Werkt vloer koeling(van vloerverwarming) nou echt?

Discussie in 'De lounge' gestart door MyMiracle, 15 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik ben benieuwd of de gene met vloerverwarming en koeling nou echt verschil merken aan de temperatuur in huis met de afgelopen warme dagen.
    Werkt de vloer koeling echt?

2. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Ik weet niet of het helemaal hetzelfde is, mijn opa en oma wonen in een appartementen complex van 3 jaar oud en hebben een systeem van geen radiatoren maar alles via de vloer in de winter is het er heerlijk warm de badkamer zelfs nog een aparte thermostaat, en in de zomer is het heerlijk mijn hond gaat heel graag mee wij lopen er graag op de blote voeten de vloer is dan lekker koel en ze hoeven er niets voor te doen aan moeite maar het blijft gewoon 21-22 graden in huis ook met die enorm warme dagen van de afgelopen week

3. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Onze vloer is altijd koel in de zomer, heerlijk is dat. Maar wordt binnen wel gewoon warm hoor :) alleen met een koele vloer ;)

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Overwegend werkt het wel bij ons. Wij hebben lage temperatuur vloerverwarming met een warmtepomp en in de zomer pompt hij koud water rond. Alleen merk ik dit jaar dat het iets minder goed werkt. Ik denk dat het grondwater door de warme winter wat warmer is dan daarvoor. Dan heb je ook minder koeling natuurlijk.

5. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Dank voor de reacties tot nu toe.
    Wij krijgen ook een waterpomp warmte en koel systeem die de temperatuur van de aarde gebruikt.

Ik kan me voorstellen dat de vloer lekker koel blijft, maar niet echt dat de lucht ook echt koeler wordt. Ik hoop het natuurlijk wel, want dat is op warme dagen heerlijk.

6. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    WIj hebben wel vloerverwarming maar geen koeling erin. Hoor van anderen vaak dat dat wel aangenaam is in de winter

Deel Deze Pagina