Ik heb nu 2x chinees gegeten op bezoek bij anderen, van een afhaalrestaurant. Maar ik voel me er toch een beetje onzeker over. Ik heb van alles wat er was wat gegeten (babi pangang, kipsate, groenten, ei etc). Dit is toch allemaal goed verhit en mag toch gewoon hoop ik? Anders zou er toch wel voor gewaarschuwd worden door instanties als het voedingscentrum? Hebben jullie ook gewoon chinees gegeten tijdens de zwangerschap? Bedankt alvast voor de reacties!
Huh ja natuurlijk is dat prima.. Waarom zou je t niet mogen eten? Zolang t vlees niet rood is en het ei niet rauw.. Maar in principe is dat niet het geval bij Chinees eten. Dus dat kan geen kwaad
Nou dat ik 13 weken zwanger was gingen we met de familir bij de chinees eten ivm de 80e verjaardag van mijn oma. Nou ik ben doodziek geworden ervan. De volgende morgen had ik last van enorme buikkrampen en heb ik diarree gehad en overgegeven. Dus ik vertrouw het niet meer, vooral om wat je bij de smaakpolitie vaak ziet had ik al zo mijn twijfels. Maarja, ik kon moeilijk weigeren mee te gaan.
Het is niet schadelijk voor het kindje Voor jezelf moet je net geluk hebben (Heb vaak last gehad van ehh, dunne ontlasting na het eten van chinees)
Super vervelend maar gelukkig niet schadelijk voor je baby in de maak. En dit had ook bij een slecht ander restaurant kunnen gebeuren. Doodziek kan je je voelen door voedselvergiftiging.
Bedankt voor de reacties! Ik schrok wel een beetje van het antwoord van Anousje, maar ja ik heb natuurlijk niets aan oneerlijke antwoorden. Het kan ook zijn dat je darmen reageerden op de kruiden en het vette eten, kan ik me zo voorstellen. Maar uit de andere reacties begrijp ik dat het allemaal hygienisch genoeg is en goed gegaard.. Dat stelt gerust! Soms kun je zo moeilijk nee zeggen als je ergens op bezoek bent en je hebt enooorme honger!