Heeft iemand tips om binnen te doen met een 17 maanden oud kind? Ik vind het te koud om naar buiten te gaan. Ook omdat meneer (alwéér) lekker verkouden is. Maar de hele dag tv kijken vind ik ook niks.. Iemand een idee om te doen?
Ik zou ook gewoon lekker naar buiten gaan. Ook als ze verkouden zijn, niks zo lekker als frisse lucht. Maar goed, voor binnen gewoon lekker spelen. Bouwen met de Duplo, knutselen, met een treinbaan of wat je dan ook in huis hebt.
Warm aankleden en lekker naar buiten! De frisse lucht is zo gezond en zeker bij verkoudheid. En verder; Samen bakken, Duplo, kleuren/verven, binnen klimbaan bouwen met kussen, puzzelen, boekjes lezen
Inderdaad, warme kleding aan en naar buiten. Van kou worden kinderen niet verkouden. Verder: klei (grote hit bij mijn kleine man), duplo, tekenen, knutsel maken met herfstblaadjes, je eigen indoor-ballorig bouwen met de kussens van de bank, boekjes lezen...
Ik ben laatst ook naar buiten geweest toen mijn zoontje ziek was en daarna kwam zijn neusje ook goed los door de kou. Als hij echt slapjes, huilerig of een zware ontsteking heeft dan zou ik uiteraard lekker binnen blijven. Als wij onverhoopt een dagje binnen zitten dan mag hij 1 Netflix filmpje kijken en verder ‘helpt’ hij mij met de was doen en stofzuigen. Morgen gaan we vingerverven (doek en verf van de action voor een paar euro). En samen met auto’s spelen vindt hij ook leuk. Je kunt ook op de site van kidsproof kijken of er in jouw omgeving leuke indoor dingen te doen zijn met je zoontje. Hier organiseren ze bijv peutergym en dansen (wel vanaf 2 jaar) maar ze hebben ook voorleesochtenden voor dreumesjes staan of knutselmiddagen.
Hier is vingerverven de grootst mogelijke hit. Kleuren met stiften of wasco heeft even geduurd maar daar wordt nu vollop mee "gekleurd". Twee a drie keer per week hou ik doldwaze kwartiertje met dr. En dan gaan we dansen en zingen. Nou komt dat zingen met gebaren wel vaker terug in de week anders leert ze t nooit. Maar ze is echt een dans/muziekfreak en terwijl zij motorische vaardigheden leert evenwicht en ritme heeft ze vooral ontzettend veel plezier en kan dr energie kwijt. Als ze straks wat ouder is komt t kampeerweekend voorbij en gaat mama forten bouwen met lakens en knijpers. Ballenbak staat nog op t programma en straks eendjes vissen (in bad hengelen met die magneet visjes). Grote doos ombouwen als speelhuis. En ik hou pinterest in de gaten of ik nog wat zie. Voetjes afdrukken met een beetje verf en de spons kant van een schuursponsje geeft ook een leuk effect en voor opa's en oma's de ultieme kerstcadeaus. Op de kdv hebben ze met rood wit en groen papier een paddenstoel gemaakt en op t rode papier gingen ze dan met witte verf de stippen maken. Dr zijn schaapjes gemaakt met een beetje schoollijm en wat wattenbolletjes. (dat voelde raaaaar!)