Klopt ook niet helemaal. Stimuleren zeker niet maar er zijn toch ook kleine mensen/grote mensen, dunne mensen/dikke mensen. Of.. Schildpad poes of Noorse boskat?
Ik heb nog een tip voor je. Ga bijvoorbeeld voor een herten type chihuahua, als je besluit er een te nemen. Mijn mannetjes chihuahua is een herten type. Hij heeft een veel betere bouw, heeft geen gezondheids problemen en ga zo maar door. Mijn vrouwtje is een echte dure teacup met goede stamboom en alles, nou ze hoefd maar van de bank te rollen en ze is al half kreupel. De ogen bij een herten type chihuahua liggen ook wat dieper, dan knikkeren ze er nietzo snel uit. Ze zijn net iets meer 'kind veilig'. Gewoon maar een tipje hoor.
Wij hebben geen chiuahua, maar onze buren wel. Wel hebben wij een labrador. Onze hond is gek op de hond van de buren, ze begint al te piepen als ze hem in de verte ziet. Alleen vind de hond van de buren onze hond niet zo leuk. En dat komt niet omdat ze wild is want dat is ze eigenlijk niet. Ik weet niet waar t aan ligt, misschien dat ie t eng vind omdat ze groter is. Maar altijd als mijn hond even wil snuffelen begint ie te grommen (en zelf snuffelt ie wel aan mijn hond) haha! Vind t een leuk beestje! En ik ken ook nog mensen met twee chiuahua's, die zijn totaal niet leuk! Hij rende een keer blaffend achter me aan toen ik met mijn hond aan twandelen was en beet me toen bijna in mijn kuiten. Maar mijn hond neemt mij altijd in bescherming dus die ging er achterna om duidelijk te maken dat ie van me af moest blijven haha. Ik vind ze opzich wel leuk, maar sommige ook weer niet. Ligt volgens mij vaak ook aan t baasje hoe ze zijn.
Teacup Chihuahua's kunnen in mijn ogen wel gezien worden als lilliputers en zeker een type waar je niet aan moet beginnen als het welzijn van je hond belangrijk is, stamboom of niet! Maar een normale Chihuahua is niets mis mee, dat zijn gewoon de kleine hondjes onder de honden. Net als de kleine mensen onder de mensen.
Wij hadden eerst onze chihuahua pup( Black an Than) toen onze dochter kwam. Dit ging vanaf dag 1 meteen goed. Hij was heel lief en afentoe nam die een kijkje als ze op schoot lag. En gaf hij een likje over haar hand. Namate me dochter ging kruipen ging stond hij er altijd naast of om haar heen. Juist omdat hij het zo leuk vond. Het is echt een drukktemaakertje maar wel een heel lief hondje. Ook erg aanhankelijk en kan moeilijk alleen zijn. Dat is is wel wat minder vind ik. En ja over het algemeen zijn chihuahua s wat feller...Die van mij gelukkig niet in huis maar wel tegenover katten/andere hondjes.
Ik lees op internet verschillende berichten over dit soort honden en kinderen. Uiteraard is het noodzakelijk dat als er in de toekomst een pup komt deze niet fel is naar de kinderen. Als bepaalde rassen niet goed samen gaan met kinderen zal deze hier ook noiit komen, want ik heb een kleine van 3 en bijna 1! Of zoueen jullie mij eerder aanraden te wachten totdat de kinderen bijvoorbeeld een jaar of 7 zijn?
Ik heb een kruizing chihuahua x jackrussel 1/3 jack russel en 2/3 chihuahua Het is een reu van nu 3 jaar. Heb hem vanaf 1 jaar. Zijn zusje uit het zelfde nest had ik ook maar die is overleden aan een spontaan hartaanval.. Hij is echt een super hondje doet niemand kwaad is harstikke zindelijk en luisterd perfect. Dierenarts kosten zijn er bij mij niet extra ofzo gewoon de standaard dingen. Wij geven gewoon Beneful dat is 6 euro de zak en daar doet een week mee.
