Ik ben langzaam aan op zoek naar hun eerste geboorte pakje / setje. Persoonlijk lijkt mij een pakje makkelijker, maar geen idee of dat ook zo is. Ik zoek graag naar ervaringen wat betreft de maat en merken. Ik verwacht dat ze niet overdreven groot zullen zijn en zoek dus eigenlijk merken die klein vallen.. Zodat ik niet ook voor de zekerheid maat 44 hoef te halen (dat kan dan altijd naderhand nog mocht blijken dat ze kleiner zijn) , maar ze dus prima in een kleine maat 50 passen. Dus welke merken vallen kleiner en niet al te breed? Dan kan ik daar een selectie uitmaken en hopelijk hun geboorte pakje / setje uitkiezen.
Ohhh wat leuk dat je een jongetje en meisje krijgt, jij kan los met leuke eerste pakjes dus! Onze kraamzorg adviseerde losse broekjes en shirtjes en moet zeggen dat ik die zelf ook ietsje makkelijker vond dan pakjes waarbij het vast aan elkaar zat, vanwege de knoopjes die dan steeds open en dicht moeten met verschonen, en dat moet toch al zo vaak in het begin maar volgens mij is dit heel persoonlijk hoor! Ze gaan wel weer makkelijker aan als een los truitje vond ik, maar helemaal omkleden hoefde ook niet 8x per dag. Als ik jou was zou ik beide opties halen, dan kan je zelf kijken wat je fijn vindt. Qua pakjes met voetjes: niet altijd handig qua maat, zowel niet als de pijpen te kort zijn maar ook niet als ze veel te lang zijn. Moet dus net goed vallen. Qua merken: heb vooral ervaring met Hema (valt grooooot), noppies (valt redelijk smal / normaal), b.e.s.s. (normaal) en z8 (valt ook redelijk smal). Dus Hema zou ik nog even skippen ik kocht veel via de webwinkel Hummbee als die uitverkoop hadden. Wel verzendkosten maar dat woog niet op tegen de hoge kortingen Veel plezier met (online) shoppen!
Hier 2x geboortepakje van noppies in maat 50. Een dochter was flink en was er zo uitgegroeid. De ander klein en die kan het veel vaker aan noppies valt smal.
Van noppies vind ik persoonlijk dat ze niet echt veel keuze hebben wat betreft de kleertjes in die kleine maat. Ik zie zovaak die roze boxpakjes van noppies voorbij komen of die mintgroene als geboorte pakje dat het niet origineel genoeg meer is ofzo. (maar dat is mijn mening natuurlijk) Daarnaast vind ik die pakjes ook best prijzig en dat x 2 tikt wel aan. (zonder korting) Vind bess ook altijd wel leuke kleertjes hebben net zoals feetje of dirkje. Maar hoeft voor mij niet perse merkkleding te zijn. Ik weet dat Hema groot valt dus die wilde ik sowieso al overslaan. Zat ook te denken aan geboorte kleertjes te laten maken zodat je iets "aparts" hebt maar goed dat is ook best duur en heb mezelf voorgenomen dat ik geen geboorte setje wil duurder dan 20 euro. Ik ga er nog eens over nadenken, wie weet wat ik nog tegen kom heb gelukkig nog even de tijd.
Doe in ieder geval zonder voetjes. Dat geeft meer marge. Met voetjes komt de maat zo krap dat het al snel te klein is (en ze de benen niet goed kunnen strekken) of te groot (en er van die losse voetjes aan bungelen).
Z8 ook leuke pakjes En Hema heeft ook katoenen collectie daar zit stretch in vind ze super mooi vallen Prenatal eigen merk ook leuk weet niet of ze dat nog hebben is alweer tijd geleden Me jongste had z8 pakje maat 50 met sterren met bijpassende mutsje
Prenatal vind ik de maten soms raar vallen, heel wijd ofzo en andere modellen weer smal. Hema vond ik ook lastig qua maat. Z8 valt goed op maat. Had ook enkele setjes van de baby dump, dat viel ook goed. Had wel aantal sets maat 50, was ook nodig want 56 was bij de geboorte echt nog te groot. In het begin had ik voornamelijk overslag shirtjes, ik vond dat veel fijner aankleden, niet dat gewurm met die kleine armpjes het shirt in de krijgen.. m'n man daarentegen vond die overslag shirts maar een lastige puzzel knoopjes vaak verkeerd enz haha
Wij hebben 1 setje maat 50 gekocht en 1 setje 56. Beide van noppies. Beide kunnen gecombineerd worden met elkaar mocht dat nodig zijn,als ie bv lange benen heeft,al denk k van niet hoor
Noppies valt vrij klein indd. Maar toch zou ik nog wel wat in maat 44 halen als ik een tweeling zou krijgen. Ik zou dan wat van beide maten van hetzelfde merk kopen zodat je het makkelijker bij kan bestellen. Merken die niet makkelijk online te bestellen zijn zou ik dan minder snel kopen.
Weet niet waar je woont maar ik ken in Vianen een kapperszaak coccinelli die verkoopt ook kinderkleding/baby echt vanaf maat 44 en heel leuk en prijs valt ook nog mee
Aah tnxs! Wij wilden echt voor iets neutraals gaan. Geen dieren of kleurtjes, gewoon lekker basic. We hebben het witte bijpassende mutsje en de sokjes ook in deze stijl,van noppies, erbij gekocht.
Ja noppies heel leuk Houd ook niet van dierenrpintjes Z8 toen die snor vond ik leuk En sterren pakjes
Hier hebben ik deze lijn gekocht van prenatal https://www.prenatal.nl/babykleding-44-68/newborn/prenatal-newborn-broekje-jongens-1289940144.html?dwvar_1289940144_kleurnaam_60=Dark Mint Green&cgid=25#start=1 En dan het broekje/shirtje/sokjes en mutsje, en voor het meisje dezelfde lijn alleen dan in het roze. Ik heb dan wel maat 56 gedaan, mede omdat de kinderen nu al groot zijn.
Super leuk ook En ook super een 2ling wat spannend en wat fijn dat je al zover bent Hoe voel je je ? En heb je een grote buik ?
Ja het begint nu wel spannend te worden, de eerste ligt in stuit dus het wordt sowieso een keizersnee. Eerlijk gezegd voel ik me de ene dag beter dan de andere, het is (vind ik) best een pittige zwangerschap met twee en ja mijn buik is best groot haha. Hoe voel jij je?
Absoluut een los setje of een pakje zonder voetjes. Onze dochter is nu al uit een pakje met voetjes gegroeid en weegt nog maar 2.6 kilo. Imps en elves valt ook klein, L heeft nu een broekje maat 50 aan en die past perfect nu.