china airlines en vliegangst

Discussie in 'De lounge' gestart door Marieke1983, 20 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Hoi allemaal,

    vandaag is op het nieuws een bericht over china airlines, met een klein ongeluk dat overigens iedereen heeft overleefd. er werd in het nieuws bij vermeld dat de luchtvaartmaatschappij een slechte reputatie heeft, met als hoogtepunt een dodelijk ongeluk in 1994.
    nu is het punt dat wij over 2 maanden met china airlines naar australie gaan, in totaal (heen en terug) 48 uur vliegen. het 2e punt is dat ik altijd al een lichte vorm van vliegangst heb gehad, maar nu krijg ik het wel heel benauwd.

    Wie heeft ervaringen met china airlines, en wie heeft ook vliegangst (gehad) en heeft tips voor me hoe ik hiermee om kan gaan? ik stap echt wel op het vliegtuig, maar wil de vluchten zo aangenaam mogelijk voor mezelf maken.

    groetjes marieke
     
  2. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik heb ook net het nieuwsbericht gezien. Er zijn de afgelopen jaren 4 ongevallen geweest met een vliegtuig van hun vertelden ze.

    Je huisarts kan je vast iets voorschrijven zodat je wat rustiger bent in het vliegtuig. Primatour helpt wellicht ook? Dit is tegen reisziekte met auto boot en vliegtuig. Dat kun je gewoon bij de drogisterij kopen.

    Ik heb zelf geen ervaring met china airlines, dus daar kan ik je nix over vertellen..
     
  3. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    Voor ervaringen van maatschappijen:
    www.turbulentie.nl
    (let wel: mensen klagen graag en veel! Als je tevreden bent, laat je dit minder snel horen)

    En ga er vanuit dat als een maatschappij ECHT slecht is in onderhoud, dat ze hier worden geweerd, denk aan de Turkse maatschappijen vorig jaar, die kregen een vliegverbod en zo zijn er nog een aantal maatschappijen die niet op schiphol mogen komen.

    Tips vliegangst:
    http://home.planet.nl/~os000193/vliegan ... _pag2.html

    Enne... denk vooral aan de mooie reis die je gaat maken. Australie - WAUW!
    Fijne vakantie en maak je niet druk!
     
  4. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Bedankt voor die links, daar heb ik wel wat aan. Ik denk dat ik ook maar een boek bestel over vliegangst en die meeneem. Ik ga ook zoeken naar een kalmeringsmiddeltje, kent iemand iets wat je buiten de ha kan krijgen?
     
  5. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    even bij de apotheek naar binnenlopen, daar kunnen ze je wel iets geven!
    Fijne vakantie
     
  6. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik heb ook altijd iets gekregen van mijn huisarts voor he vliegen, sta doodsangsten uit. vond het ook weer geen lekker bericht vanochtend. ik vlieg zelf een korte vlucht naar noorwegen met klm, maar mag dit jaar niks hebben omdat ik zwanger ben :(

    ik luister altijd naar mijn mp3 speler of neem een dvdspeler mee. alles wat maar afleiding geeft!
     
  7. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Met CA naar Bangkok gevlogen een paar jaar terug! Niets mis mee....
     
  8. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Dokter om beta blokkers vragen ( die geeft hij/zij vanzelf als je met de vrag om iets tegenvliegangst komt)
    Ik ben ook elke keer weer iets angstig ( na een vervelende vliegervaring) en die dingen helpen super.
     
  9. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.555
    3.456
    113
    Volgens mensen die ik ken en ook met China Airlines vlogen, beviel dat prima.
    Quantas heeft bijv. een hele goede reputatie, omdat ze nooit zijn neergestort. Daar heb ik zelf meegevlogen, maar was vaak knudde. Van eten dat verrot was en dus allemaal kotsende mensen op de vlucht tot allerlei technische mankementen. Ze roepen ook nog eens om wat er allemaal mis is (aaah, dat wil ik helemaal niet weten), airco die niet meer goed werkte, navigatiesysteem uitgevallen in de mist, waardoor we 3 keer opnieuw moesten aanvliegen en ga zo maar door. Daar vlieg ik voortaan niet meer mee.
    Ik haat vliegen ook hoor (de grootste grap is nog dat ik heb gesolliciteerd voor stewardess een aantal jaar geleden toen ik nog niet bang was en nog was aangenomen ook, heb het alleen niet gedaan). Neem een tijdschrift mee en zet je koptelefoontje op en ga vooral niet naast een zenuwlijer zitten. Denk aan je reis naar Australiƫ, hartstikke leuk, geniet er van!
     
  10. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Bedankt voor alle antwoorden, dat scheelt wel!
    op turbulentie.nl stonden over CA vooral positieve verhalen gelukkig..
    We hebben trouwens in Australie een binnenlandse vlucht geboekt, maar dan bij Virgin Blue. Ben ik wel blij om nu!

    Als de angst blijft ga ik trouwens wel een cursus doen tegen vliegangst, Australie zal de laatste reis niet zijn en ik heb geen zin in die stress elke keer.
     

Deel Deze Pagina