ons dochtertje huilt ineens heel veel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door muizz, 20 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muizz

muizz Actief lid

4 jan 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

ik heb een dochtertje van 7 weken oud.
    de eerste weken gingen heel goed, ze huilde eigenlijk amper, alleen als ze honger had.
    maar nu sinds een dikke 2 weken.... pffffffffffffff
    ze huilt echt heel veel, ze krijgt haar voeding, even knuffelen en dan gaat ze naar bed... dan is het misschien een half uurtje tot uurtje stil als ik geluk heb (ze begint ook ooit meteen al) maar dan begint ze te huilen en ze houdt niet meer op... tutje wil ze dan niet, bij mij op de arm wil ze niet, in de box wil ze niet, in bed niet... het enige wanneer ze wel stil wordt is als ik met haar ga wandelen of als ik met haar in de maxicosi wegga...
    zondag ben de hele middag met haar weg geweest (we hadden 2 verjaardagen) ze heeft zich toen voorbeeldig gedragen en uren geslapen in de maxicosi! (ik weet het is eigenlijk niet goed)

ik heb al vanalles geprobeerd, haar laten huilen, maar dan raakt ze op een gegeven moment helemaal overstuur, meteen bij het eerste kikje erheen om de speen te geven, op de rug laten slapen, op de zij laten slapen, in de slaapzak, uit de slaapzak, gordijnen open en de gordijnen dicht... maar niets helpt..

savonds na haar fles van 7 uur leg ik haar ook op bed en dan slaapt ze wel, maar dan is ze nattuurlijk doodmoe van het gehuil, dan maak ik haar voor haar late avondfles en leg ik haar op bed 5 van de 10 keer gaat dit goed maar dus ook regelmatig dat ze dan weer begint te huilen... zo ook snachts.. ze komt zowat altijd voor een nachtvoeding (ze heeft 2 keer doorgeslapen) en 5 van de 10 keer is het ook na haar nachtvoeding huilen!

pff ik herken dit helemaal niet, mijn oudste dochter heeft nooit zoveel gehuild!!

ze is geboren met keizersnede, ze heeft bijna de hele zwangerschap in stuit gelegen. ze woog bij de geboorte 3720gram en een dikke week geleden 4850gram.
    ze krijgt overdag 5 voedingen van 150/5 friso standaard en snachts 90/3 friso standaard..
    de flessen overdag drinkt ze nu sinds 2 dagen helemaal leeg, eerst liet ze tussen de 20cc en 40 cc staan..

wat doen we fout??? wat kunnen we nog meer doen??

pff heel verhaal geworden.. zit er echt een beetje doorheen!!! en heel erg moe!!

2. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    heeft ze ook klachten waarvan je denkt die had ze anders niet?
    bijv veel slikken, spugen, direct na de fles huilen, gorgelend geluid, piep geluid?
    ik vraag dit omdat ze wel in de maxi cosi slaapt dan ligt ze nl rechtop dit zou eventueel kunnen dat ze reflux heeft ook als ze niet spuugd zou dat kunnen er is nl ook verborgen reflux waarbij de voeding wel omhoog komt maar weer terug zakt, dit doet erg zeer in de slokdarm daarom zijn ze meest rustig tijdens het drinken want dan voelen ze geen pijn, het zou ook verklaren waarom ze nu wel haar flessen leeg drinkt.

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik dacht ook aan reflux toen ik je verhaal las. Misschien heeft ze wel ergens last van omdat ze in stuit gelegen heeft, misschien kun je eens langs een osteopaat gaan met je meisje en kijken wat die zegt.

Als het geen reflux is of iets anders lichamelijks, kun je ook eens proberen haar in te bakeren. Tycho wilde overdag ook niet slapen. Toen ben ik naar de HA gegaan en hij heeft Tycho onderzocht en toen hij zei dat het ok was om in te bakeren, heb ik dat gedaan. Hij moest er eerst even aan wennen, maar hij sliep daarna ineens wel 2 of 3 uur achter elkaar overdag. De nachten gingen hier overigens ook altijd goed. Hij sliep na 6weken door. Maarja, hij was ook zo moe van dat overdag niet kunnen slapen.

