Mag het nu wel of niet een kindje van een paar weken oud in de buikdrager rechtop? Ik vond het altijd heel fijn die drager, maar heb hem bij de vorige pas aangeschaft toe mijn zoontje een paar maanden was. Nekje wordt gesteund en ik hield de kleine ook vaak nog een beetje vast zodat het niet teveel schudde. De "ligzakken" zoals de Lodger Shelter vond ik niet zo fijn en zoonlief ook niet... Ik kan nergens vinden vanaf welke leeftijd de buikdrager te gebruiken is.
officieel mag hij vanaf 6 weken. Maar ik zou het niet doen hoor met zo een klein babytje... in ieder geval niet langer dan 20 minuten ofzo... Die dingen zijn hardstikke slecht voor de heupjes omdat ze er in hangen zeg maar... Je zou je beter kunnen verdiepen in bijvoorbeeld een beco butterfly of een bondolino als je voorgevormt wil dragen. En anders "gewoon" een draagdoek. Is even wennen met knopen maar ik vind hem ideaal...
is vanaf 6 weken met het gezichtje naar je toe. Maar evengoed raad ik je de BB draagzak af. Het is geen ergonomische drager op het gebied van de heupjes. Eigelijk moeten bij baby's en kleine kindjes de knietjes hoger dan de de heupen en dat is bij de BB draagzakken niet mogelijk. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat alle kindjes die hierin gedragen worden, iets met de heupjes krijgen maar als ze hier kans op hebben (en dat weet niet altijd vantevoren kan zich ook later openbaren) dan kan dat wel nadelige gevolgen hebben. Beter kan je een drager hebben waarbij de knietjes dus hoger dan de heupjes zitten zoals de beco butterfly (even googelen) Ligzakken zijn ook niet prettig voor de baby, liggen hierin veels te veel opgevouwen.
nou, ik zou niet te veel schrikken maar het is jammer dat ze je niet beter voorlichten bij dat ding... succes met je keuze!
er is een grote 2ehands markt in beco's en andere ergonomische dragers... en ja, prijzen zijn niet zo goedkoop, maar door de 2ehands markt kan je je drager vaak voor niet veel minder dan jij er voor betaald hebt weer doorverkopen.. dus je investering is een stuk kleiner dan. en een nieuwe BB is niet veel goedkoper hoor plus dat je met een beco lang kan doordragen.. geen maanden zoals een BB maar jaren
Ik heb beide kindjes in de BabyBjörn gedragen, vanaf 6 weken (of nog ietsje later, maar niet veel). Niet voor uren lang, dat trok mijn lijf sowieso niet, maar om even een paar boodschappen te doen, of om de oudste naar het kdv te brengen (oudste in de buggy en de jongste in de BB). Ook op vakantie gebruikte ik hem graag (baby was toen 6 mnd); bijvoorbeeld als we met de bus ergens naartoe moesten, vond ik toch fijner dan baby los op schoot. Ik weet niet of ik 'm nu nog zou kopen, ik hoor nu veel vaker dan toen dat ze niet goed zouden zijn. Lijkt me verstandig om even advies te vragen aan een deskundige (fysiotherapeut bijvoorbeeld) of het goed of niet goed is. Als je hem voor langere stukken (of langere tijd achter elkaar) zou gebruiken, zou ik een andere oplossing zoeken. Ergonomische drager, draagdoek of een wandelwagen.
Ik heb de Marsupi. Dat is ook een ergonomische drager die je vanaf de geboorte tot in ieder geval 12 kilo kunt gebruiken. Die kostte 65 euro. Scheelt toch ruim de helft met de Beco (waar ik heeeeel lang over heb getwijfeld, want ik vind ze prachtig!) Deze keer ga ik een geweven draagdoek kopen (ik heb ook een rekbare, maar die is ook nog eens vrij dik en zwaar, en vond ik eigenlijk pas fijn vanaf een maand of 7, en toen werd mijn zoontje eigenlijk alweer te zwaar....) Maar goed, ik zou je dus iig ook de BB afraden!
Het mag vanaf een bepaald gewicht. Uit mn hoofd 5 kilo. Finn zat er dus al snel in. En dat lange...ach het is maar net wie het zegt. Ja je moet je kind er niet de hele dag in dragen, maar dat geldt bijvoorbeeld ook voor een maxi cosi. Finn zijn fysio zei dat het zo overtrokken wordt allemaal, en dat het echt niet zoveel kwaad kan als dat mensen nu beweren. Alleen als ze al alert zijn op de heupjes, moet je het niet doen. Bij mijn nichtje bijv. nu. Die moet een foto laten maken van haar heupjes als ze 3 maanden is. En die mag er dus niet in. Mijn zus draagt haar zo vaak mogelijk in een knoopdoek, want dat zou er dan dus weer voor kunnen zorgen dat het weg trekt. Maar als dat dus niet specifiek gezegd wordt is er niets aan de hand hoor! Een beetje bangmakerij denk ik! Mijn zoontje heeft er haast elke dag ingezetn met de hond uitlaten, en die mankeert niets!!! Dus laat je niet bang maken!
Bovendien zitten ze echt niet met hun knietjes voorbij hun heupjes, hoor? Hier ook gewoon toestemming van het CB...en d eheupjes waren al gecontroleerd.
het gaat er meer om dat het beter is dat de knietjes hoger zitten dan de heupjes. Bij de BB hangen de beentjes meer naar beneden.
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/307630_290017177678089_100000094288034_1211212_603547586_n.jpg tis dan met een groter kindje.. maar het verschil is duidelijk toch?
Precies. En ik neem mezelf altijd maar even als referentiekader, wel zo makkelijk. Ik zit namelijk veel liever op een comfortabele bank, waarbij mijn rug en benen, mijn bekken goed ondersteund wordt dan dan ik op mijn stuitje op een barkruk balanceer. Ik vind het helemaal niet overdreven om een BB (of andere onergonomische dragerzoals bv de chicco!) af te raden. Waarom zou je je pas druk maken als er al iets mis is met de heupen van je kind? Ik voorkom liever dan dat ik iets genees. En in een ergonomische drager mag een kind de hele dag (en nacht mocht dat nodig zijn ) gedragen worden. Want de vergelijking met een maxi cosi vind ik een goeie. Daar stop je je kind ook liever niet te vaak in, dus waarom zou je je kindje en jezelf niet de beste comfort geven?
Wij hebben echt zoveel plezier gehad met de babybjorn, veel gewandeld en isabella had plezier voor 10. Totdat.... Ik een draagdoek omgeknoopt kreeg. Meteen ging de babybungel op mp en ben ik gaan dragen. Wat een genot. Het hoeft niet eens per se verkeerd te zijn / kwaad te kunnen. En o een barkruk kun je heel veel lol hebben, maar jeetjemineetje wat een genot was de doek! Nu ben ik de trotse bezitter van de bobadrager en de nieuwste kun je ook vanaf 7 kilo gebruiken..