Tandjes door, niet eten? (8,5maanden)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Selcan, 21 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Afgelopen week heeft onze zoon 3dagen lang (hoge) koorts gehad. Toen zijn koorts was gestegen naar 40+ mochten we eindelijk langs bij de hap, daar hebben ze even gekeken of hij geen keel, oor, long ontsteking had en alles zag er goed uit, ik hoefde me geen zorgen te maken om eventuele ontstekingen dus. De derde dag voelde we éindelijk een scherp randje boven het tandvlees. De dag erna was zijn koorts over. (Hopen dat dat zo blijft!)

Maar sinds dat tandje door is wilt hij niet meer eten... Hij proeft het eten 2 soms 3 hapjes, en vervolgens houd hij zijn mond stijf op elkaar hij moet het echt niet hebben. Gisteren heeft hij een heledag alleen maar flesjes gehad, van al het andere wat we hem aanboden nam hij max 2 happen en vanaf dan ging zn mondje weer stijf op elkaar...

Vandaag lijkt het erger te worden, hij heeft een paar happen van zijn pap op, vervolgens bood ik hem een fles aan en nu weigert hij dat ook al...

Ik maak me nu best wel zorgen want dit is allemaal toch veelste weinig, hij is bijna 9maanden en een dag alleen flesjes drinken is toch niet goed? En vandaag lijkt het erger te worden...

Ik blijf alles sowieso aanbieden, grove stukken, fijne stukken, gepureerd en zelfs in fles alle mogelijkheden probeer ik. Maar is dit normaal? Moet ik gewoon afwachten?

2. Meca

Meca Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Zolang hij vocht binnen krijgt is het goed. Eten kan hij wel even zonder. Dus gewoon blijven aanbieden en wat er binnen komt is mooi meegenomen. Hij moet denk ik nog even bijkomen van ziek zijn en wie weet doet zijn mond nog wel zeer. Misschien komen er nog meer tandjes door die je nog niet voelt. Sterkte ermee.

3. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Zolang hij in elk geval drinkt is er niet meteen wat aan de hand. Hier zijn er ook wel dagen geweest dat ze echt heel weinig at. Komt meestal vanzelf weer goed. Als wij last van onze tanden hebben eten we ook niet graag.

Deel Deze Pagina