Chihuahua van 10 maanden niet zinnelijk!!

Discussie in 'De lounge' gestart door mama_rose, 23 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama_rose

mama_rose Actief lid

7 jun 2009
    230
    0
    0
    Voor mijn jongens zorgen
    Rotterdam
    Dankjewel dames voor de reacties!
    Ja een bench hebben we al vanaf het begin, maar ja ook daar doet de kleine viezerik het in. Bench, mand, bed, tapijt, bank, balkon het maakt hem allemaal niet uit. Hij doet het gewoon overal!!
    En ja dat belonen en overdreven blij doen als hij het buiten doet dat doen we en hij weet het ook maar alsnog blijft hij het in huis doen.
    Zal hij het dan nooit leren?

2. Sabinekuhh

Sabinekuhh Actief lid

19 jul 2009
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat neus erin drukken zou ik je niet adviseren hoor.
    Je hebt hem pas 3 maandjes, en chihuahuas zijn heel gevoelige hondjes.
    Ik heb er eentje die ik nu 6 maanden heb, gekocht toen ie 11 maanden oud was, hij is dan wel overgekomen vanuit Rusland, dat scheelt misschien, maar ik merk echt dat hij zich nu pas volledig thuis voelt.
    3 maanden geleden was ie af en toe nog wat wantrouwend, schrok als je te snel opstond, en hij liet zich ook niet altijd pakken.
    Nu is dat allemaal geen probleem, hij begint ons nu pas echt te vertrouwen.
    Ik weet zeker dat als ik hem in de eerste periode met zijn neus door zijn plas of poep had gehaald dat ik helemaal opnieuw met hem had kunnen beginnen.

3. Sabinekuhh

Sabinekuhh Actief lid

19 jul 2009
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat voer je hem trouwens?
    Brok denk ik?
    Brokken verteren bijna niet, ze zitten vol met ''rotzooi'' waarop een hondenmaag niet ingesteld is, plus dat honden die brok eten ook veel drinken, conclusie is dus dat ze veel meer poepen en plassen als eigenlijk hoort.
    Misschien zou je eens kunnen proberen hem op smuldier te zetten, dit ligt meestal wel bij de meeste supermarkten in het vriesvak.
    Dit is gewoon verse voeding, waarvan dus het meeste gewoon verteert, en het is bij lange na zo zout niet als brokken waardoor ze dus extra moeten drinken.
    Je moet trouwens wel de compleet variant pakken, je zult zien dat hij beduidend minder zal gaan poepen en plassen.

4. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Het is niet fair om brokken nu af te schilderen als rotzooi. Ook in brokken mag men geen rotzooi verwerken en dat wordt streng gecontroleerd. Deze informatie is dan ook niet goed. En smuldier is ook verre van vers.
    Ik snap je voorkeur wel, maar dan moet je wel de juiste gegevens hier neerzetten.
    En met "vers" voeren zou ik ook echt vers bedoelen.En dan is het een hele opgave om dat juist de doen. Je moet namelijk alle verhoudingen op een juiste manier mengen zodat je kunt voorzien in de behoefte van de hond. Maar vers uit de vriezer bestaat niet.

5. Sabinekuhh

Sabinekuhh Actief lid

19 jul 2009
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoe je het ook wend of keert, brokken zijn rommel voor een hond, klaar.

Hier de waarheid over hondenbrokken:

Dierenforum • Toon onderwerp - De waarheid over hondenbrokken !!!

En smuldier is verre van vers ja, het is kant en klaar voer, maar altijd nog vele malen beter als brok hoor.
    Als je echt wilt gaan barfen dan vereist dat wel enige kennis, en werk, en daar heeft niet iedereen zin in, of tijd voor, en dan zijn dingen als smuldier, ahv, farmfood, energique of duck een heel goed alternatief.

6. mama_rose

mama_rose Actief lid

7 jun 2009
    230
    0
    0
    Voor mijn jongens zorgen
    Rotterdam
    Ahhh jeetje, das ook zielig.
    Was hij wel goed behandeld in Rusland?
    De mijne is idd ook heel gevoelig voor standjes enzo.
    Als ik em een standje geeft duikt ie in elkaar en gaat hij heel bang zitten kijken. Zo zielig, want hij is al zo klein!

7. mama_rose

mama_rose Actief lid

7 jun 2009
    230
    0
    0
    Voor mijn jongens zorgen
    Rotterdam
    Nja aan de voeding zal het toch wel niet liggen?? Hij krijgt heel goed voor.. brokken die helemaal zijn afgestemd op een Chihuahua van royal canin Chihuahua lijn..?
    Ik neem aan dat jij het over die diepvries vlees voeding hebt uit de supermarkt?
    Heb namelijk begrepen dat vlees voeding ook weer slecht is voor de tanden en ook heel veelk vocht in zit :(

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Of zoek een goede, geperste brok uit zoals Farmfood.
    Ik ben het met Sabinekuhh eens dat Smuldier nog altijd beter is dan welke brok ook. En echt vers ( barfen, NRV ) is echt niet zo moeilijk hoor. Met complete maaltijden kom je een heel eind.
    Maar goed, niet iedereen heeft daar tijd/zin in. Geld kan geen probleem zijn want vers is een stuk goedkoper dan een goede brok.
    Anywho, dat is wel heel erg offtopic, maar ik ben het er wel mee eens om eens naar de voeding van de Chi te kijken.
    Daar begint het vaak mee.

