Nou wij hebben 3 maanden geleden via MP een Chihuahua gekocht. Veel contact gehad voor het kopen omdat ik me toch wel afvroeg waarom een hondje van 7 maanden jong al weer weg moet.. Nou volgens de oude baasjes van onze hond kwam dat dus door het wisselen van baan. Bij vorige baan kon hond mee maar bij nieuwe baan niet en dat vonden ze toch wel heel zielig. Dus vandaar dat de hond weg moest. Nou goed, verders was er volgens hun niks aan de hand met et hondje. Achteraf dus blijkbaar wel, hij was dus totaal niet zinnelijk en ben al 3maanden poep en plas aan het ruimen. Al ga ik 10 keer per dag met hem naar buiten het heeft geen zin, hij kan het 5min later gewoon weer in huis doen In het begin had ik dus maar een krantje binnen gelegd bij de uitgang.. maar op advies van kennissen daar toch ook weer mee gestopt want anders word hij straks nog lui en leert hij het helemaal nooit. Ook werk ik al 3maanden met beloningssysteem en weet hij ook heel goed dat als hij wat buiten doet dus een snoepje krijgt maar alsnog doet hij het in huis, en het ergste nog ook op me vloerbedekking! Nou hier blijft het niet bij, alles wat op de grond ligt pakt hij en neemt hij mee naar zn mand.. al zijn het schoenen van de kids.. en hoevaak ik hem ook waarschuw ook dit blijft hij doen. Terwijl hij ook zijn eigen kluif heeft..? Plus, hij heeft maar 1 bal en dat is me ook nooit verteld.. Alles bij elkaar vind ik dit toch wel erg vervelend.. Wilde dit graag even delen, om te kijken wat voor reacties ik hierop krijg?
Tja ik weet niet wat ik er op moet zeggen eigenlijk? Het is enorm balen voor jullie! MIsschien een cursus met hem gaan doen? of een gedragstherapeut in schakelen die advies kan geven? En verder ben ik zelf nooit zo'n voorstander van honden kopen op marktplaats / internet je weet nooit wat je nu precies koopt en ze kunnen wel van alles zeggen etc (al kan het natuurlijk altijd goed gaan) in asiels hebben ze de honden al een lange tijd geobserveerd en zullen ook een eerlijker advies geven dan iemand van marktplaats denk ik...
Ik ben bang dat je die niet zomaar zindelijk meer krijgt!! Ik zou een fora opzoeken over chihuahua's en misschien dat daar mensen zijn die je adviezen kunnen geven? Sterkte!
tjeetje... klinkt als dat het beestje nooit opgevoed is........ Denk dat je van voren af aan moet beginnen.... net als bij een kleine pup... dus eerst krant zindelijk.... en dan stap voor stap naar buiten... als hij iets pakt wat van jullie is, "ruilen" met zn eigen speelgoed... etc. etc. etc... Wel vervelend, maar beestje kan er ook niets aan doen dat hij nooit opgevoed is...
weet niet of ik " reclame" mag maken.. maar, dit is een site met veel hondenkenners.... hebben mij ook erg op weg geholpen met de opvoeding van mijn hond.... Honden Page: uw hond en honden.
de pup heeft volgens mij nog nooit iets van opvoeding/puppycursus of iets gehad. Je kunt een puppycursus met hem doen en vragen aan degene die de cursus geeft hoe je ermee om kunt gaan om hem nu nog zindelijk te maken. Het wordt lastig want hij zit nu in zn pubertijd *zie ik aan onze labrador* maar met veel geduld moet het lukken.
Ik heb 2 Chihuahua's en die van mij zijn ook alleen "krant zindelijk" maar dat is omdat ik dat zelf wou. Omdat ik niet altijd de mogelijkheid heb om een hond uit te laten er zijn meer mensen die dat doen met chihuahua's die hebben gewoon hun eigen kattenbakje haha Misschien dat proberen, een kattebakje plaatsen met krantjes, misschien is hij voor je hem kocht ook nooit uitgelaten. Dat van alles pakken op de grond had mijn mannetje ook. Tot ik hem spulletjes gaf die heel duidelijk alleen van hem waren en niemand anders. En gewoon duidelijk aangeven dat die schoenen niet van hem zijn en straf geven, die van mij weet sinds dien heel goed wat van mij is en wat van hem is. Ik weet niet of het een mannetje is, maar die zijn echt super eigenwijs..... Vergt dus veel tijd en gedult, en nooit toegeven of veranderen kwa straffen.
