bang dat je niet alles afkrijgt optijd

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door babydreame, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babydreame

babydreame Actief lid

9 nov 2007
    308
    0
    0
    nagelstyliste
    arnhem
    Ik vraag af of je wel eens bang bent geweest om niet alles optijd af te krijgen. ik heb nog 5 maanden te gaan. maar die dure uitgaves die eraan komen denk ik wel eens ooh als we het allemaal maar redden en of alles dan wel afkomt voor die tijd. soms lig ik wel eens wakker s,nachts ga ik piekeren kan dan ook niet meer slapen.
    soms word ik er wel eens gek van, mijn vriend zeg dan ga je nu al uit bed. waneer hadden jullie alles af? en kon je eigelijk opgelucht adem halen. pfff alles is klaar voordat de kleine er is.

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Bij ons ging het ook allemaal heel langzaam, toen ik weeën had werden pas de gordijnen opgehangen want ze waren nog niet klaar.
    IK ben bevallen met 39.6, dus ja aan mij heb je ook niet iets geruststellend hihi

3. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Wij zijn ook gewoon bijtijds begonnen, en elke maand iets gekocht. Kosten een beetje spreiden zeg maar. Zo tegen de 9 maanden was alles redelijk op orde.
    Maar zelfs als het niet allemaal tip-top-in-orde is bij de bevalling: don't worry! Je vindt altijd wel een weg ...

4. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    meid maak je niet te druk.
    Wat jouw kindje in het begin nodig heeft is vooral een warm bedje en de rest komt wel af als het dan geboren is.
    Ons 2de kindje krijgt in het begin niet eens een eigen kamertje maar komt bij ons op de kamer, zodra het van de borstvoeding af is zal het in een kamertje gaan.

5. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik maakte me er ook heel erg druk om. Net in die periode hadden we tijdelijk wat minder geld en moest de hele kamer nog verbouwd worden.
    Maanden heb ik lopen mopperen tot ik dat zelf ook wel een beetje zat was. Toen bedacht ik me dat mocht het niet af zijn zet ik het ledikantje op onze kamer en dan kan het kindje slapen en is er niks aan de hand.
    Uiteindelijk was het kamertje met 37 weken af en heb nog 3 weken kunnen tutten om het kamertje mooi te maken.
    Na de geboorte hebben we de eerste 4 of 5 weken het kamertje nauwelijks gebruikt omdat Luc inderdaad bij ons sliep i.v.m. voeden en zodat ik hem in de gaten kon houden :oops:
    Maak je er dus niet te druk om. Ookal zou je zelfs nog geen bedje hebben. Luc heeft de eerste anderhalve week op het aankleedkussen in ons bed geslapen, daarna een week in de wandelwagenbak naast het bed en toen pas in zijn eigen bedje.

6. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Bij beide was het streefdoel om het met 35 wk af te hebben ong. Dan kon ik de laatste 2 weken nog veranderen. In mn omgeing heb ik ook gemerkt dat als je kind rond die tijd geboren wordt het vaak ook niet zo heel lang duurt voor die mee naar huis kan en in de tussentijd wil je dan niet nog eens met die kamer bezig moeten zijn. Mn dochter kwam uiteindelijk net na de uitgerekende datum maar mn zoon 3 weken te vroeg... was dus blij dat het bijtijds af was. Kwestie van optijd beginnen en goed plannen. Wij moesten echt veel doen (extra kamer maken; muren maken, deur inzetten, schilderen, nieuwe vloer enz.) en hebben dat in ong 2 mnd gedaan, elke zaterdag en zondag aan gewerkt.

Ook kan je op het laatst minder goed meehelpen dus dat was ook een extra reden om bijtijd aan de slag te gaan. Ik kreeg bij beide vanaf ong 27 wk veel last van mn bekken dus voor die tijd wou ik al een eind zijn opgeschoten.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ik maak me ook nogal druk. We moeten nog verhuizen en hebben dit gepland voor de laatste week van april, dan zit ik zo'n beetje op 35 weken. Alleen is het appartement nog lang niet af (er moet eigenlijk nog begonnen worden) en daar krijg ik wel een beetje de kriebels over. Vooral omdat ik zelf natuurlijk nu niet zoveel meer kan doen en ik straks ook geen ouders of schoonfamilie heb die mij kunnen helpen en mijn man gewoon weer moet werken na de bevalling..

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou zeggen geen zorgen over maken. Als alles nog niet tip top in orde is pech hoor. Zolang je zelf maar een bed hebt om te slapen, een bedje/wiegje voor de kleine, badkamer en toilet is het allang goed. Die kleine weet toch niet of hij/zij in een prachtig mooi kamertje te slapen ligt of dat zijn/haar kamertje nog niet helemaal af is.

Maar toch, het liefst heeft iedereen het graag op tijd af, voordat de baby komt. Kosten zou je idd heel goed kunnen sprijden, alleen dan dat je het kamertje en de kinderwagen waarschijnlijk al vroeg zult moeten bestellen ivm levertijden. Ik had er totaal geen haast mee, als het nog niet helemaal afgeweest was, pech hoor, dan kwam dat later wel, maar hier was het 'babykamertje' klaar rond de 35 weken. Nog net op tijd dus ;) .

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    zoo.. dat had ik even nodig! Gelijk heb je meid.. Dank je wel!

