Wat een prachtige beesies zijn het ook he, jouw vrouwtje is vooral prachtig!! Nou mijn 'Kay' heeft dus ook geen stamboom, niet eens papieren. Kwam alleen met een dierenpaspoortje van de dokter. Heb om een gezondheids verklaring gevraagd die ze moeten hebben naar mijn idee maar die hebben ze niet. Kay is zelf ook gemixed.. dat wist ik wel van te voren. Met een lang en kort harige.. Maar heb soms toch nog me twijfels of er ergens niet nog een ras in zijn bloedlijntje zit.. Zal zo eens een foto plaatsen want ik zie toch een hoop chihuahua baasjes hier.. hoor graag de meningen. Liefs mama_rose
Ik heb ze hier allemaal met stamboom, op die blonde reu na, maar daarom hou ik niet minder van hem hoor. Hij is voor mij net zo speciaal als de rest. Langhaar x korthaar is geen mix hoor, als het teefje hier einde dit jaar lekker gewend is, en ze word loops laat ik haar dekken door het reutje, das dus ook langhaar x korthaar. Ik weet niet of je photobucket hebt? Of wacht ff, als je een bericht typt, zie je naast die A met dat streepje eronder hierboven een paperclip staan, als je daarop klikt kun je vanaf de pc een foto invoegen!
Mooi chi's!! Zal ook maar even spammen dan De mijne komt btw uit Polen.. haha en ook geen stamboom etc. heb ook even getwijfeld of ik het wel zou doen, maar toen ik hem eenmaal gezien had was ik helemaal verkocht. (De verkoopster gaf hem toen wij er waren een stukje chocola )
Hij is leuk!!! Echt een pretbek, net als mijn Pablo Of ie zuiver is of niet, dat weet je nooit met een stamboomloze hond, het is in ieder geval niet zo'n hondje dat overduidelijk pincher is waarvan de eigenaren blijven volhouden dat het een Chi is Ik zou hem in ieder geval wel als Chihuahua herkennen, je moet ook rekenen dat een stamboomloze hond niet gefokt word op uiterlijk zoals bij de stamboomhondjes wel het geval is, dus meestal zijn ze niet zo super rastypisch, al lopen er genoeg rond met een stamboom die dat ook absoluut niet zijn hoor
Hahaha ja hij is echt een schatje, heeft wat weg van een vosje. Op zn rug loopt een baan dat beige zwart gemixed is. Staat hem wel mooi. En ja op straat word hij ook gezien als een chi dus het zal er ook wel 1 zijn. En dat is zeker waar met de stamboom hondjes. Zien er meestal zo voorbeeldig uit. Echt mooi!
Nou, ik ken ook heel veel lelijke chihuahuas MET stamboom hoor pfff hahaa Je hebt in ieder geval een leukerd, nu nog hopen dat zijn probleempje met de zindelijkheid word opgelost, maar dat gaat vast wel goedkomen!
Hahaha, ik blijf lachen om die nep chihuahua verhalen. Mijn mannetje is nu 3 en echt super hyper, dat mag van mij wel wat minder worden. Mijn vrouwtje is nu 7 bijna 8 en dik pff haha die eet verslaafd maar ziet er wel schattig uit opzich, die heb ik ooit kado gekregen van mijn ouders. Zo hebben ze allebei een heel apart karakter.
Tja, in feite heb je pas een echte chihuahua als je er eentje met stamboom koopt. Een stamboom is gewoon een afstammingsbewijs dat bewijst dat jou hond zuiver is, als je er eentje koopt zonder stamboom, dan kan ie nog zoveel lijken op een chihuahua, er is altijd dikke kans dat er ergens wat anders doorheen zit.
Ja in feiten wel, je weet anders nooit wat zijn echte bloedlijn is. Maar dan betaald je ook wel 3 keer het dubbele!!
Dat valt wel mee hoor, het is maar wat je zoekt. Voor 700/800 heb je al een chihuahua met stamboom. Dan heb je dus gewoon een leuke huishond, op een verantwoorde manier gefokt. Zonder stamboom kosten ze volgensmij net zo duur toch? Wil je echt een heel mooi hondje uit bepaalde bloedlijnen betaal je wel meer ja, zo ongeveer tussen de 1250 en 1500 euro, en dan bedoel ik de gewone pupprijs. (Nederlandse prijs)
Hallo, Ik heb ook een chihuahua van 8 maanden en wij hebben haar gekregn vanaf 2 maanden. Zij wilde in het begin ook niet zindelijk worden dus deed het ook in huis. Maar dit kwam omdat het winter was en het nog veel te koud was buiten. Dus hebben wij haar eerst op de kattenbak geleerd omdat ze het echt niet buiten wilde doen. Dit ging goed en toen het wat warmer werd hebben we haar steeds meer mee naar buiten genomen en zo werd ze steeds zinderlijker. Ik heb het haar geleerd met met klikker en dan een snoepje dit werkte echt heel goed. Miss is het voor jou ook een idee om een soort van kattenbak of hondentoilet te maken in de kamer waardoor ze een plaats heeft in huis waar ze haar behoeftes kan doen. Als je haar ziet draaien of snuffelen of wat te doen dan meteen op de kattenbak zetten totdat ze wat heeft gedaan en dan een klik en snoepje en vooral de hemel in prijsen zodat ze begrijpt dat ze het goed heeft gedaan. Die van ons gaat als ze alleen thuis is gewoon op de kattenbak en als ik thuis ben laat ik haar uit. Dit gaat prima. Hoop dat je er wat aan hebt.
O nog een ding. Niet boos worden op de hond als ze iets in huis heeft gedaan. Hierdoor wordt ze bang om haar behoeftes te doen als je erbij staat (dus als je haar uitlaat), ze denkt dat je dan boos op haar/hem wordt. Daarom gaan ze dan niets doen als je ze uitlaat en het stiekem in huis ergens doen. Als hij iets in huis doet zonder iets te zeggen het opruimen en als hij het wel netjes buiten of op hondentoilet of waar dan ook waar hij het wel mag heel goed belonen.
hey mama_rose, ziet eruit als een echte ik weet niet hoe groot hij is. Maar ziet er gewoon goed uit hoor. Mijn vrouwtje was een hele dure van 1500 met hele mooie stamboom en mijn mannetje heefd ook een stamboom alleen nietzoeen bijzondere die was 750 hij heefd alleen wel hele aparte kleuren mijn mannetje is een lavendel chihuahua, goudkleurig gevlekt met blauwe oogjes. En mijn vrouwtje is gewoon caramel kleurig met wit en zwarte ogen. Doe er nog een fotowtje bij van toen hij klein was, haha.