Vitamines voor neerslachtigheid

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Elleke, Mar 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,835
    170
    63
    Beste verloskundigen,

Ik zit nu in week 13 en ben deze week behoorlijk neerslachtig.
    Huilbuien, heel down zijn en het gevoel hebben in een soort 'zwart gat' te zitten. Onbegrijpelijk, want we wilden zó graag een kindje en nu het zover is kan ik me soms zo :( voelen.
    Nu heb ik gelezen dat vitamine B6 en visolie heel goed zijn.
    Maar wélke precies? Ik had vitamine B100 complex gehaald, extra hooggedoseerd. Ik had echt het gevoel dat ik me toen veel beter voelde, maar iemand raadde mij af dit niet te gebruiken en nu ben ik dus weer zo :(. Nu is mijn vraag of ik deze wel of niet mag gebruiken?
    Is het een hormonenkwestie dat ik me zo neerslachtig voel? Ik ben namelijk nog nooit depressief of zo geweest, heb nu soms echt geen zin in dingen waar ik me eerder zo op verheugde!
    Hoop dat het snel over is, t/m week 16 heb ik gelezen en dat het dan veel beter met je kan gaan?

Alvast hartelijk dank!

Elleke

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Vit b6 kan inderdaad heel goed helpen. Liever niet de Vit b complex die bevat meerdere vit b's en niet elke dosering is verstandig in de zwangerschap. Er bestaat ook enkel Vit b6! overleg evt eerst even met je verloskundige of huisarts. We zien na de 14 week vaak een stijgende lijn! Hopelijk ook voor jou!

Imke

Share This Page