Met de Mamamazzeldagen inaantocht ben ik eens aan het kijken naar een kindersoel voor onze jongste. We hebben voor onze oudste een vrij simpele; een houten waar je ook een tafeltje + stoeltje van kunt maken. Zit me nu af te vragen of ik een nieuw zal kopen waar onze oudste in/op kan of eentje voor zn broertje. Ik vind zelf de Nuna kinderstoel erg mooi. Iemand daar ervaring mee? Of de Stokke. Is dat wat? Of misschien zijn er nog wel andere stoelen met tevreden gebruikers? Ben benieuwd!
Hier een IKEA fan! Kost maar 12,99 is makkelijk mee te nemen, hou je goed schoon, klimmen ze niet makkelijk uit, is licht in gewicht, helemaal blij mee dus
hier ook.. de jongste gaat zelfs straks in de stoel waarin de oudste heeft gezeten . De oudste zit gewoon aan tafel op een grote stoel inmiddels
Wij hebben een Bloom en een Tripp trapp (stokke). De bloom vonden we mooier, maar dat ding is toch niet zo degelijk. Een van de voetensteuntjes is afgebroken omdat onze oudste er met 2 jaar zelf in en uit wilde klimmen, wij dachten dat het wel kon, maar na een paar keer zei-ie krak! En gisteren heeft onze jongste het tafeltje gesloopt; zij zet haar voeten er vanaf onder tegenaan en trapt omhoog. Ook krak! (verbindingsstukje gebroken) Verder vind ik 'm, zeker vergeleken met de stokke, een ramp om schoon te maken. Zo een zou ik dus toch niet aanraden. De stokke is een fijne stoel, maar m'n dochter kun je daar écht geen tel alleen in laten. Zij had soms de neiging om erin te gaan staan en dan zat ze ineens met haar billen op de rugleuning. Doodeng! (ze was toen ongeveer 7 mnd oud en zat erin met zitverkleiner, beugel en alles erop en eraan) Bij oma staat een Ikea stoeltje, inderdaad wel makkelijk, maar die poten.... iedereen struikelt erover.
Lees mee! Vind de Nuna Zaaz ook errug mooi, maar vooral benieuwd naar ervaringen van anderen. Wat ik me vooral afvraag bij de Nuna: heb je nog los een tuigje, zitverkleiner, tafelblad nodig, zoals bij de Stokke trip trap??? Of zit dit er gelijk allemaal bij in?
We hebben een Stokke en een ikea-stoel. De ikeastoel wint het voor mij wel, die gebruiken we heel vaak, kan ook makkelijk mee op vakantie, de tuin in etc. Siewieso handig om er bij te hebben dus.
Hier ook de simpele van ikea. Makkelijk schoon te houden en mee te nemen. Alleen inderdaad die poten........ Ben soms nog geneigd om mijn nek te breken.
Hier ook een Bloom fresco en geen problemen mee. Als we hem zelf moesten kopen hadden we het niet gedaan maar we kregen hem kado en we vonden deze heel mooi en wouden hem ook wel graag hebben maar hij is ontzettend duur. Mijn schoonouders hebben een soort trip trap Meegroei kinderstoelen - de veilige meegroei kinderstoel die met je kind meegroeit - en die voldoet ook prima. Mijn ouders hebben dezelfde die jij al hebt waar je een stoeltje en tafeltje van kan maken.
die problemen met de bloom kwamen ook pas later; we hebben m nu zo'n 2,5 jaar in gebruik en de eerste krak kwam pas na ruim 2 jaar...
Hier ook een tripp trapp Stokke fan! Ons zoontje heeft er nu 2x in gezeten en het past allemaal prima. Hij gaaf er zelfs van glunderen haha
Wij hebben een Brevi Slex. Zat zelf ook te twijfelen tussen de Nuna Zaaz en deze, maar deze ziet er degelijker uit, vind ik makkelijker te verstellen, rugleuning kan op 3 standen (niet plat, maar naar voor en achter), is super makkelijk schoon te maken. Hij kan ook door volwassenen gebruikt worden (dan alleen even de beugel en kleine rugleuning er af pakken), is ook te gebruiken bij een bar en volledig traploos te verstellen (ook met kind in de stoel). Enige nadeel is dat er maar 1 webshop is die ze verkoopt. Heb hier in de buurt bij 1 winkel ze ook gezien, maar daar hadden ze niet de kleur die ik wilde (en ze stopten daar met de verkoop, omdat de stoel te modern is voor hier in de buurt). Mijn dochter in d'r stoel: Bekijk bijlage 141181
Thanx voor de info! Qua prijs maakt het dan dus niet uit of je een Nuna of een Stokke koopt, das goed om te weten, mocht het hier een nieuwe kinderstoel worden. Veel plezier met je kinderstoel!
Hier is de tweede Tripp Trapp inmiddels al aangeschaft. De eerste (grijze) wordt nu aangevuld met de Newborn Set voor de baby en voor Jara hebben we er nu een roze bij gekocht! Ik vind de stoel super fijn! Jara kan er niet uitklimmen en zit er al vanaf zes maanden goed in! Er was alleen wel een (korte) periode, waarin Jara zich steeds van de tafel af duwde. Dan zat ze dus steeds midden in de kamer... We hebben toen een tijdje de Ikea kinderstoel met blad gebruikt. Dan kon ze zich ook niet weg duwen en had ze een tafeltje voor haar neus. Die Ikea kinderstoel ligt bij ons trouwens standaard in de auto. Ideaal voor op visite! Ik denk dat we er daar over een half jaartje ook nog één van bij kopen!
Wij hebben een Hoppop Kinderstoel...een stoere stoel,weegt niet zo veel,bevalt erg goed. De ikea kinderstoel hebben wij ook voor als we weg gaan.
heb ook zo een houten stoel soort trip trap en mijn moeder een stoel met ombouw voor stoel en tafel en mijn sm ook zo iets in die trant. Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar een ikea stoeltje daar zit mijn zoontje tenminste recht in in die andere stoeltjes laat hij hem altijd expres onderuit schuiven terwijl hij al mooi recht kan zitten van zijn 6 maand.