ik geloof dat er weinig verschil tussen zit, maar wie heeft 1 van deze flessen? bevallen ze? ik zou niet weten welke van de twee ik moet nemen. geloof dat de bfree bisphenol a vrij zijn en er zit een temperatuur indicator in.
Wij hebben de Dr Brown en zijn er erg enthousiast over. Maar we hebben 'm pas gekocht toen de Avent en de Dodi 1.2.3 geen succes waren
Wij hebben de dr brown. Bevalt ons goed. Waren begonnen met avent flessen. Echter de 1e dag dat we deze gebruikte hebben we al direct de hele nacht opgezeten met ons mannetje, omdat hij krampjes had. Dronk die flessen ook snel leeg. Sinds de dr brown flessen heeft hij nog maar zelden krampen, doet langer over zijn fles en heeft na zijn fles minder zuigebehoefte.
Ik heb de b free flessen en ik ben er echt heel blij mee... Zelfs de kraamzorg zei ik ken die flessen helemaal niet maar na een paar dagen zei ze ook goh die ga ik mensen voortaan maar aanraden dit zijn echt goeie flessen... Ze vond de avant flessen trouwens echt een ramp moeten baby's veel te veel moeite voor doen... Maar de B free fles geeft idd aan of het niet te warm is en me meisje is nog geen 2 weken oud maar drinkt heel goed en heeft weinig tot geen last van darmkrampjes en hoeft niet veel moeite te doen om wat uit de fles te krijgen waardoor ze minder kans hebben op oorontsteking ofzo...
Wij gebruiken op de dagen dat ik werk (geef BV) de B-free flessen. Ben er erg tevreden over, er zit idd een temperatuur indicator in, geen Bisphenol A en de baby's schijnen er minder darmkrampjes door te krijgen. Ik heb geen ervaring met andere flessen, dus ik heb verder geen vergelijkingsmateriaal.
Hoi, Bfree is wel beter omdat er geen bisfenol A in zit. Maar ik vond ze lastig schoon te maken omdat er zoveel verschillende onderdelen zijn - wel een stuk of 6. De fles heeft een soort ventiel dat je elke keer na gebruik met een bijgeleverd borsteltje moet schoonmaken, een hoop gedoe vond ik dat! En dat borsteltje raakte ik natuurlijk kwijt, heel handig... Nu heb ik sinds kort Green to Grow; zijn ook BPA-vrij en daarbij milieuvriendelijk - dat vind ik belangrijk. Wel iets duurder maar je hoeft nooit meer nieuwe flessen te kopen want ze gaan superlang mee (mijne al 2 jaar..)! Heb 'm via de store locator op hun website gevonden, je kan ze niet in de winkel kopen geloof ik Succes ermee! Groetjes, Juliette
Nog geen ervaring mee, maar bij ons in de winkel worden ze heel veel verkocht voor kindjes die veel last hebben van darm krampjes. Door het speciale ventieltje kunnen ze geen valse lucht naar binnen krijgen. DokterBrown is het zelfde als B(orn)Free, de naam is veranderd.
Ze zijn hetzelfde inderdaad en dr brown heeft ook BPA-vrije flessen! Geen warmte indicator trouwens (of dit is nieuw?). Hier dr brown en zijn er ook erg tevreden over Avent vond ik ook niets, veel te veel schuim/lucht. De dr brown flessen zijn altijd luchtvrij, ivm krampen voor ons de belangrijkste reden om deze aan te schaffen! Nadeel is dat we de spenen altijd via internet moeten bestellen (dure verzendkosten!). We hebben de brede hals versie en deze spenen zijn er nooit bij de etos en bij de prenatal zijn ze hier ook altijd op. Om gek van te worden.
De nieuwe naam is Born free en in die flessen zitten die warmte indicators. Avent heeft nog steeds Bisfhanol A in zijn flessen zitten. Zodra je deze flessen verwarmt in de magnetron komt deze stof vrij. Bisfhanol zorgt er onder andere voor dat de fles doorzichtig is. Vandaar ook dat de flessen van DokterBrown en BFree niet helemaal wit zijn, maar een beetje een bruinige gloed hebben.
vandaag de dr brownfles binnengekregen, ik was helemaal blij.. tot ik dochterlief de fles wilde geven.. ze weigert die speen dus... brult longen uit lijf en ging door tot ze haar ouwe speenvorm weer had.. zucht. ze vind die normale flesspeen dus nix.. ze wilt alleen zon platte..
ik gebruik de B-free fles en gaat echt prima Romy heeft nooit krampjes gehad en bij Belle gebruikte ik deze ook en die had ook nooit last van krampjes
Wij hebben gelukkig meer mazzel. De prenatal bij ons in de buurt heeft ze gelukkig wel. Hoe vaak vervang je ze?
Wij gebruiken ook vanaf het begin de dr brown flessen. Mijn kleine meid heeft haast geen last van krampjes meer. Ideaal! Ik de flessen en spenen via internet gekocht, dat was goedkoper. De brede spenen zijn trouwens in de uitverkoop bij Ik ben mama voor maar 2,50. Ik heb van alle maten meteen een gekocht, scheelt toch weer. Succes!
niet alle flessen, maar dr. brown heeft ook flessen bp-a vrij, dan is dat er apart bij vermeld: Dr Brown brede hals babyfles BPA-vrij 240 ml - www.schatteboutjes.nl
De flessen van DokterBrown/BFree zijn allemaal BFA vrij. De B in BFree of Born Free staan voor BFA vrij.
ok, ik had het alleen nergens bij zien staan en ik vind de flessen er wel doorzichtig uitzien. ik dacht dat bpa-vrije flessen wat bruinig zijn. dus nu maakt het al helemaal niet uit welke ik kies..
Soms zijn ze wat bruiniger, maar in de nieuwe flessen is een soort van sillicone gebruikt waardoor de flessen weer gewoon doorzichtig zijn. Dus het maakt idd niet uit welke je neemt.