Een puppy ( of basis ) cursus leert geeft over het algemeen geen zindelijkheidstraining, MAAR het zorgt er wél voor dat jij en je hond een band krijgen. Je leert je hond kennen, hij krijgt vertrouwen in jou en visa versa.
    Dus het is zeker aan te raden, hoe klein je hondje ook is.
    Dat merk ik wel vaak bij van die kleine hondjes, dat ze nooit op puppy ( of een basis ) cursus gaan. Het blijven net zo goed honden, die denken precies hetzelfde als een Duitse Dog.

En kijk ( of lees eens een boek van hem ) naar Cesar Milan. Een nuchtere, duidelijke manier van je hond opvoeden.

9. mama_rose

mama_rose Actief lid

7 jun 2009
    230
    0
    0
    Voor mijn jongens zorgen
    Rotterdam
    Nou barfen daar begin ik echt niet aan, daar heb ik echt geen tijd voor.
    Veels te druk met me huishouden, kids, vriend, social life en natuurlijk ook nog eens met de opvoeding van me hond.

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nee dat eerste over de tanden is niet waar.
    Ik heb even een stukje gekopieerd van een site ( geen zin om te typen :p )
    'Voor wat betreft de tanden: het eten van brokken kunt u vergelijken met het eten van een koekje door uzelf. Vaak blijft er van alles achter op de tanden, wat tandplak en tandsteen gaat veroorzaken. Vers vlees plakt niet aan de tanden, waardoor deze veel schoner blijven en gebitsproblemen voorkomen'

En ja, vers vlees bevat meer vocht, maar hierop past zijn hond zijn drink gedrag aan. Onze hond drinkt nauwelijks, hij haalt alles uit zijn vlees.

11. Sabinekuhh

Sabinekuhh Actief lid

19 jul 2009
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hij is prima behandeld in Rusland hoor haha, hij is jeugdkampioen Rusland, en dus een heel waardevol hondje en komt van een bekend fokster weg, maar zo'n vliegreis, nieuwe omgeving, andere taal is voor zo'n diertje natuurlijk erg verwarrend.
    Ik heb er nog eentje uit Rusland sinds een week of 3, een teefje, die moet ook echt weer helemaal wennen aan alles hier, maar merk dat zij er minder moeite mee heeft.
    Komt waarschijnlijk omdat de fokster van het reutje veel meer met hem is bezig geweest dan de fokster waar ik dat teefje vandaan heb.
    Reutje heeft echt een superkarakter, je kunt goed merken dat ze ontzettend veel met hem bezig is geweest, het is een echte komiek die alles doet om je aan het lachen te maken, en hij weet heel goed hoe ie je moet bespelen :D

Misschien zijn de vorige eigenaren van jou hondje niet zo leuk voor hem geweest?
    Als ik hier boos word, dan gaan ze wel zielig in hun mand zitten kijken, maar in elkaar duiken doen ze niet hoor, klinkt alsof hij misschien wel slaag heeft gehad :(

12. mama_rose

mama_rose Actief lid

7 jun 2009
    230
    0
    0
    Voor mijn jongens zorgen
    Rotterdam
    Daar ben ik het helemaal mee eens, de kleintjes worden vaak onderschat maar hebben net zoveel karakter als een grote hond. Daarbij zijn Chi's over het algemeen toch wat dominant. Of hoe je het ook mag noemen.

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ze hebben grootheidswaanzin :p

14. mama_rose

mama_rose Actief lid

7 jun 2009
    230
    0
    0
    Voor mijn jongens zorgen
    Rotterdam
    Nou nu ben ik wel erg benieuwd geworden naar jouw kanjers!!
    Kan je geen foto posten?
    En ja, denk zelf ook dat hij een beetje verwaarloosd is bij zijn vorige baasjes en daarom doen ze ook zo raar over de dingen die ik aan hun vraag. Erg zielig voor het hondje..

15. Sabinekuhh

Sabinekuhh Actief lid

19 jul 2009
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Smuldier kun je idd in het vriesvak vinden bij de supermarkt.
    Je hoeft het enkel te ontdooien en in zijn bakje te scheppen, het is goedkoper als die dure chihuahuabrokken, je hond vind het lekkerder, en het enige wat je er extra voor hoeft te doen is het ontdooien :D

Juist van brokken krijgen ze een slecht gebit, vers is veel beter voor de tandjes al brokken hoor!
    Zoals iemand hier al aanhaalde, brokken blijven tussen de tanden zitten waardoor het vies word en ervoor zorgt dat de tanden gaan rotten.

16. mama_rose

mama_rose Actief lid

7 jun 2009
    230
    0
    0
    Voor mijn jongens zorgen
    Rotterdam
    Hahaha ja dat is het goede woord ervoor! :D
    Mijnes blaft naar grote honden alsof hij de stoerste is hahahaha

17. mama_rose

mama_rose Actief lid

7 jun 2009
    230
    0
    0
    Voor mijn jongens zorgen
    Rotterdam

Wat geven jullie hem dan?

18. mama_rose

mama_rose Actief lid

7 jun 2009
    230
    0
    0
    Voor mijn jongens zorgen
    Rotterdam
    Mmmm misschien toch iets om over na te denken dan...;)

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij barfen 80% van de tijd. De rest krijgr hij aangevuld met smuldier of de verse mixen van Herbie. Maar dat is gemakszucht hoor :)

20. Sabinekuhh

Sabinekuhh Actief lid

19 jul 2009
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit is het teefje;

Nog niet zo heel veel foto's van, deze is van bij de fokster, ik laat haar eerst even wennen voor ik meteen met een camera in dr smoel ga hangen :D

Reutje;

En hier met mijn stamboomloze reu die voor zijn castratie alles bevuilde :p

Deel Deze Pagina