Tandjes kapot gevallen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Liekje81, Oct 4, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,152
    23,235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dafne is gisteren flink gevallen en van allebei haar voortandjes is nu een stukje af. Gelukkig is het maar het melkgebit, maar ik vond het toch echt heel erg.
    Tandarts kan daar niks mee, dat snap ik. Ik vraag me alleen af, als ze los zitten (wat ze me niet wil laten voelen, want ze heeft er nog steeds pijn aan), groeien ze dan uiteindelijk weer vast?

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Hier ook gehad en zelfs een grijze tand er aan overgehouden. Ze zaten ook erg los maar die zijn na verloop van tijd weer vaster gaan zitten en gaan er nu op een normale tijd gewisseld worden. Zelfs is de grijze tand weer wit geworden!

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,152
    23,235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Heb de tandarts gebeld en de assistente wilde toch dat ik het even na laat kijken, dus morgen erheen. Dat wordt geen leuk eerste bezoekje aan de tandarts. :)

4. Fleurdesoleil

Sep 4, 2016
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ohh ja vreselijk is dat. Mijn kindje heeft het ook gehad.
    Ook hier doet de tandarts er niks aan, zolang ze er geen last van heeft.
    Succes bij de tandarts! Bij ons viel het erg mee.

5. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

Aug 30, 2014
    575
    2
    16
    Ohh dat lijkt me ook vreselijk. Ben er altijd bang voor als hij gevallen is.
    Sterkte!!

6. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Als ze eruit vallen of moeten dan wordt het is niet langduriger traject, tot na de beugel. Omdat je anders een heel smal kaakj krijgt

7. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Een tandarts kan ze eventueel weer verlengen en mooi maken met kunststof, maar dat is puur cosmetisch en best prijzig. Ik weet zelf eigenlijk niet of ik dat bij een kind dat toch nog gaat wisselen het wel zou doen. Je dochtertje boeit het waarschijnlijk totaal niet. :) Gelukkig zitten er geen zenuwen in melktanden en heeft ze erdus waarschijnlijk geen pijn aan. Mocht er nog een scherp puntje aan zitten, waaraan ze haar tong zou kunnen bezeren dan zou je het zelf eventueel een beetje bij kunnen vijlen. Ik zou het denk ik maar zo laten, hoe jammer het ook is.

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,152
    23,235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    O, dat ga ik ook zeker niet doen alleen voor het cosmetische! Doe ik haar ook geen plezier mee. Ik had de tandarts gebeld, die wilde even kijken. Dus dat doe ik dan maar, haha.
    Had vandaag nog even naar kdv gebeld en het gaat prima, ook met eten en drinken, dus zal wel met een sisser aflopen. Ze werd wel vanochtend vroeg wakker en zei meteen au en toen ik vroeg: waar heb je pijn, wees ze naar dr tandjes.
    Vond het gisteren heel erg. Het is wel mijn mooie kind, die zulke mooie tandjes had en dan nu op elke foto die stukjes eraf. Gelukkig kan ik goed relativeren, hoor. ;) Er zijn nog veel en veel ergere dingen die er met je kind kunnen gebeuren.

9. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Mijn dochter had ook een stukje van haar voortand af toen ze bijna 3 was. De tandarts heeft het opgevuld en je ziet er helemaal niks van. Hier in het beleid dat de tandarts het wel wil zien en meestal een foto maakt om te kijken of de wortels en kaak niet beschadigd zijn. En na 6 weken een controle. Het vriendje van mijn dochter had hetzelfde, maar bij hem werd de tand iets grijs en is hij getrokken, om een ontsteking in de grote mensen tand te voorkomen. Maar dat doen niet veel tandartsen volgens mij.

10. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oh zo zielig is dat he? Onze jongste is toen hij 1 was heel rot gevallen (hij zat te wippen op een mini skateboard en viel op de plavuizen) en toen waren zijn voortanden heel ver afgebroken. Er zat nog een randje tand maar niet veel. Ook nog eens alle vier zijn voortanden, van boven! :( hij bleef er last van houden dus ze zijn getrokken. Daarna nergens meer last van en het staat heel guitig. Maar oooh wat was ik geschrokken! Ik heb harder gehuild dan hij :)

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,152
    23,235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    O, dan valt het hier nog mee! Jakkes zeg! Ja, ik heb ook staan janken zeg! Heb net maar even een bosje bloemen voor mn sm gehaald, die voelt zich zo schuldig, echt sneu.

12. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

Mar 1, 2013
    1,835
    1,343
    113
    Onze dochter is 4 maanden geleden gevallen. Vond het zo erg, bij de ene voortand een stukje er af, de ander is wat langer geworden en staat iets scheef (stond los). Tandarts wilde het ook zien en zei dat de losse tand weer vast zou groeien, wat ook is gebeurd. Tandje staat nu wel iets scheef maar ik durfde het niet recht te zetten omdat ik bang was het er uit te duwen.
    Inmiddels ben ik er aan gewend, maar in het begin deed het "pijn" om dat beschadigde bekkie te zien en kon ik iedere keer wel janken.

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,152
    23,235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven

Dat heb ik dus ook! Echt heel stom van mezelf vind ik :)

14. Ilz

Ilz Actief lid

Apr 7, 2015
    241
    1
    0
    NULL
    NULL
    Er zitten wel zenuwen in de tandjes en kiesjes van een melkgebit..

On topic: Sterkte morgen bij de tandarts!

Share This Page