Pompoen goed houden??

Discussie in 'De lounge' gestart door Nipa18, 22 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    Ik had vorig jaar met de jongens zo'n pompoen uit gesneden erg leuk maar na een paar dagen begon hij te schimmelen. Hij stond binnen. Wie heeft de! Tip?

2. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ik!
    Wel in het engels;)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      39,5 KB
      Weergaven:
      26
  3. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    #3 sneeuwpop, 22 okt 2013
    Laatst bewerkt: 22 okt 2013
    in het nederlands betekent dit gewoon buiten neerzetten en klaar ;)
    o en vergeet t waxine lichtje niet ;)

4. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier gegoogeld en daar was het advies afspoelen met heet water en azijn (hebben schoonmaakazijn gebruikt). En dan drogen.
    Ziet er goed uit hier.

5. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    wij hebben vorig jaar pompoenen gesneden, even na dat ze klaar zijn een nachtje in chloor water, werkt super!

6. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hier afgelopen zaterdag de pompoenen gesneden en buiten neergezet. Maar nu zag ik toch wel dat het begint te schimmelen binnenin :(
    Zal bij de volgenden de tip met azijn en/of bleek eens proberen.

7. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    De reden dat het gaat schimmelen is vaak doordat er niet voldoende is uitgeholt. Je moet echt alle vruchtvlees ( heet dit zo) verwijderen en alleen schil overhouden.
    Ik spoel nadien met gewoon water om alle losse troep te verwijderen en smeer de buitenkant dan in met zonnebloemolie oid zodat het oppervlakte glad is en water er afloopt. Bij mij staan ze dan tot de vorst begint.

8. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    we hebben vruchtvlees laten zitten want dat was keihard en konden we niet doorkomen. Dus volgens mij was de pompoen nog niet rijp ;)

9. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    De binnenkant insmeren met vaseline. Blijven ze ook weken goed. En ze niet al een maand voor Halloween uithollen. En als het gaat vriezen ze 's nachts niet buiten laten staan. 1x vorst er over en je pompoen wordt mush.

10. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    Hij ligt nu in bad met een flinke scheut chloor. Ben benieuwd!!

11. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    als je teveel uitholt stort ie eerder in ;)

12. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ik heb t even aan mn schoonzus gevraagd die doet het elk jaar, wij vorig jaar voor het eerst en voor binnen

zij houd ze buiten 2 weken goed door elke dag even met spuitbusje chloorwater in te spuiten dat houdt ze zo goed als 10 dg perfect, daarna zullen ze beetje gaan instorten maar dat kan niet veel kwaad en ook nog leuke effecten geven maar met 14 dg is het mooie er echt vanaf

13. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Echt niet, ik hol al jaren pompoenen uit en ze storten hier pas in als het gaat vriezen....en schimmelen doen ze bij mij ook niet. :)

14. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    die van mij kromp heel snel en trok scheef om dat ik te veel had uitgeholt

15. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    misschien ligt het ook aan de soort pompoen dat je koopt? En hoe groot ie is en waar je hem koopt. Dus misschien bij de boer zijn ze van betere kwaliteit dan bij de supermarkt en zijn daarom misschien wat steviger?

In Amerika zie je altijd die hele grote pompoenen. Maar wij hebben een kleintje. Neem aan dat dat weer een ander soort is. En bij de groenteboer verkochten ze ook nog pompoenen die heel licht van kleur waren en die was dan speciaal voor om zo'n pompoenhoofd te maken want er zat een voorbeeld bij enzo....maar gelijk ook een stuk duurder ;)

16. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ja idd zal er ook mee temaken hebben, wij hadden ze vorig jaar van de bloemist

dit jaar niet gelukt om naar pompoenen dag te gaan, volgend jaar weer een poging

17. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Mijn oma groeit ze in de tuin. Zo van die hele grote van 7kg ofzo...
    Schimmelen nooit als ik ze uithol. Vorig jaar een kleine van de super en die schimmelde meteen en was nog duur ook! Oma vraagt een symbolische euro voor het zaad.

Deel Deze Pagina