Sinds 3 maanden heb ik last van een chemische smaak in mijn mond. De ene keer achter in mijn keel, de andere keer op mijn tong, het verschuift nogal. Ik heb in het afgelopen jaar 2 miskramen gehad, dus ik wijtte het aanvankelijk aan de schommelende hormoonhuishouding. Ik kwam bij de tandarts die concludeerde dat ik 3 gaatjes had en wat ontstoken tandvlees. De gaatjes zijn gevuld, ik ben bij de mondhygieniste geweest voor reiniging en poetinstructie en 2 weken geleden ben ik op controle bij haar geweest: het tandvlees bloedde niet meer en alles was goed. Ook de huisarts heeft gekeken en die kon helemaal niets vinden. Fijn allemaal, maar de smaak blijft..Ik eet of drink niet anders sinds het begonnen is, ik heb geen nieuwe medicatie, ik ben niet ziek geweest, ik ben niet op dieet, ik heb geen ontstoken amandelen. Ik begin ten einde raad te raken. Ik heb wel spalkjes achter mijn tanden, die er 14 jaar geleden na mijn beugel ingezet zijn, maar daar kan het niet aan liggen volgens de tandarts. Ik heb al tijden geen pijnboompitten gegeten, ik ben niet ziek geweest. Ik weet het gewoon niet meer...Momenteel ben ik weer zwanger en ik ben zo bang dat ik door de stress over die mond weer een miskraam krijg...Wie heeft tips?
Het kan ook nu gewoon komen doordat je zwanger bent, hoor je vaker dat je daar dan last van kan hebben. Verder zou ik echt geen idee hebben...
Ik heb dat ook met tijden. Klinkt heel goor, maar een vieze smaak kan zelfs te maken hebben met een verkeerde darmflora. Het kan ook door maagzuur komen, en daar hoef je dan verder geen last van te hebben.
wat voor smaak is het... heb ook ooit mond bacterie/infectie ofzo gehad en dat was ook echt ranzig. smaakte naar ijzer / chemisch, alles werd er in ieder geval erg vies door. Tandarts wist gelukkig wat het was. Een vooral goed schoonhouden hielp het te bestrijden/
De smaak is heel moeilijk te omschrijven: het is niet echt bloed, maar het is ook niet bitter of zuur. Het is een beetje elektrisch? Als dat een beetje begrijpelijk klinkt? Ik heb verder geen maagproblemen ofzo, dus daar denkt de dokter niet aan. En ja, ik weet dat je er tijdens zwangerschap last van kunt hebben, maar ik had het al toen ik nog niet zwanger was. Tenzij de hormonen nog in mijn lijf rondwaarden, ik had toen het begon een maand daarvoor een miskraam gehad.
Het kan inderdaad door de hormonen komen. Na een miskraam kan je natuurlijk nog een tijdje het hormoon bij je dragen. Heb je geen witte aanslag op je tong? Dan kan soms ook aan een vieze smaak helpen.
bij een Candida infectie kun je een metaalsmaak in de mond krijgen. ook de lever kan zorgen voor een metaalsmaak in de mond. misschien even op bijde laten testen.
Ik had het heel erg bij de zwangerschappen van de jongens.....misschien krijg jij ook wel een jongen hihi. Nee serieus, ik proefde het door mn eten heen, had verder helemaal geen smaak mee. Na 3 maanden ging het langzaam weg. Maar het was zo overheersend dat ik bij de 4de gelijk wist dat het weer een jongen zou worden!
Ik begrijp denk ik wel wat je bedoeld.... Ik had het tijdens mijn 1e zwangerschap. Ik noemde het altijd ijzer-smaak, het was idd metaalachtig zoals eerder genoemd. Vooral na het eten werd het erger. Tegen het einde van mijn zwangerschap was het weg en ik heb het daarna nooit meer gehad. Kan me niet zo goed herinneren hoe, wat, waarom, vraag het anders even aan je VK.
als je pijnboompitten onverhit hebt gegeten kan je eeen heeeele lange tijd een vieze smaak in je mond hebben (een bittere...).... misschien laatste ergens ongebakken pijnboompitten gegeten?