Chemische smaak..

Discussie in 'De lounge' gestart door RoAn1981, 28 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Sinds 3 maanden heb ik last van een chemische smaak in mijn mond. De ene keer achter in mijn keel, de andere keer op mijn tong, het verschuift nogal. Ik heb in het afgelopen jaar 2 miskramen gehad, dus ik wijtte het aanvankelijk aan de schommelende hormoonhuishouding.
    Ik kwam bij de tandarts die concludeerde dat ik 3 gaatjes had en wat ontstoken tandvlees. De gaatjes zijn gevuld, ik ben bij de mondhygieniste geweest voor reiniging en poetinstructie en 2 weken geleden ben ik op controle bij haar geweest: het tandvlees bloedde niet meer en alles was goed.
    Ook de huisarts heeft gekeken en die kon helemaal niets vinden.

Fijn allemaal, maar de smaak blijft..Ik eet of drink niet anders sinds het begonnen is, ik heb geen nieuwe medicatie, ik ben niet ziek geweest, ik ben niet op dieet, ik heb geen ontstoken amandelen. Ik begin ten einde raad te raken.
    Ik heb wel spalkjes achter mijn tanden, die er 14 jaar geleden na mijn beugel ingezet zijn, maar daar kan het niet aan liggen volgens de tandarts. Ik heb al tijden geen pijnboompitten gegeten, ik ben niet ziek geweest. Ik weet het gewoon niet meer...Momenteel ben ik weer zwanger en ik ben zo bang dat ik door de stress over die mond weer een miskraam krijg...Wie heeft tips?

2. kvinna

kvinna Niet meer actief

Naar wat voor chemische stof smaakt het dan?

3. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Het kan ook nu gewoon komen doordat je zwanger bent, hoor je vaker dat je daar dan last van kan hebben. Verder zou ik echt geen idee hebben...

4. Koon

Koon Niet meer actief

Ik heb dat ook met tijden.
    Klinkt heel goor, maar een vieze smaak kan zelfs te maken hebben met een verkeerde darmflora.
    Het kan ook door maagzuur komen, en daar hoef je dan verder geen last van te hebben.

5. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.386
    860
    113
    home sweet home
    wat voor smaak is het... heb ook ooit mond bacterie/infectie ofzo gehad en dat was ook echt ranzig. smaakte naar ijzer / chemisch, alles werd er in ieder geval erg vies door. Tandarts wist gelukkig wat het was. Een vooral goed schoonhouden hielp het te bestrijden/

6. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Probiotica van Solgar wil weleens helpen. ;)

7. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    De smaak is heel moeilijk te omschrijven: het is niet echt bloed, maar het is ook niet bitter of zuur. Het is een beetje elektrisch? Als dat een beetje begrijpelijk klinkt? Ik heb verder geen maagproblemen ofzo, dus daar denkt de dokter niet aan.
    En ja, ik weet dat je er tijdens zwangerschap last van kunt hebben, maar ik had het al toen ik nog niet zwanger was. Tenzij de hormonen nog in mijn lijf rondwaarden, ik had toen het begon een maand daarvoor een miskraam gehad.

8. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Zou het toch dan niet een metaalsmaak zijn van de zwangerschap, hormonen?

9. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Het kan inderdaad door de hormonen komen. Na een miskraam kan je natuurlijk nog een tijdje het hormoon bij je dragen.

Heb je geen witte aanslag op je tong? Dan kan soms ook aan een vieze smaak helpen.

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    bij een Candida infectie kun je een metaalsmaak in de mond krijgen. ook de lever kan zorgen voor een metaalsmaak in de mond. misschien even op bijde laten testen.

11. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Ik heb wel eens gehoord van een collega die dit heel lang kan hebben na het eten van pijnboompitten.

12. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik had het heel erg bij de zwangerschappen van de jongens.....misschien krijg jij ook wel een jongen hihi.
    Nee serieus, ik proefde het door mn eten heen, had verder helemaal geen smaak mee.
    Na 3 maanden ging het langzaam weg. Maar het was zo overheersend dat ik bij de 4de gelijk wist dat het weer een jongen zou worden!

13. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ik begrijp denk ik wel wat je bedoeld.... Ik had het tijdens mijn 1e zwangerschap. Ik noemde het altijd ijzer-smaak, het was idd metaalachtig zoals eerder genoemd. Vooral na het eten werd het erger. Tegen het einde van mijn zwangerschap was het weg en ik heb het daarna nooit meer gehad. Kan me niet zo goed herinneren hoe, wat, waarom, vraag het anders even aan je VK.

14. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    als je pijnboompitten onverhit hebt gegeten kan je eeen heeeele lange tijd een vieze smaak in je mond hebben (een bittere...)....
    misschien laatste ergens ongebakken pijnboompitten gegeten?

15. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Pijnboompitten"....... Soms geven die ook een bittere metalige smaak die lang kan duren.

Deel Deze Pagina