eczeem

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door happynienja, 27 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    misschien kunnen jullie helpen..
    een vriendin van mijn moeder uit frankrijk heeft een zoontje van negen maanden met enorme eczeem. maar ze krijgt door de huisarts niks ertegen,geen creme of wat dan ook. die huisarts zegt dat het vanzelf over gaat.. dat klopt toch niet!
    ik zei ook al andere melk proberen,maar dat is hier heel duur en word ook niks vergoed.
    ze word ook enorm in onwetendheid gelaten over alles,alleen af en toe wegen en controle maar verder niks.
    dat arme jochie krabt zich helemaal open en ligt s ochtends met bloed op zijn gezicht en armen in bed..
    wat kan ze erop doen? talkpoeder of sudocreme ofzo?
    ik vind zo zielig..
    hopelijk hebben jullie tips.
    groetjes nien

2. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    vaseline lanette misschien?

3. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Zo vet mogelijk en liever geen creme maar zalf gebruiken. Dat is een stuk vetter. Mijn moeder zette mij vroeger altijd in een bad met zemelen ( dus water en daarin zemelen). Volgens haar werd mijn houdt daar ook heel erg zacht van.
    Ze kan eventueel ook iets over zijn handjes heen doen of nagels heel kort houden zodat hij niet of minder kan krabben.
    Verder het kan vanzelf over gaan maar ik ben nu 27 en zit er nog steeds onder. Hier is het enige dat werkt hormoonzalf en dan onderhouden met vaseline zalf van de apotheek.

4. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Wat vreemd dat de huisarts er niks aan wilt doen... Sowieso moet ze huid goed vet houden. Ik gebruik daar Vaseline Lanette voor, werkt echt super. Verder was ik alle babykleertjes in Neutral, gebruik geen zeep in bad en ze gaat ook maar 3 keer per week in bad. Alles tegen het uitdrogen van de huid dus, das het belangrijkste.
    Misschien moet ze gaan kijken voor een second opinion? Kan toch niet zo zijn dat dat ventje zichzelf helemaal open krabt en er niemand iets aan wilt doen...
    Succes!

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    voor in het badje kan ze Balneum baby xtra vettend gebruiken. Werkt hier heel goed.
    En meerdere keren per dag smeren met vaseline of Bepanthen.

Voor snachts zou ik speciale krabwantjes of anti krabpakjes aantrekken
    Curaderm Neurodermatitis-Overall, Coater

Deel Deze Pagina