lucht in darmen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door simoontje123, 13 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simoontje123

simoontje123 Fanatiek lid

18 feb 2013
    1.285
    0
    0
    gastouder bij twee gezinnen
    Omgeving den bosch
    Morgen ben ik 17 weken zwanger. Mijn buik is ook aardig aan het groeien, maar sinds deze week heb ik veel last van lucht in mijn darmen. Altijd al een moeilijke stoelgang gehad. Ik drink minimaal 2 liter per dag. Maar kan met geluk twee x per week naar de wc voor een grote boodschap.

Iemand een idee hoe snel van dat vervelende gevoel en geluid dat mijn darmen maken af te komen?????

2. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Heb je al roosvicee laxo geprobeerd?
    Helpt heel goed als mijn dochtertje niet kan.. Of weer een fobie ertegen heeft ontwikkeld ;)

3. simoontje123

18 feb 2013
    1.285
    0
    0
    Omgeving den bosch
    Nee dat heb ik nog niet gedaan. Wel pruimen. Dat ga ik vanavond na mijn werk eventjes halen. Hopelijk werkt dat.

4. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hier helpt het echt super voor de stoelgang!

Heb zelf ook problemen met m'n stoelgang maar als ik een ritme ermee aanhou gaat het wel beter. Dus bijv elke ochtend.. Klinkt een beetje raar hihihi. Alleen nu in me verlof is het weer ver te zoeken

5. brunette02

brunette02 Actief lid

11 okt 2012
    326
    0
    16
    Belgiƫ
    Heb ook last van obstipatie sinds mijn zwangerschap. Ik mag blij zijn als ik 1x per week naar de wc kan voor een grote boodschap. Gelukkig heb ik er niet zoveel last van (buikkrampen), maar toch ben ik er mee bezig (ging vroeger elke dag naar de grote wc).

6. Searwen

Searwen Actief lid

22 mrt 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    lijnzaad helpt erg goed, bijvoorbeeld in de yoghurt. Verder inderdaad roosvicee laxo.

7. simoontje123

18 feb 2013
    1.285
    0
    0
    Omgeving den bosch
    Bedankt voor de tips. Lijnzaad heb ik. Probeer ik clvanavond ook meteen ff. Voel me nu echt een opgeblazen ballon.

8. ProudMom

ProudMom Niet meer actief

Lijnzaad hielp de vorige keren en helpt hier nu ook weer super!!

9. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik heb normacol en verder schijnen gedroogde abrikozen erg goed te helpen. Fijnhakken en door de yoghurt is best lekker.

10. Vosje7

Vosje7 Actief lid

3 apr 2013
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi! Ik heb een geweldige tip voor jou. Ik heb zo af en toe last van heel veel luchtvorming in mijn darmen, het is zoooo erg dat ik soms het gevoel heb dat mijn maag uit elkaar wordt gescheurd. Aan het begin van mijn zwangerschap ben ik een beetje misselijk geweest en had ook weer last van heel veel lucht in mijn darmen. De enige wat mij helpt is INFACOL. Dat is eigenlijk bedoeld voor babies tegen darmkrampen. Het werkzame bestanddeel is simeticon, ik heb bij mijn huisarts nagevraagd en mocht het veilig gebruiken tijdens mijn zwangerschap (het wordt namelijk niet opgenomen door je darmen, maar zorgt ervoor dat de luchtbellen makkelijker worden afgevoerd). En dat werkt echt want als je het gebruikt moet je eerst enorm veel boeren en windjes laten (pardon), maar wat een opluchting geeft dat uiteindelijk!!! Dus als ik je was zou ik dat zeker proberen, want ik zweer erbij haha. :p

11. simoontje123

18 feb 2013
    1.285
    0
    0
    Omgeving den bosch
    ga ik doen. Gewoon bij de kruidvat te koop??

12. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    :D Hahaha. Infacol is idd een goede! Zou ik nooit op gekomen zijn omdat het idd voor baby's is :)

13. Vosje7

Vosje7 Actief lid

3 apr 2013
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja idd, gewoon bij de drogist. :)

Deel Deze Pagina