Onze kleine meid is nu 4 weken oud. Overdag slaapt ze bijna niet, vaak alleen maar op de arm. Als ik ze dan in bed of in de box leg, is ze zo weer wakker. Ze laat bijna geen vermoeiheidssignalen zien. En ik worstel er dus erg mee wanneer ik haar in bed/box of wandelwagen moet leggen. Hoe deden jullie dit?? In de box laten slapen?? Tussn welke voedingen in naar bed? Ik weet dat ze nog geen ritme hoeft in de voedingen en slapen, maar ze moet overdag wel een keertje slapen en dat doet ze nu dus maar amper!! Ik heb ook het idee dat ze zichzelf wakker houd doordat ze erg bewegelijk is met haar armen en benen. Is inbakeren dan een idee?? Iemand hier ervaring mee??
Hier hetzelfde probleem gehad in het begin. Bleek dat hij dus oververmoeid was en daardoor geen signalen meer liet zien (druk zijn kan dus ook een teken van moeheid zijn) Met 8 weken zijn we pas gaan inbakeren en er ging een wereld voor ons open. Hij ging makkelijk slapen en werd weer uitgerust wakker. Dus ik zou zeker overwegen om haar in te bakeren (liefst bij elk slaapje, zodat het effect het grootst is)
Hoi, Onze dochter sliep rond 6 weken ook amper overdag. Ik legde haar of boven i bed of in de reiswieg. Vanaf 8 weken zijn we gaan inbakeren. Vanaf toen sliep ze overdag ongeveer 4 slaapjes. En de nacht ook prima. Ze hield zichzelf niet wakker maar zodra ze in een diepe slaap viel sloeg ze met haar armpjes en werd ze huilend wakker. Door de doek is zij in ieder geval echt beter gaan slapen want ze was echt oververmoeid aan het raken.
Hier ook een zoontje die zichzelf wakker hield door de maaiende armpjes. Hij sliep ook amper overdag en werd heel druk & huilerig, achteraf was hij gewoon hartstikke oververmoeid. Na 1,5 maand zijn wij hem gaan inbakeren (pacco) en het werd echt een totaal ander kind. Hij sliep ineens en wel uren achter elkaar. Het heeft ons hartstikke geholpen. Met 5 maanden ging hij omrollen en sindsdien slaapt hij altijd op zijn buik. Blijkbaar vind hij de armen onder zijn lichaampje nog steeds lekker liggen want hij is nu bijna 3 jaar en slaapt nog altijd op deze manier. Ik denk sowieso dat je het beste kunt opletten op de volgende moeheid signalen en dan lekker je baby in bedje leggen; * wit worden in gezicht * wrijven in de oogjes * gapen * wegkijken