Zijn er mensen met een donker grijze muur op hun kinderkamer? Dit lijkt me erg mooi. We hebben een wit kamertje en ik wil de boel dan met felle kleurtjes vrolijke maken. Maar vraag me toch af of het niet te donker is voor een kinderkamer. Iemand ervaring en evt een foto in zijn album van de kamer? Dank je wel!
Het hangt er een beetje vanf hoeveel licht er in de kamer binnen komt. Is het op het noorden of het zuiden? En kijk ook naar welke muur het meeste licht valt; als er niet veel licht op een donkergrijze muur valt lijkt ie al snel zwart. Je zou natuurlijk om te uit te testen een paar grote vellen papier in die kleur kunnen verven en ophangen. Zo kun je ook makkelijk uitzoeken op welke muur het het mooiste is. Helaas heb ik geen voorbeeld voor je, we moeten zelf nog beginnen met de babykamer, op dit moment is alles een neutrale lichte kleur...wat het uiteindelijk wordt? we hebben nog geen idee! Succes!
Wij maken een muur van de babykamer zilver-lichtgrijs, maar onze vloerbedekking wordt donkergrijs. Ik vind het erg mooi! Helaas heb ik geen voorbeeldfoto voor je. Afgelopen weekend gingen we babykamer-shoppen bij Babypark in Kesteren, daar hadden ze een showkamertje met een echt donkergrijze muur. Heel mooi, maar ik zou het niet doen als je kamertje te klein is... Liefs Monique
Ik heb in de woonkamer een grijze muur. Hier staan witte meubels tegenaan, en als accent kleur heb ik rood. Rood, grijs en wit is heel erg mooi samen. Maar inderdaad, kijk even op welke muur licht valt, die muur moet je grijs maken.
Wij hebben een heel strak ingericht huis, met veel zwart en wit, en zo zijn we van plan ooit de babykamer ook te doen, ben er niet bang voor dat het te donker over komt.. want met accessoires kun je heel veel!
Onze babykamer word zwart/wit. Ik heb 1 muurtje waar zwart behang om komt (3 banen behang) hier recht tegenover zit een raam, dus heel erg donker zal het er niet van worden. Wij kleden de kamer verder aan met blauwe accessoires.
Ik heb 1 muur grijzig. Echt grijs is het niet. Ook wij hebben witte meubels. De andere muur heb ik een zand kleur. Er staat een foto in mijn album.
wij hebben grijze strepen op 1 muur gemaakt, daar waar de commode komt te staan. we krijgen ook grijze vloerbedekking, deze we ietsje donker. dit combineren we dan met rode assesoires en witte meubels. het kamertje is ontzettend klein, maar niet dat het er kleiner door lijkt ofzo, vind het eigenlijk best mooi geworden, alhoewel het nog niet eens klaar is kan haast niet wachten
Wij hebben lichtgrijze muren, witte meubeltjes en wit/grijze vloer. Het is dus een leuk licht kamertje geworden..(zie album) Wij zaten erg te twijfelen tussen donkergrijs en lichtgrijs, Denk dat donkergrijs ook erg mooi was geweest.
Zo hebben wij onze slaapkamer alle muren op één na zandkleur (bruin/grijs... nijgt naar grijs) en die kleur is vrij donker. De muur waar het bed tegen aan staat is behangen met lichtblauw met witte en zandkleur bloemen (praxis behang 101 woonideën ) Tv kast, en nachtkastjes in Queen-ann style Marktplaats en rommelmarkt en zelf roomwit geschilderd met zilveren handvaatjes. Boxspring bed met grijze bekleding en witte sprei. Verder lichtblauw/zandkleur en witte accesoires.... en oja.... een blingbling kroonluchter! Zooooo gaaf! Deze kleur grijs is heel goed te combineren met frisse kleuren zoals fuchsia, roze, blauw, appeltjes groen enz enz.... Zal eens even foto's zoeken op de comp.... wait a minute Groetjes Cynthia
Ik ben ook aan het denken om een muur grijs te maken en de andere kant oranje. Weet ook niet goed donker of licht grijs. Het is een grote kamer. Je ziet inderdaad leuke babykamers met een grijze muur.
Wat een leuke reacties en goede tips. Heel erg bedankt! We gaan hem gewoon grijs verven, heb er nu al zin in!
Hier ook een hele donkere grijze muur en het staat fantastisch vind ik Ik heb er vrolijke kinderkunst op hangen en de meubels zijn wit. De andere muren zijn lichtblauw.
Ik wil ook 1 muur donkergrijs/antraciet kleur gaan behangen! Als het kan met een fuchsia kleur streepje of iets erdoorheen, maar ik moet het nog uit gaan zoeken. Lijkt me echt supermooi. De meubels zijn wit dus vind dat donkere erg mooi erbij. Ook wil ik een donkergrijze vloer erin, word waarschijnlijk vinyl. En wil dan 1 muur felrose/fuchsia verven. De andere 2 overgebleven muren blijven dan gewoon wit. Nog wat fuchsia accesoires erbij en klaar is het!
Maken jullie de tegenovergestelde muur van het grijs een andere kleur of de aangrenzende muur? Heeft er iemand ook al foto's van het kamertje?
Ik ga de tegenovergestelde muur een andere kleur maken. Het worden dan dus de 2 'langste' muren. In die andere 2 muren zitten het raam en de deur. Helaas nog geen foto's want moet nog beginnen maar zodra het klaar is wil ik wel een foto plaatsen
Het is dan wel niet de babykamer, maar op de kamer van mijn zoontje hebben we 1 muur grijs geschilderd. Het is allemaal in het thema Cars, dus vandaar. Ik heb het op de muur waarop door een vrij kleine raam het licht valt. Dus het is er niet te donker ofzo. Hier even een foto (moet je alleen even de stoere jongensdingen wegdenken en er een mooie babykamer bij denken...)
Vriendin van mij heeft op de babykamer een donkergrijze muur. Met witte meubels staat het echt super! Wij hebben meubltjes met bruinzige look (antiekwit), daar vind ik het niet zo mooi bij. Anders had ik ook zo voor een donkergrijze muur gekozen, super. Heb helaas geen foto voor je... Verf ze!
ik vind grijs saai voor een baby kamer. isa zijn kamer is lime en aquablauw, vindt het mooier. maar ieder heeft zijn eigen smaak he..
Mij lijkt grijs in combi met witte meubeltjes erg mooi. Denk dat ik ook de 2 langste muren neem, een grijs en dan een oranje. Alleen nog de precieze kleurtinten bepalen.