(fop)speentjes..

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Neeltje1986, 29 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Hoi hoi,

Ik zit met een vraagje waar ik geen antwoord op weet.. Er zijn 2 soorten fopspeentjes; dental en combi. Nu heb ik begrepen dat Dental gebruikt wordt als je geen borstvoeding geeft, en combi als je wel borstvoeding geeft.
    Is dit werkelijk zo, of maakt het niet uit?

De vorm van de speentjes verschillen van elkaar. Is het nu zo dat het beter is om het kindje aan 1 speen te laten wennen, of mag beide?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Liefs..

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

met borstvoeding word er geadviseerd om de eerste weken geen speen te gebruiken.als je dan al een speens wilt gebruiken kun je de nuby speen pakken die beweegt mee

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    bij BV word idd de combi geadviseerd.. Tenminste.. toen ik vorig jaar in zh lag, na de ks kwamen de verpleegsters met de vraag of ik soms een speentje voor Gijs had.. euhm... nee...

Toevallig had ik iets van de Kinderen of ouders van nu of dat soort blad en zag daarin dat de difrax-combi bij BV werd geadviseerd...

Ik gebruik nu nog steeds die combi-modellen..

4. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Julie kreeg KV en had een dental speentje. Volgens mij is het inderdaad zo dat je met BV beter een combi speen kunt geven.

Ik zou niet te veel spenen vooraf kopen trouwens (weet niet of je dat van plan was hoor). Ik had er een stuk of 5 gekocht van Difrax, bleek dat madame alleen de speentjes van Bibi bliefde. Die had ik een gratis uit de Blije Doos, heb die dus maar bijgekocht en de Difrax lagen ongebruikt in de kast.

5. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Eindhoven
    Dankje voor jullie reacties!
    Ik ga inderdaad niet teveel speentjes halen, maar ik wist echt niet hoe het nu precies zat.. Ik weet nu in ieder geval dat ik Dental speentjes nodig heb :)

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik had een speentje in huis uit zo´n babydoos voor het geval dat verder nooit 1 gekocht. Gelukkig maar want meneer houdt helemaal niet van speentjes. Zijn zus daarentegen wel maar destijds enkel de mamspeen of van Avent.

7. mamavanDdjim

mamavanDdjim Actief lid

21 nov 2009
    363
    0
    0
    borne
    ik had een speentje van bibi en een speentje van difras in huis voor djim en die van difras wou hij echt niet hebben . wel die bibi. nu nog steeds alleen bibi wou hem er laats een geven van de hema maar dei gooide meneer mooi weg.

8. misa

misa Niet meer actief

Bij bv zou ik ook een combi gebruiken. Anders maakt het niet veel uit: ligt eraan welke je kindje wil.

Ik ga ze ook niet kopen. Ik heb een combi (difrax) uit het etospakket en als het goed is zit er een dental bij de prenatal in. Als ons kindje echt een speentje wil, dan heb ik er twee om te proberen. het is ook zo bijgekocht!

9. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Eindhoven
    Ik heb nu ook een combi (uit de felicitas doos) en zelf een Dental gekocht. Ik ga geen BV geven, aangezien dit bij mij niet meer lukt..
    Dus zou ik er van uit kunnen gaan dat het dan niet uit maakt welke speen hij/zij wil? (als hij/zij al een speentje wilt!)

10. misa

misa Niet meer actief

Naar mijn weten maakt het dan niets uit welke gebruikt. :)

11. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Eindhoven
    Ok. Bedankt!:)

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    in principe is het dan beter voor de vorming van de gehemelte etc, dat je dan kiest voor een dental....

13. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland

Onzin!!!!! Je moet gewoon kijken welke speen jou kindje gaat pakken. Bij de fles had hij geen problemen, maar fopspeen pakte hij die van difrax niet meer van "ilove mama spenen, weet ff niet hoe ze heten" wel. Wat er wel gezegd wordt dat de spenen van nubby geloof ik het meeste op die van de borst lijkt.

14. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh die van mij kreeg eerst gewoon borstvoeding en later als laatste voeding een fles in combi met bv.....nergens problemen mee gehad. Verkoop praatje!

15. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier een flesvoeding kindje die alleen de difrax combi wilt en niet de bibi dental. Ik had ook alleen de 2 spenen uit de dozen, en meneertje eerst laten kiezen. Ik heb er gisteren eentje bij gekocht omdat 1 speentje niet handig is.

16. mamakyan

mamakyan Lid

16 aug 2010
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Een speentje is niet iets wat je gelijk nodig hebt, en wordt in de eerste weken om speen/tepel verwarring te voorkomen afgeraden.
    Bij de 1 gaat het goed, bij de ander niet. Eigenlijk komt het neer op: Volg je gevoel.
    Als je al een speentje wilt kopen zou ik wel 1 kiezen die vrij is van giftige stoffen.

Deze speen van Goldi is van natuurlijk materiaal en uit 1 stuk gemaakt waardoor er geen viezigheid achter randjes kan blijven zitten: Speen rubber kersvorm : Goldi, natuurlijk, zonder chemische stof

Hij is er in kersvorm (lijkt meeste op tepel) of dental (vorm van de kaak)

17. miss anita

miss anita Bekend lid

22 jan 2006
    796
    0
    0
    hier ook geen verschil hoor ook al was er borstvoeding int spel
    alle 2 waren ze verslaafd aan spenen en jawel vanaf de eerste week al (wouden graag zuigen (zuigbehoefte)
    geen ellende gehad met de voeding en de kraamhulp en verloskundige zagen de ernst er ook niet van in
    dus tja

18. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hier wil ze alleen een dental speen van nuby of eigen merk etos. De rest spuugd ze meteen uit
    Mijn kraam adviseerde om tot de bv goed op gang was geen speen te geven. Daarna maakten het niks meer uit welke vorm, merk etc

19. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Eindhoven
    Ik heb nu beide spenen van Difrax. Maar tegen de tijd dat de kleine geboren is, kan manlief altijd op pad om speentjes te halen..

Maar soms is het allemaal zo verwarrend! ;)

Deel Deze Pagina