xxxx

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb van het weekend hetzelfde gehad; mn dochter is deze week 7 weken en vanaf het weekend was het ineens zo anders, huilen, krijsen, niets was goed genoeg! Ze wou ineens niet meer in haar wiegje slapen dus sliep weer even bij ons. Ik ben toen gaan zoeken waarom babies ineens zoveel huilen ( Want tot 6 weken neemt het huilen alleen maar toe maar dit was ineens zo anders ) Ik kwam er toen achter dat er bij 6 - 8 weken een sprongetje is. En echtwaar, sinds dinsdag is alles weer voorbeeldig, niets aan de hand! Dus wij zijn er gewoon in meegegaan, lekker thuisblijven, en huil maar meisje, lekker bij papa en mama, 's nachts sliep ze bij mij op de arm of bij mn man op zijn buik, dan hadden we een goede nachtrust en overdag begon het dan weer!

5. fam

fam Actief lid

1 jul 2008
    219
    0
    0
    Gelderland
    Ik zat ook te denken aan verborgen reflux. Wel iets om in je achterhoofd te hebben. Vervelend zeg. Krijgt ze trouwens de fles na het wakker worden of is ze dan al een tijdje wakker? Anders zou je haar misschien iets langer op moeten houden omdat ze nog niet moe is. Mijn dochter had rond 7 weken het volgende schema: wakker worden, verschonen, bv, spelen en dan ongeveer 2uur na het wakker worden weer naar bed tot de volgende voeding. Dat voorspelbare werkt bij haar voorbeeldig en ze huilt alleen om eten. Succes ermee en hopelijk heb je snel de oorzaak gevonden.

6. fafje

fafje Niet meer actief

rond 5 weken is er ook een sprong,

als je hebt uitgesloten dat het geen pijn is...kan dat het makkelijk zijn, kan ook van prikkels zijn...die ze moet verwerken..

7. muizz

muizz Actief lid

4 jan 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    reflux denk ik niet dat het is, slikken ed doet ze niet en ze heeft nog nooit gespuugd.

als ik haar ophou tot ze echt moe is is het al helemaal te laat, dan slaapt ze helemaal niet.

zoooooo moeilijk, konden ze maar praten hihi

8. fafje

fafje Niet meer actief

moet zeggen dat ik vanaf een week of 7/8 de echte slaapsignalen pas ehct goed begreep...wachten op bijv gapen, is hier ene heeeeel laat slaapsignaal..vandaar dat ik me vast hield aan de tijd dat ik wist dat ie maximaal wakker kon blijven, zonder echt doodop te zijn...hier was dat toen 1 uur...dus standaard na 1 uur op bed leggen...en hele vaste rituelen bij opstaan en naar bed gaan...dit gaf em heel veel rust

9. muis26

muis26 Fanatiek lid

hee naamgenoot hihi

Heb je al eens geprobeerd iets meer voeding te geven? gewoon testen? misschien heeft ze meer honger?

en DE tip die ik iedereen geef. en waar ik al 2 doodvermoeide moeders gigantisch mee heb geholpen.... koop een PACCO inbakerdoek.... echt dat ding verricht wonderen.... wij hadden met beide kinderen , onrustig, weinig slapen..... en met dat ding voelen ze zich geborgen en worden ze zo rustig! echt het proberen waard. ze staan ook wel veel op mp....

liefs Muis

10. muis26

muis26 Fanatiek lid

ennnn bedankt voor t advies... graag gedaan:):):)

11. muizz

muizz Actief lid

4 jan 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    sorry dat ik hier niet meer gereageerd heb.... (heb slecht nieuws gekregen over mijn moeder afgelopen week dus mijn hoofd stond er niet echt naar)

ik heb op internet naar de pacco doeken gekeken, maar mijn dochter heeft in stuit gelegen (vanaf 23 weken) en dan wordt strak inbakeren afgeraden... ik heb haar armpjes vastgelegd met een hydrofiel en dat werkte!! en heb nu de puckababy aangeschaft en heb een hele andere dochter nu!!
    het huilen is van 8 uur per dag naar nog geen 1 uur per dag gegaan en ze slaapt als een roosje en heeft vannacht zelfs doorgeslapen!!!
    dus ik denk dat dit de oplossing is!!
    iedereen bedankt voor de tips en het meedenken!

Deel Deze Pagina