wij hebben ook een chihuahua. deze kregen wij ook niet zindelijk. we gingen er constant mee naar buiten en hij wist inderdaad ook dat als hij iets buiten deed dat hij werd beloond. maar toch bleef hij het binnen doen. ik ben er uiteindelijk mee naar de dierenarts geweest en nu blijkt dat hij een nierafwijking heeft waardoor hij zijn plas niet kan ophouden. ook houd hij teveel eiwitten vast waardoor hij 10 keer op een dag moet poepen. we hebben nu medicijnen en ander voer en nu gaat het perfect. misschien is het handig jullie hondje ook eens bij de dierenarts te laten onderzoeken misschien kan hij er weinig aan doen. ermee op training gaan is zoieso een goed idee. chihuahua's zijn eigewijze hondjes
Bedankt voor de reacties! Ik had zelf ook graag een hond uit het asiel willen halen en heb er ook gekeken maar wilde toch graag een Chihuahua en die hadden ze daar niet. Ook kreeg ik de boodschap dat ze de honden niet verkopen aan gezinnen met kleine kinderen. En ja, dat ik hem waarschijnlijk niet meer zinnelijk krijg daar was ik al bang voor! En dat met een kruipende baby over de vloer :x Ben radeloos, misschien moet ik inderdaad een therapeut inschakelen, maar zo breed he ik het eigenlijk niet en ga ervan uit dat het wel een paar centen kost..?
Ben je al op cursus? Zo niet, dan zou ik daar eens mee starten. En even langs de dierenarts, even checken of het geen medische reden heeft.
Bel anders die mensen op waarvan je het hondje hebt, als zij zegt dat ze hem altijd op kranten deed weet je in ieder geval waar je aantoe bent. Liefs
Ja met de oude baasjes heb ik al heel veel contact gehad maar die blijven heel stug volhouden dat hij bij hun wel zinnelijk was en dat zij niet weten hoe dit komt... En heb later nog een mail gestuurd met het verhaal van die ene bal en daar word dan niet op gereageerd Beetje vreemd vind ik. En jeetje wat een hoop reacties al zeg. Zie dus aan de reacties dat Chihuahua´s over het algemeen denk ik moeilijk zinnelijk worden. En aan een kattenbak heb ik ook al zitten denken, alles beter dan iedere keer die bacteriën op me grond en al helemaal niet op me vloerbedekking!!
Zoals eerder gezegd; een puppycursus! Begin van voor af aan, eerst krant zindelijk, en als je dat wil dan naar buiten toe 'werken' . Feestje bouwen als hij buiten iets heeft gedaan etc. Oh en het is en blijft een hond, met honden behoeftes en honden regels. Dus duidelijk de rangorde laten merken, eerst jullie, dan de hond. Spelen als jij wil spelen, niet als de hond wil etc.etc. Succes!
Ik heb ook een chihuahua en hetzelfde probleem. (hij is al 1,5 jaar) En ook steeds opnieuw met beloningssysteem etc etc en hij snapt het maar al te goed maar toch blijft hij het binnen doen. Wat bij mij wel hielp (had ik op inet gevonden) de plekken waar hij het doet (als hij een vaste plek heeft) dat je daar zijn mand moet neerzetten of zijn etensbakjes. Vloerbedekking blijft hier favoriet, maar dat hebben wij alleen in de voorhal dus die deur is dicht.
Maar zit er geen bepaalde leeftijd aan een puppycursus? En ja misschien dan toch die krant weer..Of beter een krant in een kattenbak of leert hij het dan helemaal niet meer om buiten te doen? Ja dat feesie bouwen doen we nog steeds iedere keer weer, maar ja hij legt de link niet ofzo..
Jeetje wat lastig zeg! Ze hebben er dus veeel last van. Hebben jullie de kattenbak geprobeerd? Nou en dat met die mand Zelfs daar doet hij het in!!!
Over de zindelijkheid heb je al tips. Over het slopen/alles meenemen naar zijn mand daar heeft hij wel de leeftijd voor. Onze pup is 9 maanden en doet dit ook. Puberen Gewoon consequent mee blijven en zorgen dat hij zelf ook zo nu en dan afwisselend speelgoed krijgt zodat het leuk voor hem blijft.
Het lijkt me dus wel duidelijk waarom ze ervanaf wouden. Die van mij had ook last van vlaggetjes willen zetten uit dominantie, ik heb hem toen laten castreren en hij is nu veel makkelijker en iets minder dominant. En ook geen last meer vandat smerige gewip haha.. Kan iedereen sowieso afraden een mannetjes chihuahua te nemen. Mijn vrouwtjes chihuahua is dus wat dat betrefd heel makkelijk die doet het gewoon zoals ze het hoord te doen geen dominantie aanvallen en veel rustiger. Ze mogen dan wel klein zijn maar dat maakt ze soms juist irritanter omdat ze met meer weg kunnen komen. Ik heb vaak als ik mijn mannetje wil diciplineren dat hij gewoon weg rent en dan krijg ik hem dus gewoon niet meer te pakken omdat hij zo klein is hahaha...