Ik vroeg me af of het nou wel of niet verstandig is om een verduisterend rolgordijntje op de babykamer te hangen. We hebben witte gordijntjes met dirertjes en willen daaronder een rolgordijn. maar hoorde laatst dat als je een verduisterend gordijn hebt je kindje dan niet meer wil slapen in kamertjes die niet geheel zijn verduisterd.
Heb eigenlijk geen idee maar heb ook gewoon een verduistering rolgordijn op de toekomstige babykamer hangen... Maar volgensmij moet dat geen probleem zijn xxx elisa
Ik zeg doen. in de avond/nacht is het dan lekker donker en op de dag zou ik hem gewoon open laten of tot de helft ofzo. Geen ervaring met niet ergens anders willen slapen.
Wij hebben wel verduisterende rolgordijnen. Overdag zijn deze gedeeltelijk omhoog zodat er voldoende licht binnenkomt. Onze kleine man weet zo het verschil tussen dag en nacht.
Het is inderdaad ivm met je kind een dag/nacht ritme aanleren niet handig hem of haar overdag ook in een volledig verduisterde kamer te laten slapen.
Ik wil dat niet, wij hebben het ook nergens. Mijn dochter slaapt prima overdag met het licht dat het gordijn doorlaat en ook savonds kan ze op een lichte kamer slapen. Wij hebben dat zelf ook en onze beeb krijgt dat ook.
even toevoeging, stel dat je op vakantie bent of ergens anders gaat slapen en er zijn geen verduisterende gordijnen...
Mijn zoon had ook een verduisterende rolgordijn op zijn oude kamer (een paar weken terug verhuisd naar andere kamer). Aan de buitenkant, als zonwering eigenlijk. Overdag zat deze half dicht, dan schemerde het een beetje, maar echt donker was het niet. Je hoefde de lampen niet aan te doen om iets te zien. In de nacht was het wel echt donker. Maar ergens anders gaf dat geen problemen. Bij mijn ouders en schoonouders is het niet donker, maar sliep hij ook gewoon. En op vakantie ook. En het KDV is ook niet schemerig overdag. Nou moet ik zeggen dat we een redelijk goede slaper hebben, mits hij in een redelijk bed ligt. Alleen soms dan is hij 's ochtend net even een half uurtje eerder wakker. Maar dat gebeurd thuis in het donker ook weleens. Nu op zijn nieuwe kamer is het 's ochtends ook lichter, maar zijn schema is er niet anders van geworden.
ik zou er wel voor kiezen. Je kan als je ze hebt, er altijd voor kiezen (met name in het begin) om het overdag open te laten en alleen de overgordijntjes dicht te doen. Maar andersom kan niet: Wat je niet hebt ,kun je niet gebruiken. Verder is het mogelijk ook wel érg prettig tegen de warmte. Verder is het in de zomer ook wel fijn om het s avonds wat donkerder te maken, zéker als het tot 22.00 uur licht blijft. Overigens piept er bij ons langs de kieren eigenlijk altijd nog wel wát licht hoor, dus pikdonker is het niet. Maar voor haar is het altijd wel duidelijk, dat de nacht slaap begint. Ik zou het dus aanraden, zéker als je hele lichtgekleurde gordijntjes hebt. Dan houd het amper de zon tegen als deze fel schijnt.
Wij hebben rolluiken. En die hebben we van baby af aan zowel overdag als s'nachts dicht gehad als de jongens gingen slapen. Mijn moeder past 2 dagen in de week op en zij heeft het heel erg licht op hun kamer, maar daar slapen ze ook prima.
Wij hebben ook rolluiken,op de babykamer word ie binnenkort gemonteerd (zat sowieso al in de planning). Denk dat dat heel goed te regelen is,overdag gewoon rolluik open of een stukje.
Wij hebben hem overdag open en 's nachts is het gewoon heel donker. Bij mijn moeder is het licht en daar slaapt hij gewoon.
ik denk trouwens ook dat als ze eenmaal in zo'n vast slaap/waak ritme zitten, dat ze dan die ene keer bij een ander, gewoon in dat ritme doorgaan. Dat het licht daar niet zo veel mee te maken heeft.
Wij hebben ook een verduisterend rolgordijn, vooral omdat dit het enige gordijn was wat ik in de juiste kleur kon vinden. Het is inderdaad verduisterend, maar er komt nog zoveel licht langs dat het overdag nog steeds schemerig is op het kamertje. Anders een stukje openlaten om de kamer lichter te maken. Ik vind het zelf geen must om rolverduisterende gordijnen te hebben en vond de kleur eigenlijk belangrijker.
Wij laten trouwens altijd de deur op een kiertje en we hebben zo'n klein stopcontact lichtje in zijn kamer. Dus echt donker is het trouwens niet. maar ik merk wel dat als ik op de dag het te licht laat dat hij wat minder diep slaapt.
Ik denk dat wij dat ook wel gaan aanschaffen. Dan kun je het donker maken als je wilt, maar je kunt het ook licht laten . je hebt mogelijkheden dan! voor dag en nacht ritme is het het beste om overdag licht te houden en savonds donkerder te hebben.