Hydrofielluiers

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door jobijntje, 25 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jobijntje

jobijntje Actief lid

22 nov 2008
    146
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb hydrofielluiers besteld bij babywalz en heb ze vandaag uitgewassen. Nu houd ik rare langwerpige lappen over, die opengeweven zijn, zeg maar wafelig. Moeilijk om zo te omschrijven. Ik vraag me af of dit wel zo hoort en of ik niet vreselijk slechte kwaliteit heb ontvangen. Verder vind ik ze ook erg ruw. Die dingen zijn toch om je beebje mee af te drogen? Een handdoekje lijkt me veel zachter! Waar gebruik je die luiers nou voor en gebruik je ze ook echt?

2. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Ik heb ook hydrofielluiers van babydump, maar heb ze nog niet gewassen...Maar ik heb ook van prenatal gehad en die zijn zeker goeie kwaliteit..Enne ze worden inderdaad gebruikt om te baby de eerste paar weken af te drogen, bedden opmaken, etc..Maar ik vind ze niet echt ruw..Van prenatal dan...

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Je zou even kunnen kijken bij de hema ofzo. Je hebt ze echt nodig en veel ook! Je gebruikt ze voor het afdrogen, onder het hoofdje in bed/wieg/kinderwagen/box etc.

Om ze minder ruw te maken kun je ze in de droger doen.

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik heb die van de hema die vind ik fijner als van de prenetal (qua kreuken e.d.) volgens mij is er iets fouts gegaan want echt ruw zijn ze helemaal niet.. (wel even in de droger doen)

5. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    als je ze stijkt zien ze er weer uit als nieuw, dat waffelige is normaal als je ze net gewassen en droog zijn.

is niets aan de hand hoor. ;)

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier gaan ze ook altijd in de droger. Verder heb ik veel hydrofielen overgenomen van iemand en dan nog zelf bijgekocht en nu heb ik 3 verschillende soorten. Een deel is met van die wafeltjes, zoals jij omschrijft en een beetje uitgelubberd. Een ander deel is vrij dun en dan heb ik nog een deel wat mooi, groot en dik is gebleven. Maar ik weet dus niet meer of die nou van de prenatal of van de hema kwamen....

7. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Ik heb ze van de hema en het kruidvat. Ik vind die van de hema het fijnste.
    In de droger worden ze zachter. Ik strijk ze hier niet. Dan nemen ze net als de theedoeken minder vocht op.

Ik heb echt een hele stapel in de kast liggen. Heb ze heel veel gebruikt. Onder haar hoofdje in bed, de box, kinderwagen, om haar af te drogen, als spuugdoek, voor tijdens de borstvoeding.

En nu soms als slabber.

8. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

7 dec 2008
    419
    0
    0
    Hemaaaaaaa 8)

9. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    HEMA :D

10. cynthia79

cynthia79 Lid

30 mei 2008
    28
    0
    0
    Adm. medewerkster
    Helmond
    Bij de ikea hebben ze ook hele fijne hydrofielluiers.

11. Draadje

Draadje Bekend lid

1 jun 2008
    555
    0
    0
    Ja, met leuke printjes! (Bij de Hema ook trouwens, maar die waren weer duurder met print)

12. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik heb hydrofiele luiers van de prenatal 6 voor 7,99 en vind ze perefect veder heb ik ook nog een setje van de wibra die zijn super dik en super fijn

kortom je gebruik ze overal wel voor voor onder hoofdje in bedje in de wagen om af te droken eingelijk bijna overal kan je ze voor gebruiken ik heb er 21 en hoef teminste niet elke dag te wassen maar 1 keer per week ook de kleding maar komt doordat ik veel kleding heb :p krijg alles van me broer heeft 2 ling van 4 maand ouder dus dat scheeld dan

13. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Inderdaad, Ikea heeft hele fijne en blijven er ook erg mooi uitzien.

14. wendyp

wendyp Niet meer actief

Inderdaad echt hema... hihi

Pfff, waar gebruik je ze niet voor? Echt overal voor.

Heb trouwens van mn kraamzorg geleerd, dat je die dingen niet mag strijken, want dan zouden ze minder water opnemen.

15. Esma79

Esma79 Lid

26 jul 2008
    87
    0
    0
    Dit houd ik in mijn achterhoofd

16. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Ik gooi ze altijd in de droger en ze komen er lekker zacht uit. Als ik ze ophang zijn ze ook wel ruw. Die van de Hema zijn het fijnst vind ik. Lekker grote lappen en ze zijn ook goed van kwaliteit. Heb ze ook van Prenatal en van de Wibra

17. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Ik heb ze van de wibra...lekker goedkoop en die zijn ook wafelig maar daar is de kwaliteit echt niet minder om hoor.

als je wilt kun je ze strijken en dan zijn ze weer als nieuw maar onze kraam zei dat ze dan wel minder vocht opnemen. :)

18. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier ook van de hema en dan het liefst die mega voordeelpakken die ze soms hebben. die zijn wat dunner en daardoor veel zachter. ik strijk ze wel, worden ze nog wat zachter van, ik merk nauwelijks iets van minder water opnemen. ik heb er zonder overdrijven een stuk of 50, maar ik gebruik ze ook voor mezelf bij de bv ;)

Deel Deze Pagina