Wij hebben ook een chihuahua. Deze is vanaf pup bij ons, dochter was toen 2 en zoon 5. Ons hondje is erg lief, een knuffelkont en niet zo fel als de meeste chihuahua's. Blaft alleen als er vreemde mensen aan de poort staan. Wij zijn er onwijs blij mee, de kinderen zijn gek op hem en hij op de kinderen!
Ik heb een chihuahua en die heb ik gekregen toen ik zwanger was van de oudste,7 jaar geleden. Hij was 8 weken toen ik hem kreeg en echt,vanaf dag 1 is het dikke liefde tussen mijn chihuahua en mij Toen mijn oudste werd geboren was er niks aan de hand en zo ook met de volgende 2 kindjes. Hij is er super lief voor,komt altijd tegen mijn jongste aan liggen als ik haar de fles geef en als ik haar verschoon komt hij er lief bij zitten in mijn buurt. Waar ik ben is mijn chihuahua ook haha,het is hier echt een 4e kind in huis Ben echt stapelgek op mijn chihuahua!!! Heb altijd geroepen dat er geen beesten op mijn bed mogen slapen. En tja,mijn chihuahua slaapt toch echt bij mij op bed Mijn ervaring is echt dat een chihuahua echt een vriend/vriendinnetje vor het leven is!!!
Wij hebben er 3 kan prima samen met kinderen ligt natuurlijk ook aan de opvoeding. Dierenarts kosten zijn verschillend ik zou een verzekering afsluiten. Het zijn hele makkelijke hondjes ik vind ze geweldig. Ze zijn leuk tikkeltje lelijk maar dat maakt ze helemaal te gek Ik zou persoonlijk eerst voor een kindje gaan en dan de hond maar die keus ligt bij iedereen anders. Als rede ( de chihuahua groeit dan op met de kleine en weet niet beter) Wel een goede fokker zoeken bespaart je een hoop ellende.
Oef.. Lekker dan. Lijkt me zó niks nee. Wel zielig eigenlijk dat die ogen er 'zomaar' uit kunnen vallen.
wij hebben er 1. Ik heb hem gekregen voor mijn eerste moederdag dochtertje was toen 5 maanden. Het zijn echte maatjes. Mijn chihuahua weegt ook maar 900 gram. 1x per maand een zak 1,5 kilo voer van royal canin. Iets van 18 euro. Dierenarts is 50 euro per jaar voor inenting en ja als ze ziek zijn, laatst 300 betaald voor foto's maken bloedprikken etc. Kleine en hondje gaan goed samen. Liggen vaak te knuffelen en te rollen bollen maar hebben ook wel eens ruzie samen.
Wij hebben ook een chihuahua ook een hertenkopje. Ik vind altijd dat ze op bambi lijkt! Ze is wat steviger gebouwd en weegt rond de 3,5 kilo. Zorg altijd dat je bij een erkende fokker gaat kijken waar beiden ouders aanwezig zijn! Hier is ze af en toe lief voor kinderen. Ik pas er altijd wel voor op want vertrouw haar niet helemaal. Ze is ook niet opgegroeid met kleine kinderen. Ben heel benieuwd hoe het straks gaat met onze kleine.
Let wel op dat je een koopt met stamboom. Mijn chihuahua was 1500!! Ik heb wel een blauwe haha Het zijn pittige hondjes. Als je een makkelijk hondje wil kan je beter voor een ander ras kiezen. Mijn chihuahua is gisteren drie geworden. Is gelukkig niet jarloers op de kleine. Iets wat ik wel verwacht had. Hij is voor ons super lief, maar zodra er mensen binnen komen is hij wild en blaft. Hond op tv? Blaffen. Mensen die langs lopen? Blaffen. Och hij is zo lief haha. Met kleine honden gaat het goed, van grote issie bang en gaat dan grommen en blaffen. Wij geven hem royal canin speciaal voor de chihuahua 14 zoveel voor 1.5 kg. Succes!
En een thea cup chihuahua bestaat niet. Zijn doorgefokte beestjes en worden als ze mazzel hebben maar 2. Eerst info zoeken over de fokker en dan pas gaan kijken.
