Moet je ECHT alles wassen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Spring, 23 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Wassen.. Betekent strijken.. Strijken.. Betekent BLEH!

Wassen jullie echt alles? Kleertjes, sokjes, dekentjes, lakentjes, knuffeltjes, doekjes, speeltjes enzovoort ;)

2. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ja ik was echt alles. Vind het eigenlijk leuk om te doen ook. Zelfs het strijkgoed. Nesteldrang he.

3. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    Haha ik heb niet álles gewassen. Vooral de kleertjes die direct op de huid kwamen, zoals rompertjes enzo en maillotjes. shirtjes en jurkjes niet allemaal. Ook dekentjes niet, lakentje weer wel ;) knuffels hadden wij niet zoveel, maar degene die we hadden ook niet gewassen hoor.

4. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik heb alles gewassen, bijna niks hoeven strijken. Vind het wel zo fris om alles even te wassen, je weet nooit hoeveel mensen er al aangezeten hebben in de winkel.

5. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Wassen betekent strijken? Ik weet niet hoor, maar volgens mij zijn het twee verschillende werkwoorden en twee verschillende activiteiten...

Ik heb het meeste gewassen, niet alles, en sommige dingen gestreken, zeeeker niet alles. Strijkbout is groter dan het meest van die spulletjes, dus dan houdt het al gauw op.

6. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ja ik heb ook alles gewassen. Geen knuffels trouwens, maar verder wel alles. Heb alleen de lakentjes hoeven strijken.

7. Derbi

Derbi Niet meer actief

Ik ben nog lang niet zover, maar ik hou van wassen!!! Denk dat ik alles twee keer ga wassen ofzo ( ja ik ben niet helemaal goed )

8. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Ik was alles, maar strijk zeker niet alles.

Heb 1 keer een nieuwe omslagdoek gebruikt en ze zat helemaal onder de rode vlekken. Trok ook weer weg toen die doek weer weg was!

9. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Ik heb alles inderdaad gewassen, en strijken.. de knuffeltjes en sokjes etc heb ik niet gestreken hoor.
    Kleertjes, hydrofiele luiers, was handjes etc wel!

10. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Alles gewassen, ook de knuffels. Je weet niet hoeveel mensen eraan gezeten hebben en waar die daarvoor aangezeten hebben.

Wat strijken betreft merk ik in kleertjes ook heel veel verschil. Bepaalde merken blijven heel zacht en hebben ook echt geen strijkbout nodig (al heb ik wel alles gestreken, nesteldrang ;)) maar sommige kleertjes kreuken meer (vooral zeeman hier).
    Ik vind het zonde om kleertjes in de droger te gooien maar wat ik wel doe is ze, als ze droog zijn of bijna droog, is ze even een kwartiertje tot een half uur op lage temperatuur in de droger te doen, dan worden ze vaak weer zacht en zijn de meeste kreuken eruit. Velours broekjes worden dan ook weer lekker 'fluffy' en knuffels ook.

Ik vond het een vies idee het niet eerst even te wassen, ook als ik slabbers of spuugdoekjes koop dan was ik die eerst.

Enige dat ik nu nog strijk zijn lakentjes, de hydro's die onder het hoofdje liggen in de wieg en kleertjes die gekreukt zijn.

11. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Niet alles. Wel wat ik heb gekregen. Ook het 1e pakje. Alles van een goedkoper merk wat niet zo lekker ruikt, is ook de was in gegaan.

Lakentjes en ander beddengoed sowieso wel want dat heeft in zo'n verpakking gezeten van plastic en zo'n karton ertussen. Dat ruik je gewoon. Strijken doe ik niet aan :p

12. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Ik heb ook echt alles gewassen en gestreken wat gestreken kon worden. De hydrofielen niet gestreken op advies van de kraam omdat ze dan minder vocht op nemen. Als mini het nog toelaat kan het zijn dat ik de lakentjes en hydrofielen nog eens ga wassen :D Lijkt zo leuk als alles op de waslijn hangt :p

13. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ja ik was alles en nee ik strijk niks.
    Wat in de droger kan/mag heb ik in de droger gedaan en de rest op het droogrek.
    Het ligt allemaal schoon in de kast.

14. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik strijk nooit, maar ik vond het heerlijk om de babyspullen te strijken! :D Of ik dat straks nog vind is maar de vraag natuurlijk haha..
    Ik heb alles gewassen en gestreken. Knuffels niet.
    Vond het ook leuk om te doen hoor, en alles ruikt nu zo heerlijk! Zeker met wat zwitsal geurbuiltjes in de kast/commode.

15. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik heb ook alles gewassen rond de 32 weken. Toen ook alvast het bedje opgemaakt. Aankomende week gaat alles voor de 2e ronde in de was.:)

Ik vind dat de houtlucht van de nieuwe babykamer in de lakentjes zit, ondanks de vele geurbuiltjes van Zwitsal die in de lades en kasten liggen.
    Maar daarnaast vind ik het wel zo fris om alles nog eens te wassen. ( of zit het dan toch tussen mijn oren...;))

Alleen het boxkleed moet ik nog voor de 1e keer wassen. De rest dus allemaal al eens gewassen.

16. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Bij dekentjes is me juist door de winkel ezegd dat ik het wel moest wassen voor gebruik, omdat anders de pluisjes schadelijk zou kunnen zijn voor de kleine... Wel jammer dat ze na het wassen niet meer zo lekker zacht zijn...

17. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    deed i voor de komst van de baby wel. Nu al lang niet meer :p

18. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ik heb ook alles gewassen.. Ja nu al ;) en ook alles gestreken, ligt lekker schoon in de kast. Beddengoed wat nu voor de leuk al op t bedje en in het wiegje ligt was ik tzt nog een keer. Ik vond het heerlijk om te doen!

Ik heb de knuffels trouwens niet gewassen, zijn er nog maar 2 ik hou niet zo van knuffels maar de knuffeldoekjes wel!

19. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier ook alles gewassen en ga dat nu ook doen.
    Vind het zelfs leuk, al die lieve baby kleertjes aan één lijn :D

20. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik was wel altijd alles maar ik weet niet eens waar mijn strijkbout is, zegt genoeg denk ik :) En nee nooit is er iets gekreukt bij ons. Ik hang het OF heel goed uit of het gaat in de droger in de strijkvrij stand. Nooit last van kreukels. Ja alleen de hydrofielen zitten altijd kreukels in maar dat zal me eerlijk gezegd een worst wezen :)

Deel Deze Pagina