Het is eindelijk zo ver mijn dochter krijgt sinds vorige week haar eerste 2 tandjes. Nu is alleen het puntje door. Hoe lang duurt het tot ze helemaal door komen? Wat waren bij jullie de symptomen? hier zijn het rode wangetjes, Heel de dag aan het zeuren en niet slapen. Hoe kan ik het voor haar aangenamer maken. Ze heeft wel een bijtring maar voor de rest weet ik ook niet wat ik moet doen.
Hier deze week ook prijs. Ik heb haar twee maal een zetpil gegeven om lekker rustig te kunnen slapen. Daarnaast krijgt ze Dentinox (verkrijgbaar bij de drogist) om op haar tandvlees te doen, ze vindt het nog lekker ook
Mijn zoontje kreeg met 6 maanden zijn 2 ondertandjes en met 10 maanden de boventandjes. Sindsdien kwam zijn gebitje door tot ongeveer nu, volgens mij is alles doorgekomen. Het moment van doorkomen merkten wij vooral aan de zure spuituiers (hij kreeg allang geen bv meer) en verder niks. Hij werd snachts ineens weer wakker maar omdat hij rustig werd van bij ons zijn gaf ik geen dentinox oid. De veligheid was voor hem genoeg en sliep/ slaapt tussen ons in, door. Bij ons heeft die fase dus lang geduurd. Ons zoontje sliep al door vanaf dat hij 8 weken oud was door en totdat hij 10 maanden oud was. Inmiddels is hij ruim anderhalf!