Hoi dames, Vandaag bij de gyn geweest en er is een VMK geconstateerd. Erg verdrietig om . Nu kreeg ik 2 opties, afwachten tot mijn lichaam het zelf 'opruimt' (klinkt zo naar) of chemische curettage. Heeft hier iemand ervaring mee?? Weet niet zo goed wat ik moet doen... Alvast bedank voor de reacties en iedereen die hetzelfde mee heeft moeten maken erg veel sterkte ... Liefs In AFwachting
Wat ontzettend naar voor je! Was je al bij de gyn vanwege bloedverlies? Hoe dan ook, wat een schok en wat naar. Ik neem aan dat chemische curettage een chique term is voor 'Misoprostol' of 'Cytotec'? Dat zou ik zelf niet zo snel doen, bij een vmk. Grote kans dat je lichaam het zelf opruimt bij deze termijn. Je krijgt er vrij heftig bloedverlies, terwijl een vmk bij deze termijn niet per se daarmee gepaard hoeft te gaan. Ik zou dus even afwachten, pillen kunnen altijd nog. Heel veel sterkte. Suus
Hoi meis, Wat vervelend voor je... Ik zou, zeker in zo'n vroeg stadium, voorlopig kiezen voor afwachten. Het is altijd beter als je lijf zelf kan kiezen hoe en wanneer hij het opruimt. Trouwens; bijzonder dat ze je in het ziekenhuis de optie hebben gegeven! Meestal adviseert ook een ziekenhuis om bij een vmk niet in te grijpen... Bij mij zijn de eerste 2 miskramen vrij snel zelf losgekomen, en bij de 3e bleef er restweefsel achter. Ook daar heb ik niks aan laten doen en dat is gewoon netjes meegekomen met de menstruatie de maand daarop. Veel sterkte en succes met je beslissing! Liefs BB
Hoi, Wat naar voor je, ik weet er helaas alles van. Het lastige is dat het per persoon verschillend is en dat je dus niet weet wat de beste optie is. Bij mij is de vorige keer het vruchtje getopt met groeien rond 6,5 weken en nu rond 5 weken. Maar er komt bij mij echt helemaal niets vanzelf op gang, afwachten heeft geen enkele zin. De eerste keer kwam het wel vanzelf op gang, maar dat was echt heel vroeg en toen kwam het op gang voordat ik een echo had gehad. De laatste twee keer ben ik er tijdens de echo met 7 weken achter gekomen. Voor nu houdt dat dus in dat mijn lichaam al drie weken niets op gang brengt. Ik vind/vond het bloedverlies en de krampen met cytotec wel meevallen. Nou ja, het is niet te vergelijken met gewoon ongesteld zijn qua bloedverlies. Maar ik ben blij dat er teminste iets gebeurt... Succes met je keuze...
Bedankt voor de reacties ... Ik ga inderdaad afwachten wat mijn lichaam gaat doen. Als er over 2 weken nog niets is gebeurd dan kijken we verder. Wil jullie ook sterkte wensen.
Ik ben ook erg pro afwachten. De eerste twee keer was het vrij snel losgekomen en herstelde mijn lichaam heel goed. De derde keer wilde ik er zo snel mogelijk van af zijn en liet ik een curretage doen (dus geen cytotec) en daarna had ik erg veel moeite met opnieuw zwanger worden. Kan toeval zijn, maar ('chemische')curretage is sowieso onnatuurlijk en zwaarder voor je lichaam. Sterkte meissie!