Kadotips opa

Discussie in 'De lounge' gestart door engeltje23, 23 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ieder jaar wordt t weer moeilijker om een leuk kado voor m'n opa uit te zoeken! Vaak geven we iets met een foto erop, maar ondertussen hangt natuurlijk z'n hele huis vol hihi!

Hebben jullie misschien een leuke kadotip voor een opa van 84? Wat geven jullie meestal?

2. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Ik geef mijn opa en oma voor hun verjaardag vaak een 1000 (of meer)stukjes puzzel.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Wi geven onze eigen opa's en oma's (ook allemaal in de 80) tegenwoordig altijd een "uitje" met ons ende achterkleinkinderen. Naar de dierentuin / uiteten / spelletjes doen bij ons (of hun) en dan voor ze koken / etc. Ze vinden het prachtig om even wat tijd met de (achter)kleinkinderen te krijgen.

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Thnx voor jullie tips meiden!

Puzzelen kan mijn opa helaas niet meer ( ziet slecht )

Hij is verder ook niet goed ter been en erg benauwd, maar daar moet idd wel een passend uitje bij te vinden zijn, leuke tip!

Iemand nog meer leuke tips?

5. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

2 aug 2013
    796
    0
    16
    Vrouw
    Belgiƫ
    Inderdaad, moeilijk om voor oudere mensen iets te kopen, zeker als ze niet echt hobby's hebben en al alles hebben.

Mijn grootvader is vrijdag jarig, hij is dan 88!
    We geven hem meestal drank of (een mand vol) streekproducten :)

Voor nieuwjaar gaan we samenleggen met de hele familie om een droogkast te kopen zodat hij niet steeds op een stoel moet staan om zijn was op te hangen. Dus misschien kan je iets praktisch kopen?

6. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij nemen mijn opa voor zijn verjaardag mee uit eten.

7. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.258
    11.864
    113
    Misschien een keertje met hem gaan lunchen?

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Mijn oma is morgen jarig...wordt 80 :D

Ik heb kastanjes en eikeltjes gezocht met de kinderen. Morgen even een mooie schaal halen, paddestoel erbij, kastanjes en eikeltjes, waxine lichtjes er bij en hoppa :D
    Natuurlijk een mooie tekening van de kinderen erbij :p

9. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Hier hebben we ook altijd dat 'probleem'. Opa wordt in februari 89 jaar en voelt zich nog erg jong. Een rotator of hoorapparaat vind hij voor "oude mensen", terwijl het geen overbodige luxe zou zijn..

Maar on topic, dierentuin is hier altijd een groot succes. Misschien kan je opa in een rolstoel mee? En heeft hij een koelkast waar magneten op kunnen? Ik had bij intratuin koelkastmagneten met plantjes (echte) gezien en vond dit iets om te onthouden.

10. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ze hadden laatst bij de Aldi allemaal hulpdingen voor als je oud bent. Vaak kunnen ze dingen niet meer zoals een blik openen, daar hadden ze dan allemaal grappige en handige dingen voor.

Hij ziet slecht, misschien een luisterboek (van vroeger), een oude serie op dvd of een cd met (klassieke) muziek?

11. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    HIer was bij mijn oma een grote hit: een stamboom fotoboek, ligt er aan hoe groot je familie is. Hier zes ooms en tantes met allemaal kinderen en achterkleinkinderen. Hierin allemaal fotos per gezin me t geboorte datum. Ze was er erg blij (inmiddels is ze overleden)

En opa is al een paar keer op onze koste meegeweest naar het pannenkoekenhuis en kreeg als toetje een klein bolletjes en met een enorme bergslagroom (hij houd van slagroom en niet van ijs) Hij vind het prachtig.

Wij komen soms ook niet verder als een bierpakket, puzzelboekjes voor een heel jaar, plantjes of foto;s

Deel Deze Pagina