Ik heb de rietjesbeker van de Hema pas gekocht. Nou had ik daar net thee in gedaan. Heel lauw was de thee toen het erin ging. Nu nam ik net een slokje en het smaakt helemaal naar plastic. Dit lijkt mij echt niet gezond voor mijn meisje. Er staat op dat er lauwe dranken in kunnen, maar dat lijkt mij dus toch niet. Zijn er ook alternatieve bekers van Bamboo of RVS voor kinderen? Dan gebruik ik die liever om thee te geven. Weet iemand dat? Of zijn er andere plastic bekers waar wel lauwe thee in kan zonder dat het naar plastic gaat smaken? Ik vraag me nu ook af of de rietjesbeker verpest is. Door een ander topic hier over plastic kwam naar voren dat als je een plastic bord in de magnetron doet of erop snijd er kankerverwekkende delen in het eten komt. Dan lijkt me dat die rietjesbeker dat nu ook afgeeft omdat hij naar plastic smaakt?!
Heb je hem wel goed uitgewassen met warm water voordat je hem gebruikte voor de thee? Hier is dat ook wel altijd, daarom drinken mijn kindjes thee uit een glas met een rietje.......
Volgens mij mag je die beker niet uitkoken staat in de beschrijving. Ik heb hem uiteraard voor gebruik eerst goed schoongemaakt. Als ik nu in de beker ruik, ruik ik gewoon een plastic lucht. Dit gaat dus aan het drinken zitten wat ik erin doe. Ik gebruik hem dus niet meer.
Goed kijken of de beker BPA vrij is, dat is de kankerverwekkende stof die in de vloeistoffen kan gaan zitten. Ik ben sowieso geen voorstander van plastic, bij greenjump.nl kan je RVS bekers kopen.
Mijn dochter heeft dezelfde beker. Ook als er ranja in gaat en het staat langer dan een halfuur of zo gaat het naar plastic smaken. Heel vies, ik kwamer bij toeval achter.
Ik heb de beker ook, hij is BPA vrij maar zoon vind hem ook niet fijn. Greenjump heeft goede bekers, en ook een beker of fles van glas kan. Dochter heeft al ruim een jaar een glazen fles en dat vind ik eigenlijk qua materiaal veel fijner als plastic. Hij rolt weleens van de bank of vanaf bed en dat kan hij hebben, hij is nog nooit op de tegels gevallen maar een kleine stoot kan hij tegen.
Ik heb steeds de rietjesbeker van Nuby gehad, heel tevreden over, kon in de vaatwas. Nooit iets gemerkt van rare geurtjes of smaken. Proefde er regelmatig aan. Alleen beet zoonlief wel heel graag de rietjes stuk... Dus vanaf toen stilaan overgestapt op gewone beker.