 7maand eindelijk eens te laten doorslapen. Begint behoorlijk hard door te wegen. Hij gaat rond 19.30-20.00 slapen (valt in slaap met 240ml verzadigingsmelk). *Eerste keer wakker rond 23.00, moet melkje hebben anders slaapt hij niet. (geloof me ook al eens paar dagen getest) *2de keer wakker rond 1-2u, tutje geven is vaak voldoende. Soms 3tal keer. Max 20min wakker. *3de keer wakker rond 3u. Moet hij weer een melkje (200-240ml verzadiging) soms na melkje in slaap, soms nog uur/anderhalf uur wakker. *4de keer wakker rond 4.30 (tenzij hij rond 3u langer wakker was) *5de keer wakker rond 5.30 en wil dan niet meer slapen. Soms is het nog vaker opstaan, heel zelden slaapt hij eens van 19.30 tot 01.00 (mss 5keer sinds 5maand) Overdag slaapt hij rond 8-9u voor anderhalf uurtje, namiddag rond 14u nog eens 45min of anderhalf uurtje. Ik wek hem niet... X slaaploze mama
Oei dat is wel heel vaak! Ik kan me heel goed voorstellen dat je dat op gaat breken. Ik vind het moeilijk om tips te geven.. Als ik het zo zie heeft hij nog niet geleerd om zelf weer in slaap te vallen nadat hij tussendoor wakker wordt. Kan me voorstellen dat je vanalles al geprobeerd hebt. Huilt hij hysterisch of is hij gewoon wat jengelig s nachts? Heb je hem al eens door laten gaan, zonder er naartoe te gaan?
Hij kruipt rond en botst dan uiteraard overal tegen of staat recht en valt dan om. Begint te kirren, te huilen. Beetje vanalles eigenlijk. Hij slaapt in slaapzak en komt zot als je hem vaststeekt. Het is wel een zeeeeeer actieve baby. Om hem te doen inslapen moesten we hem echt vastklemmen met onze armen om de rust te vinden. Ondertussen kent hij dit en moet ik hem gewoon op zn zij leggen, eventjes mn hand op zn zijde (5sec max) en valt hij in slaap. Met uitzondering van de 3u en 5u30 shift dan
Lastig voor jou en vervelend voor je kindje! Voor hem zou een ongestoorde nachtrust ook goed zijn. Het kan door vanalles komen, dus moeilijk om tips te geven. Andere slaaphouding geprobeerd? Overdag ander ritme proberen ook met andere eetmomenten? Als hij nu nog 2x 's avonds/'s nachts voeding krijgt, dat lijkt mij erg veel. Sterkte in ieder geval!
Ik volg mee. Onze dochter van 7,5 maanden heeft een vergelijkbare "routine". Met nog twee andere kindjes begint het erg zwaar te worden!
Misschien heel gek. Maar krijgt hij ook niet teveel melk? 240 is een beste plomp en dat hij daar gewoon last van heeft. Duurt natuurlijk een paar uur voordat de darmen gaan werken? Hij krijgt nu tussen 7 en 5.30 in de ochtend 3x melk. Dat is bijna 700cc. Dat dronk mijn dochter op die leeftijd over de hele dag.
Het probleem lijkt me vooral in de tweede helft van de nacht te zitten als de slaap minder diep is. Is er iets dat hem kan storen? Denk aan omgevingsgeluid, licht van straatlantaarns, kwetterende vogels rond zonsopgang. Het kan helpen om voor hem een achtergrond te creëren die omgevingsgeluiden overstemt, dus bijvoorbeeld een projector met sterren en een muziekje. Als dat de hele nacht aan staat overstemt dat andere geluiden, en het heeft een kalmerende werking als hij toch even wakker wordt. Dat laatste kun je niet voorkomen, en is ook niet erg als hij dan gewoon weer verder zou slapen. Aan die nachtvoeding zul je waarschijnlijk niet ontkomen, maar als hij verder wel gewoon doorslaapt is dat al een hele verbetering.
Patatjes en fruit gaat relatief goed tot 150g. Soms iets meer als hij het echt lekker vindt. Minder melk kan ik eens proberen, maar hij lijkt altijd zo hongerig... Zou ik dan eens alles naar 180+6 ipv 210+7 doen? Als ik hem doe inslapen leg ik hem op zn zij. Op de rug wil hij niet. Zelf legt hij zichzelf vaak op zn buik, maar dan kruipt hij wel rond in zn slaap. Moet ook wel zegfen dat hij op lengte en gewicht op P90 staat. Dus in verhouding goed maar wel groot van lengte en goed op gewicht.
