Wat denken jullie?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Sofia25, 26 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sofia25

Sofia25 Lid

7 dec 2015
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een vraagje.. ik had 20 januari een goede positief zwangerschap test in handen die heb ik hier toen ook online geplaatst. Nou had ik gister een echo al gepland staan in t ziekenhuis bij de gynaecoloog.. hij bevestigde dat ik inderdaad zwanger ben wat heel goed nieuws is natuurlijk maar hij zei dat ik 4 weken zwanger ben en 2 weken geleden bevrucht ben.. ik dacht zelf echt wel 5 weken zwanger te zijn aangezien ik vorige week al positief testen.. heb de griep gehad dus niet zo vaak gemeenschap gehad het is of 3 januari gebeurt of 12 januari maar de gynaecoloog denkt 12 januari dan zou ik dus 7 a 8 dagen later positief getest hebben dat kan toch niet??? Wat denken jullie..

2. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Tsja, ik durf er niet zoveel van te zeggen. Ik heb daar nou eenmaal veel minder verstand van dan een gynaecoloog.

Dat wordt dan de termijnecho afwachten. Daar plakken ze netjes een week en aantal dagen op jouw zwangerschap.

Ik hoop voor je dat jij gelijk hebt. Dan schiet het wat meer op met de zwangerschap. ;)

3. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Het kan bij de termijn echo nog wel aangepast worden en tsjah sommige vrouwen testen al heel vroeg positief. Valt dus weinig over te zeggen nu, en sowieso weet een gyn meer denk ik haha

4. Sofia25

Sofia25 Lid

7 dec 2015
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dankje dames! Moet ik er wel bij zeggen die afspraak stond al gemaakt ik durfde niet te zeggen dat ik vorige week dinsdag al positief testen omdat ik bang was dat die zou zeggen ja waarom laat je de afspraak dan staan stom van me maar daarom denkt hij dat ik pas van t weekend positief testen.. dus hij zei ja dat klopt ook wel met het termijn van het weekend positief getest en nu 4 weken..

5. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Op deze termijn is het volgens mij heel lastig om aan te geven hoe ver je precies zwanger bent. Gewoon volgende echo's afwachten, dan wordt het vruchtje gemeten en zelfs dan kan het nog afwijken tot aan termijnecho. Ik werd bij eerste echo bij ong. 7 weken 5 dagen terug gezet, wat betekende dat ik dan zelfs met 2.6 weken al een positief test gehad zou hebben. Leek mij wel heel erg vroeg. Maar met termijnecho bleek dat ik het op 1 dagje na toch goed had. Had ik nog steeds een vroege positieve test met 3.3, maar wel realistischer.
    Je zult dus nog even geduld moeten hebben, probeer het in ieder geval wel positief te bekijken, de zwangerschap is in ieder geval bevestigd!

6. Sofia25

Sofia25 Lid

7 dec 2015
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel ja ik bekijk het zowiezo positief ben allang blij zwanger te zijn!! Maar vond het wel fijn om te weten hoelang en aangezien ik mezelf iemand vind die laat hcg aanmaakt bij mijn vorige zwangerschappen dan vind ik het heeeel opmerkelijk dat ik 7 dagen na gemeenschap positief zou testen maar zo te zien wat jij beschrijft kan het dus wel! We gaan het zien ik mag over 2 weken terug komen dat was wel heel aardig om te kijken of het een intacte zwangerschap is zei die geloof ik..

7. mardaisy

mardaisy Niet meer actief

Ik wist door een echo in mijn cyclus precies wanneer mijn eisprong plaatsvond. Toen ik een paar weken later zwanger bleek en ik met 8 en 10 weken een echo kreeg, werd ik ineens een week vooruit gezet. Als ik terugtel klopt het niet meer met de bevruchting...

Als ik jou was zou ik gewoon even de echo's afwachten en kijken wat ze zeggen als ze het kindje opmeten. Goede zwangerschap!

8. Sofia25

Sofia25 Lid

7 dec 2015
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het blijft een raadsel wanneer alles heeft plaatsgevonden dat word me steeds duidelijker iedergeval haha! Nou ik had zelf bedacht dat ik morge ochtend nog een keer de clearblue digital doe want vorige week de 20e stond er 1-2 dus dan zou er nu zeker 2-3 moeten staan..

9. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    bij mijn vorige zwangerschap werd ik een paar dagen achteruit gezet. Dat betekende dat ik een week na de eisprong al duidelijk positief teste. Klopte ook niet met mijn vruchtbare slijm en stand van de baarmoeder. Dat checkte in toen. Een week na mijn termijnecho met 12 weken een echo gehad in het UMCG en die kwamen wel uit op mijn uitgerekende datum. Uiteindelijk ben ik ook bevallen op mijn eigen uitgerekende datum. Dus ja wie heeft nou gelijk gehad he. Ziekenhuis of een verloskundigepraktijk;) Kan me zo indenken dat een ziekenhuis wat betere apparatuur heeft dus ook secuurder kan meten

10. Lisa2001

Lisa2001 Actief lid

21 mei 2013
    302
    1
    0
    NULL
    NULL
    Of een latere eisprong of een latere innesteling...

En anders hem even bellen...

11. Lisa2001

Lisa2001 Actief lid

21 mei 2013
    302
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik werd trouwens ook met een vroege echo 6 dagen terug gezet en met de termijn echo weer 5 dagen vooruit...

12. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    In dit termijn (4 a 5 weken) is het verschil zo klein dat je het niet goed op een echo kunt zien. Dus het kan nog verschillende kanten op gaan. Het kan ook zomaar zijn dat je een latere eisprong hebt gehad en dat de zaadjes wat langer hebben geleefd (ze kunnen 7 dagen overleven, dan kun je er zo een paar dagen naast zitten).
    Ik was volgens eigen berekening vorig jaar op 1 juni uitgerekend, maar na een paar echo's veranderde dat in 10 juni. Weer later werd het 6 juni en uiteindelijk is mijn dochter in mei geboren haha :D. Maar wat ik daarmee wil zeggen is, ze kunnen er in het begin aardig naast zitten, daarom doen ze de termijnecho niet vóór de 8 weken. Komt vast goed!

13. Sofia25

Sofia25 Lid

7 dec 2015
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hoop ook dat alles goed kmt zag er nu allemaal gewoon goed uit dus ga ik ook van uit! Ik had niet een heel erg regelmatige cyclus varieerde van 26 tot 33 dagen het langste geweest maar nu zegt de gynaecoloog dan dat ik op dag 34 van mijn cyclus een eisprong heb gehad en op dag 41 dan positien getest. Ik heb nog nooit in me leven een cyclus van 34 dagen gehad dus het lijkt me heel onlogisch en aangezien ik maar 2 dagen gemeenschap heb gehad deze maand zou ik het logischer vinden om te zeggen eisprong geweest op dag 27 of 28 ofzo dat is ook laat maar lijkt mij iets logischer.. naja zoals ik van jullie begrijp word alles nog herberekent en kan het enorm afwijken, zat ermee omdat ik het een eng idee vind dat het vruchtje kleiner is dan het 'moet' zijn.. maar na de clearblue morge ga ik het maar is loslaten en lekker genieten hihi.

14. Sofia25

Sofia25 Lid

7 dec 2015
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog even de uitslag van de clearblue test die gaf toch echt aan 2-3 weken.. dus ben weer happy en ga er lekker van genieten! Bedankt voor het meedenken

Deel Deze Pagina