Ik heb chihuahua kruising. Chihuahua x petit brabancon Hij is heel waaks en fel, kom hier maar niet maar zo in de tuin of voor het raam lopen naar ons en onze visite is het echt een dotje! Wel moet ik zeggen dat ik voor een volgend hondje naar een hondje met stamboom ga kijken. Niet dat ik de mijne niet leuk vind, maar omdat ik de broodfok wil stoppen. Onze hond heeft heel vaak oorontsteking, is allergisch voor de inentingen (krijgt altijd meteen een tegenspuit) en is allergisch voor vlooien. We druppelen elke zes weken standaard. Het zijn heerlijke beestjes maar zoek een goede fokker.
Taecup met stamboom is meestal ARFE stamboom. Let er oo dat de moeder lief voor kinderen is. Gedrag vererven ze ! Zo niet, andere fokker/ nestje! En het is niet altijd zo dat een fokker die fokt via de rasvereniging goed is, maar als leek is dat vaak wel een veilige manier: Nederlandse Chihuahua Club
Ik heb een chihuahua van nu ruim 8 maanden. Het is echt mijn maatje , toen het zwanger worden niet lukte heb ik hem van mijn man gehad omdat ik zo graag een hondje wilden. Vanaf het begin is die helemaal dol met mijn stiefdochter, als ze op de grond zit te spelen met barbies of iets anders meneer zit er bij. Grote honden vind die geweldig (is die ook gewend , honden van ouders en werk bij me vader neem hem geregeld mee). Kleine hondjes daarin tegen vind die minder en gaat die soms vechten. Wordt wel minder nu ik heb goed opvoed e.d. Kinderen zoals ik al zei vind die prachtig. Hij is zo lief dan. Vanaf dat die 8 weken is heb ik hem , en vanaf het begin bij alle kinderen gehouden. Mijn stiefdochter vond het eerst niks , de eerste twee weken was die zo klein , zo bang , alleen maar bij mij liggen en niet durven lopen in de kamer e.d Nu is het heel anders rent het hele huis door , is stapel gek gekke sprongen , maakt me altijd aan het lachen. En stiefdochter is nu stapel op hem. Het is mijn maatje voor het leven , een vrolijke gekke hond. Hij heb altijd gekke sprongen en rare dingen. Hij is wel heel aanwezig. Blaffen valt mee , alleen vreemde of bij de bel. Voer is ongeveer 20 euro per 6 weken. Dan nog altijd lekker kluifje of iets. Dierenarts tot nu toe alleen ingeënt en chemische castratie. Heb hem wel 2 weken terug chemisch laten castreren , is een soort chip die het zelfde werkt als een castratie voor een jaar. Hij begon al vrij vroeg overal op te rijden , en als er andere honden zijn echt overal te plassen. Dat rijden deed die vooral op knuffels en dekentjes. Maar toen werd het zomer en was steeds zijn piemel onstoken. Hij nam zijn knuffel mee naar buiten in het zand en ging rijden. Steeds een dikke piemel door het zand en dergelijke. Op aanraden van da dus chemisch laten castreren om te kijken of het werkt. Ik zeg doen , alleen onthoud wel ik vind dat hij heel veel aandacht vraagt. Wil overal bij zijn , wil altijd aandacht. Je moet dat wel kunnen geven en daar ook zin in hebben en niet zoals bij helaas zo vele na 1 jaar pffff hond weg doen kleine is eraf. Ook mijn hond wil buiten lopen , in het bos rennen e.d. Eerst. Heb ik hem op de kattenbak zindelijk gemaakt , toen die 8 weken was durfde die niet eens buiten te lopen laat staan aan riempje. Toen die dus wat ouder werd en uitgelaten kon worden ben ik dat ook gaan doen. Toevallig vorige week de bak weg gehaald hij doet echt niks meer erin. Laat hem ong 4 x per dag uit en ga regelmatig (min 2 keer in de week) naar de hei of laat ik hem lekker rennen bij mijn moeder (weiland achter de tuin). Hij heb een uit houdingsvermogen waar je u tegen zegt, en nee het is niet zielig dat zown hondje veel loopt. Tuurlijk moet je dat op bouwen maar het is een hond geen knuffel.