Ohja en het is behoorlijk stil in de kamer. Je hoort nauwelijks iets. Slaap er atm zelf om zo weinig mogelijk slaap te verliezen. Licht komt er ook niet binnen. Zeer donkere gordijnen. Bewust gekozen want zn oudere broer is een zeer lichte slaper, al slaap hij meestal zelf weer in.
Zelfs dan kan zo'n projector toch wel helpen, het is rustgevend en je kind associeert het na een tijdje met slapen. Het was hier in elk geval een groot succes.
Kan je altijd even kijken. Misschien wordt hij wakker van honger of niet. Klein flesje aanbieden. En een boterham overdag en in de ochtend pap?
Zou hij wakker worden omdat hij overdag te weinig krijgt? Als mijn zoontje overdag niet genoeg binnenkrijgt dan weet ik zeker dat hij snachts wakker wordt met honger
Smorgens en savond eet hij ook een dubbele boterham. Vergeten te zeggen. Patatjes en fruit heb ik al meer geprobeerd maar hij weigert gewoon. Zn dagritme is: 7u boterham 8u melkje Tsn 9 en 11 dutje 11.30 patatjes 14.00 fruit Vanaf 14u dutje 17u boterham 19-20u melkje en gaan slapen En dan het leuke nachtritme... Heb snachts al eens minder aangeboden of zelf fles geweigert van 3u. Maar dan wordt hij nog vaker wakker en is het echt met huilen. Soms drinkt hij er ook maar 100ml van. Dit komt wel minder vaak voor..
Om je een indruk van mijn hongerlap te geven: hier met 7 maanden was het: 210cc + melkpoeder+ 15gr pap 200gr fruit 210cc+melkpoeder 1 a 2 boterhammen 210cc+melkpoeder 200gr avondeten 210cc+melkpoeder+15gr pap
Geen tips helaas, maar wil je even laten weten dat je niet alleen bent. Mijn zoontje is ook 7 mnd en zijn "ritme" is ongeveer als volgt: Tussen 19.30-20.15 slapen (bv vooraf) 21.30 drinken 23.00 drinken 01.30 drinken 3.30 drinken 5.30 drinken slaapt dan tot 7.30/8.15 Ook een héél beweeglijk kind, ik moet hem idd ook vasthouden soms. Dit is een voorbeeldnacht. Hij slaapt gelukkig wel snel weer in. Ik probeer hem ook overdag meer t voeden, maar lijkt geen invloed te hebben. Volgens mij wil hij ook gewoon weten dat we er zijn? Is dat bij jouw zoontje ook misschien zo?
Mocht je de slaap hebben gevonden, stuur dan hier ook wat heen! Snachts ook stuk of 3 keer wakker, gelukkig slaapt hij heel snel weer als ik hem heb aangelegd. Vanochtend was hij om half 7 wakker, half uurtje bij mij is bed gespeeld en daarna samen lekker geslapen tot 9 uur. Die uurtjes zijn wel fijn. Overdag is het ook drama momenteel. Hij viel de laatste weken mooi in slaap bij het voeden, dus had de voedingen precies voor de slaapjes in een schema, valt ie de laatste dagen opeens niet meer aan de borst in slaap, en zelf in slaap vallen is al helemaal drama. Hoop dat deze fase gauw voorbij is, want zo is slapen niet zo leuk. Welterusten allemaal! Hoop op een goede nacht.
Ohw OrD, wat heb ik met je te doen!!! Je verhaal is heel herkenbaar en heeft hier tot ongeveer 8 maanden geduurd. Ik weet hoe je je voelt. Hier ook een enorm drukke en energieke (ondertussen dreumes). Bij ons was het over toen hij kon kruipen. Ik zou echt niet weten wat je zou moeten doen. Hij kruipt al las ik!? Ik zou proberen het slaapje in de middag wat te korten. Hem na een half uur wakker te maken. En zoveel mogelijk z'n gang laten gaan de hele dag zodat de energie er een beetje 'uit' is. Je zou eens een osteopaat kunnen bezoeken maar weet niet of je dat wil. Werk je? Je mag me altijd een pb sturen. Ik heb zelf ervaren wat niet slapen met je doet. Ik voelde me zelfs helemaal DEPRI door het niet slapen en heb helaas thuis gezeten een week ( werk 28 uur) en dan is een week nog niet lang hoor maar in die week ging hij toevallig beter slapen. Mijn zoon word nog wakker snachts hoor maar niet meer zoals toen. Het was gewoon echt zo net als bij jou. Echt niet normaal he. Je hebt maar een paar uur slaap. Hoe gaat je man/ vriend er mee om. En kun je hem af en toe ergens laten slapen zodat je wat bij kunt tanken? Als je de mogelijkheid hebt en het nog niet doet echt gaan doen!!! Xxx