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Uhm tja :oops: , dat vind ik gewoon. Die kleintjes weten het toch niet hoor. Succes met de verhuizing!

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :) Wij hadden met 38 weken het kamertje zo goed als af, op wat kleine dingetjes na. En ik heb me er ook vreslijk druk overgemaakt. Maar wat Bolbuikje al zegt, zolang de kleine een bedje heeft om te slapen en zijn mama en papa in de buurt heeft hij/zij verder weinig nodig... Je vind altijd wel een oplossing...

(overigens slaapt Jelle nog steeds in zijn camping bed, omdat papa maar niet opschiet met zijn ledikant afmaken... :) )

12. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Wij wonen nu net een maandje in ons nieuwe huis en de babykamer is ook nog niet helemaal af. Wel grotendeels, maar de finishing touch nog niet zeg maar. Lampje, schilderijtje, gordijntjes (er hangt al wel een rolgordijn, gordijntjes zijn voor de sier). Morgen gaan we weer verder, lief moest vandaag werken helaas. Maar ja, die kleine kan zich ieder moment aandienen.... Het belangrijkste is er en staat er, volgens de verloskundige is een bedje en mama het allerbelangrijkste wat een kleine in het begin nodig heeft.

Maar ik zou het nooit weer doen, verhuizen als je 35 weken bent. Wat een gedoe zeg. Daarom meryem85, veel succes! En niet zelf gaan sjouwen enzo, dit moet je echt laten doen. Ik heb vooral aanwijzingen gegeven :oops: .... Niet leuk, maar het gaat gewoon niet. En iedereen heeft daar alle begrip voor! Ze stuurden me zelfs gewoon weg als ik toch weer met een doos aankwam.

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Herkenbaar hoor!
    Maar idd, zolang je een bedje hebt voor de kleine en wat kleertjes ga je je echt wel redden!

14. Setteke

Setteke Niet meer actief

Bij de eerste had ik dat niet zo, maar nu wel. Onze oudste gaat verhuizen naar een ander kamertje en dat wilden we mooi op tijd doen ivm wennen. Maar het schiet maar niet op met zijn nieuwe kamer. Je bent heel erg beperkt in tijd nu er al zo'n mannetje rondloopt. Hij slaapt 's middags nog en ons oude huis is erg gehorig dus we moeten wachten tot hij wakker is. Daarnaast werk ik om het weekend dus die tijd ben je ook kwijt. Maar het zal wel goedkomen. De kleine slaapt idd toch eerst bij ons op de kamer.

15. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Ik sluit me aan bij Mila.
    Ik denk dat je er bij een tweede toch wat relaxter er onder bent.
    Bij mijn eerste was met 30 weken alles af.
    En nu ben ik bijna 27 weken en moeten we nog beginnen aan de kamer, hebben we nog geen kinderwagen gekocht en heb ik ook nog niet gekeken naar wat er ook al weer allemaal in huis moest zijn volgens het uitzetlijstje.

Maar piekeren hoort er ook echt bij hoor als je zwanger bent, nu pieker ik dan niet over de babyspullen zoals bij de eerste maar er blijft nog genoeg over om over te piekeren :rolleyes:

16. babydreame

babydreame Actief lid

9 nov 2007
    308
    0
    0
    nagelstyliste
    arnhem
    mijn ex heeft de hele babykamer gehouden aangezien zijn vriendin ook kids wilt in de toekomst. ik moet dus alles opnieuw kopen maargoed heb ook herinderingen aan die kamer dus wil zelf een andere kamer uitzoeken
    ik heb dus ook nieuwe kinderwagen gekocht aangezien deze speedy xs wel op is, heb ik gekozen voor een 3 wieler mura alleen de bak van de mura vind ik niet mooi aangzien de bak bij hem staat heb ik die terug gevraagt om te kijken of hij past, hij heeft er niets aan omdat die andere kinderwagen ook hier staat, maar hij wilde die dus ook niet terug geven, uit eindelijk krijg ik een smsje van hem dat hij hem toch komt langs brengen. maar als het niets is krijgt hij hem weer terug zoek hij het ermaar mee uit hahaha

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij waren nog steeds bezig met verbouwen (net even adempauze) toen bleek dat ik zwanger was. Meteen het weekend erna is mijn vriend weer aan de slag gegaan! (beginnend met de babykamer). Ik had een hele planning gemaakt, want ik wilde met 35 weken toch wel alles af hebben. Muren stucen, nieuwe plafonds, gordijnen ophangen, deuren afhangen en verven en zo nog wel een paar dingen ;). Met 35 weken heb ik nog staan schuren en schilderen en toen was alles wat stof gaf wel af. Met 36 weken was alles zo ongeveer wel af, al zijn er nog wel kleine dingetjes die gedaan moeten worden.
    Spullen kopen hebben we vooral op een kortingsavond van de Hema gedaan en zo af en toe eens wat.

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ben ook zo iemand die het liefste alles vroeg af wil heben. Verjaardag kadotjes heb ik ook altijd min. een week van te voren in huis.

Wij hadden al aardig wat gespaard. kinderwagen had ik bijvoorbeeld al voor ik zwanger was, vinden sommige misschien raar,maar was een super mooie aanbieding die ik niet kon laten staan, en verkopen kan altijd nog.
    Zijn nu hard in de babykamer bezig omdat ik voor de zomer alles af wil hebben.

Deel Deze Pagina