Hoi Allemaal, Wij willen vanavond chinees halen, nou vraag ik me af of de kleine daar ook van mee mag eten? Bv. alleen de bami even fijn mixen, of zou dat te vet zijn? Hebben jullie dat al een keertje gedaan op deze leeftijd? Groetjes Dolfijntje
Tymen at dat wel mee op die leeftijd. Idd de bami fijn gesneden. Ook kroepoek vond (en vindt) hij erg lekker! Je moet nog een beetje uitkijken met de sauzen misschien, maar ook dat kreeg Tymen wel, bijv. Foe yong hai (gebakken ei).
De bami hoef je niet fijn te maken toch, gewoon zo geven. Ik zou het Eva wel geven, maar die eet toch niet veel . Kroepoek vindt ze trouwens ook heel lekker om op te knabbelen.
Ik lees hier even mee, wij gaan tweede kerstdagnaar de chinees met de schoonfamilie, dus dan weet ik ook een beetje wat wel en wat niet. Maar mijn schoonmoeder krijgt zoutloos dus ik denk dat ik Dayenne dat geef.
Ik zou ook vragen om chinees zonder ve-tsin ... das echt niet gezond ... zeker niet voor ukkies. En ik zelf vind het te zout/te veel suiker. Dus nee ... ik zou het niet geven (wel zelfgemaakt )
Ik ben wel voorzichtig met zout, maar voor een keertje (we eten eigenlijk nooit chinees) zou ik het wel doen. En Eva eet echt maar een paar hapjes, dus veel krijgt ze niet binnen. Ik probeer haar nu zo veel mogelijk met de pot mee te laten eten, dat betekent zo af en toe ook een klein stukje rookworst. Heel zout ook, maar een klein beetje zo af en toe vind ik niet erg.
Ja dat zout ... bij ons antroposofisch CB zweren ze bij kaas op brood/door het eten ... das pas echt zout (en dan moeilijk doen over pindakaas met inieminie beetje zout ... ). Maar die vetsin is wel echt troep.
ja idd vetsin is echt troep. wij eten zelf best gekruid/zout. soms eten ze 1 hapje van ons. vinden ze namelijk wel heerlijk. verder vinden ze zoutloze groenten gelukkig ook erg lekker.
gewoon lekker mee laten happen hoor, ik zou het persoonlijk wel wat fijn maken want ze kunnen aardig raar doen als een sliert half in de mond, half in de keel hangt zou zonde zijn als ze alles weer uitspugen maar goed dat is een eigen keuze. ach en die vetsin(oftwel E621) het is niks meer of minder dan een smaakmaker vergelijkbaar met aromat en zit bijna in alle zoute en hartige dingen die je in de winkel koopt, als je het wel of niet mee eten daarvan af wil laten hangen mag je bij alle (hartige dingen) die je koopt wel op de verpakking gaan letten want het zit bijna overal in verwerkt. dit is net zoiets als dat men hun kinderen geen zoetigheid wil geven en diksap aanmaken op een 1 op 1000 verhouding doe wat je goeddunkt zou ik zeggen, enne eet smakelijk
wij hebben van de week nog chinees gegeten. amy vond de bami heerlijk en ik heb het wel super klein gesneden, anders trekt amy alle slierten uit haar mond haha.
Mamatje24, ik vind zoetigheid iets anders dan vetsin, vetsin is echt troep. En over die diksap verdunnen, dat doe ik dus, maar dat is gewoon omdat ik het niet nodig vind dat ze meer zoetigheid binnenkrijgt dan nodig. En water wil ze niet . Leuk trouwens dat je telkens dat voorbeeld er weer bij haalt . Ik zou Eva dus wel een beetje bami geven (als we bv. bij mensen eten, we eten zelf nooit bami), slierten eten is ze allang gewend, dus fijnmaken zou ik niet doen. En die vetsin, tja, het is dan ook maar een klein beetje wat ze binnenkrijgt (al schijnt dat ook al erg slecht te zijn... maar goed). Verder eet Eva geen kant en klare dingen of hartige dingen dus krijgt ze ook nooit vetsin binnen.
In heeeel veel producten, gewoon lekker zelf koken dan hoef jeje ook niet druk te maken dat je het aan haar voert
snoopy, vetsin is in jouw en andermans ogen net zo veel troep als suikers in bijv diksap, vetsin is zoals al eerder gezegd een smaakmaker wat bijna overal inzit (hartige dingen), net zo goed als de suikers die overal in verwerkt zitten (diksap etc) als je wilt kun je proberen je kinderen daarvoor te behoeden en je produkten in de natura winkels te kopen, maar de dingen die je gewoon in de supermarkt koopt etc, eet in een restraurant etc etc daarin zitten gewoon al die dingen verwerkt. ik maak ook wel eens bami maar kom zeg daar heb ik ook niet altijd zin in, maar wel in bami (of pangang of what so ever) van de chinees,ik ga me echt niet druk maken om dit soort kleinigheden hoor, maar niet iedereen is hetzelfde, maar zoals er nu gedaan wordt over vetsin (oftewel smaakmaker nummer E621) daaruit blijkt wel dat men niet eens weet in welke dingen dat nog meer allemaal verwerkt zit behalve bij de chinees
Vetsin is echt andere troep dan suiker. En in diksap zitten geen suikers verwerkt, maar alleen het fruit (en daar zit suiker in inderdaad ). Vetsin zit in heel veel andere dingen ook verwerkt inderdaad, maar dat eten baby's over het algemeen niet . En voor volwassenen is het ook niet zo goed, maar dat vind ik heel iets anders dan voor een baby die een stuk kleiner is. Maar iedereen gaat er inderdaad anders mee om, maar dat is ook waar Dolfijntje om vraagt, om ervaringen van anderen.
idd en mijn mening daarin is dat het totaal geen kwaad kan om je kindje die op deze leeftijd gewoon lekker met de pot mee mag eten ook mee te laten eten van een heerlijk chineesje
Wij eten niet zo vaak chinees maar als we eten dan kauwt Kylian gewoon met ons mee hoor. En aangezien wij een aardappel/groente/vlees ventje hebben eet hij niet eens zoveel mee. Groetjes Anita
Als je echt geen ve-tsin wil, kan je dat ook gewoon aangeven. Sommige restaurants gebruiken standaard geen ve-tsin. Sommige hebben gerechten waar het niet in zit.
ik zou je kindje lekker mee laten eten hoor , je geeft het toch niet iedere dag! en over alle andere dingen enz ik ben er ook groot op geworden hoor! en wij eten zelf ook niet te veel gekruid, maar ik zou het je kindje zeker laten proeven hoor! hier mag Gwen nu gewoon met de pot meeeten dus is ook wel makkelijk, en leren andere smaken ook kennen nu das toch geweldig