We willen een nieuwe tv aanschaffen. 55 of 65 inch? Wat zijn jullie ervaringen betreft 3d op dit formaat?
Oef dat is groot haha. Wij hebben een 3D smart tv van samsung (7 serie) op 46 inch en dat is prima. Mijn ex zwager wouw ook perse een grote televisie dus een nieuwe aangeschaft, sorry maar het zag er niet mooi uit. Doordat het zoveel inch was zag je gewoon blokjes, echt zonde van zo'n dure tv. Dus zou er wel goed over na denken welk formaat je uiteindelijk kiesr Ik zou dus niet groter dan 55 gaan
Wat is de optimale kijkafstand voor een TV? | Homecinema Magazine Hier staat een en ander uitgelegd. Bij 55 inch is je schermafstand voor hd content optimaal tussen de 110 en 137,5 inch (280 tot 350 cm) Zit je er verder vanaf zou ik voor groter gaan.
Hier 32 inch, dacht ik. Ik vind de TV voor een TV best mooi, maar het blijft een TV... Die hoef ik persoonlijk niet pontificaal in de woonkamer, vind ik soms zelfs een beetje ordinair (bij sommige mensen/woonkamers he, ik wil zeker niet generaliseren want sommige mensen houden gewoon van TV kijken of hebben een joekel van een woonkamer of ze weten niet waar ze hun geld aan moeten uitgeven enz). Ik kijk hooguit 1 of 2x per week TV. Heb sinds januari zelfs m'n tv abonnement opgezegd (ik kijk alles terug via uitzendinggemist smart tv, rtlxl met laptop aankoppelen en kijk, heb een hekel aan zappen) Heb je geen vrienden of kennissen die een grote TV hebben en vergelijkbare woonkamergrootte waar je even bij navragen wat de exacte grootte is? In de winkel is het zo lastig in te schatten hoe het thuis uitpakt vind ik. Hiervoor had ik 10 jaar lang zo'n mini 37 cm slaapkamerTV in m'n studentenkamer later woonkamer Dus het is ook waar je vandaan komt Hoe groot is jullie TV nu en wat vinden jullie van die grootte? Hoe vaak/lang kijken jullie TV? Als je vaak films of lange programma's kijkt kun je ook een beamer overwegen (gericht op een witte muur). Ik zou voor de kleine gaan, maar wie ben ik he, een vreemde niet-TV-kijker
65 inch zeker met films heb je vaak een zwarte balk aan de boven en onderkant waardoor je scherm een stuk kleiner lijkt. Wij hebben een sony 3d tv, supermooi maar moet zeggen dat we eigenlijk maar 1-2x per maand 3d kijken. Als je bijv moe bent dan is het niet zo prettig om met zo'n bril rechtop te zitten.
Groter is niet altijd beter. Wij hebben ooit de fout gemaakt om een iets te grote tv te kopen (terwijl we dichterbij zaten dan het schema adviseerde) en dat kijkt echt niet lekker! Fel licht, hoofdpijn bah. Zou me dus goed aan het schema houden dat hierboven al door iemand gepost is!
Wij hebben de curved tv van samsung 55 inch. Echt geweldig! dat curved kijkt in het begin heel gek, want je zit er echt midden in. Maar het is zo mooi! Wij zitten redelijk dichtbij, maar dat vind ik niet storend. Zit ook 3D op, maar dat hebben wij nog niet gebruikt.
We hebben hier een 55 inch, maar we hebben een grote woonkamer en zitten er ook ver genoeg van af. En het past ook in verhouding op de muur aangezien deze lang genoeg is. Ik zou kijken hoe ver je ervan af zit, en hoe breed de muur is waar hij aan komt te hangen. ik vind het zelf altijd heel lelijk als ik in een kleinere woonkamer kom en er hangt een tv aan de muur die eigenlijk de hele muur bedekt en de hele woonkamer overheerst. Toen mijn vriend deze tv ging uitzoeken had ik hem ook aangegeven dat ik niet wil dat de tv breder is dat het meubel wat eronder hangt. (ik geef niks om de tv, dus vandaar dat mijn vriend het alleen mocht uitzoeken)
55 inch hier. Ik vind m maar groot. Maar goed m'n man.. Haha! Met films wel cool trouwens. 3-D ook wel leuk. Maar goed voor mij had het niet gehoeven.
Let op dat ie in de winkel een stuk kleiner lijkt dan in je woonkamer. Je zal niet de 1e zijn, die zich daarin vergist.
Voor de ruimte en afstand maakt het niet uit of het 55 of 65 wordt, maar we gaan voor de 55 inch (groot zat haha). het is niet zo dat de tv in onze woonkamer dan "zo'n opvallend ding" wordt, wat dat vind ik echt helemaal niet mooi. Het vult nu de muur mooi op zullen we maar zeggen
Wij hebben 107 cm dat is geloof ik 42 inch uit me hoofd (geen zin om te Google haha). Voor in onze flat groot zat al wilt mijn man nog iets groter... Zodra we een ander huis hebben wilt mijn man echt een grotere... Ik vind wat wij nu hebben prima maar goed kijk amper tv In iedergeval ligt het er inderdaad aan hoever je er vanaf zit. Mijn schoonzus heeft 130 cm gekregen als erfenis van mijn. Zwager zijn overleden broer maar hun hebben een klein huisje en is eigenlijk echt veel en veel te groot geen gezicht en doet pijn aan je ogen.
Altijd de afmeting van de televisie baseren op de kijkafstand. Ideale kijkafstand | Consumentenbond Schermdiagonaal Ideale kijkafstand 32 inch (81 cm) 2,5 meter 40 inch (102 cm) 3,1 meter 46 inch (117 cm) 3,5 meter 55 inch (140 cm) 4,2 meter Ik ben een keer bij iemand geweest, die een tv van 46 inch had, maar er 2,5 meter vanaf zat. Dat zag er niet uit en keek niet prettig. Wij hebben een Samsung van 46 inch met een kijkafstand van 4,5 meter. Dat is echt meer dan voldoende. Mijn ouders hebben een van 55 inch ook mooi, maar naar mijn smaak nét te groot. Daar is hij veel prominenter aanwezig en dat vind ik niet leuk.
Hihi, ik heb boven een beamer met een schermdiagonaal van een meter of 3/4 en daar zit ik dan 4 meter ruim vanaf. Kijkt prima hoor, geen hoofdpijn oid Met tv beneden klopt het wel zo ongeveer.