Chewigem; iemand ervaring mee?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sunbeam, 5 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Mijn dochter (bijna 5, maar met een verstandelijke beperking) zit altijd op van alles te kauwen (speelgoed, kleding, haar knuffel, haar nagels) en aan alles te frunniken (kleding, nagels (van zichzelf en van anderen) etc.). Nu kwam ik chewigems tegen (Chewigem). Het lijkt me echt iets voor haar, maar ik ben benieuwd naar ervaringen.

Dus, iemand die bekend is met deze "kauwkettingen"?

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.396
    5.303
    113
    Hier wel allerlei kauwatributen, maar geen chewigem aangezien zoon niets om zijn nek wil. Dus dat is nog een puntje om rekening mee te houden. Zoon is vooral gek op kauwslangetjes omdat hij ook graag wiebelt met dingen (hij is zes en heeft een zeer zware vorm van autisme). Van anderen weet ik wel dat de chewigems goed bevallen. Het werd mij alleen niet duidelijk of de ketting zelf geschikt is om ook op te kauwen en dat is bij mijn zoon wel handig, want die houdt zich niet aan het voorschrift om alleen op de hanger te kauwen ;).

3. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

@ MamavanLieverd: Wat voor kauwatributen heb jij voor je zoontje? Mijn dochter houdt ook niet zo van dingen om haar nek eerlijk gezegd, maar mijn gedachtengang was/is dat als ik die ketting omhang wanneer ze gaat kauwen, als ze tv kijkt bijvoorbeeld, dat ze 'm dan wel om zal houden omdat ze erop mag kauwen.

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.396
    5.303
    113
    Hiervan hebben we een hele selectie:

Kauwproducten - Sisigma

Momenteel gebruikt hij vooral de reptubes omdat hij hiermee dus ook kan bungelen, maar we hebben ook een aantal chewy tubes ed. Verder heb ik bij de laatste bestelling ook zo'n bedel aan een uittrekbare riemclip besteld, maar nog niet uitgeprobeerd. Ik ga ook nog stoffen kauwkettingen kopen (andere website) in de hoop dat hij dan zijn shirts met rust laat. Nu draagt hij nog sweaters en truien, daar bijt hij niet op, maar op t shirts helaas wel (daar vallen de gaten dan heel snel in).
    Misschien is je dochter wel beter te sturen hierin hoor en werkt de ketting heel goed. De chewlery kettingen zijn ook wel grappig en bestaan ook als armband.
    Bij http://www.senso-care.nl/leer...focussen/leer…focussen/kauwen---sabbelen/p-1/ hebben ze ook een hoop, maar daar hebben/hadden (is al even terug dat ik die had besteld) ze de verkeerde theratubes, deze dus niet daar bestellen.
    De tangles zijn leuk om mee te friemelen, maar niet als ze er ook op kauwt dus, dan zijn ze zo kapot (is onze ervaring ;)). Ze hebben ook een hoop andere friemelmaterialen, misschien ook even naar kijken, aangezien ze dat ook doet?

5. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Dank je wel!

Mijn dochter heeft van het weekend ook twee gaten in haar vestje gebeten, zucht.... Ze bijt ook heel erg op haar nagels en stopt eigenlijk alles in haar mond wat ze maar voorhanden heeft. Ik kan ontelbaar keer tegen haar zeggen dat ze niet op *vul maar in* moet kauwen, maar een seconde later heeft ze het alweer in haar mond ;).

6. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Mijn oudste heeft op school ook een kauwketting van de website die je in je openingspost vermeld. Hij is 7 en heeft hem sinds de start van het schooljaar

7. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Gebruikt hij de ketting ook echt Marloes80? Of geeft hij toch de voorkeur aan andere dingen?

8. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Hij zegt er zelf niet zo heel veel over. Hij heeft hem gekregen in een periode dat zijn ADHD medicatie niet goed afgesteld stond. Hij zocht toen afleiding en stopte alles in zijn mond.
    Nu is hij weer rustiger en gebruikt hij hem minder.
    Maar het is echt een stevig ding en ze zien er leuk uit.

9. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hier zelfde als mamavanlieverd, onze zoon wil ook niks om zijn nek hebben.
    Koop dus ook de loss bijtproducten van Sisigma. Echt geweldig spul!!

Dan blijft het nog wel opletten hoor. Onze zoon houdt vooral van metalen dingen en dus zal ie altijd metaal blijven zoeken om in zijn mond te steken. Zo bijt/sabbelt ie vaak aan de winkelkarretje, metalen deurklinken, muntjes etc

10. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Onze oudste heeft een prikkelverwerkingsstoornis en bijt echt op
    alles als ze de kans zou krijgen.
    Sinds een tijdje heeft ze deze die ze met een veter rond haar nek kan hangen als ze er behoefte aan heeft.
    Ze pakt hem regelmatig en het kauwen op kleding is al een stuk minder geworden.
    Nu nog het nagelbijten minderen.
    Bijtbuisje - Chewy Tubes rood

11. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Dank voor de link van de site Wendyw80. Ik zie dat dingen daar iets vriendelijker geprijsd zijn, dus misschien eerst daar maar eens wat bestellen.

Als ik vragen mag: waar uit de prikkelverwerkingsstoornis van jouw dochter zich in?

12. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    @Sunbeam,ik stuur je even een pb!

Deel Deze Pagina