Vanaf welke waarden insuline spuiten?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sandydv, 12 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandydv

Sandydv Lid

17 jul 2012
    40
    0
    6
    Hoi Dames,

Ik weet al sinds 24 weken dat ik zwangerschapsdiabetes heb. En met mijn gewone voedingspatroon heb ik hele nette dagcurves. Alleen nu vanaf 35 weken beginnen de waarde na het avondeten opeens wat hoger te worden. Het hoogste wat ik nu heb gemeten is 8.6 (mag maar 6.7 zijn).
    Van de diabetesverpleegkundige moest ik nu weer even elke dag gaan meten, om het in de gaten te houden.

Ik vraag mij alleen af vanaf welke waarde gaan ze over op insuline?

Alvast bedankt voor de reacties.

Liefs,
    Sandy

2. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    na een week meten moest ik op controle komen en omdat mijn waarden heel erg bleven schommelen(dan weer goed,dan weer niet)moest ik insuline gaan gebruiken.dus niet vanaf een bepaalde waarde maar vanaf je het niet continue onder controle kan houden.

3. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Denk dat de kans groter is dat je op een diabetesdieet moet of dat je metformine (tablet voor stimuleert de alvleesklier om meer insuline aan te maken) krijgt.(weet niet of dit bij zwangerschap mag)
    8.6 is wel iets te hoog maar de diabeten die insuline spuiten zitten vaak boven de 10 en dik ook.

4. senta

senta Niet meer actief

Hier is het al bekend vanaf 15/16 weken dat ik weer zwangerschapsdiabetes heb, helaas nu niet meer in de hand te houden, althans het is nog niet super hoog maar net te hoog, bij mijn zoontje aan de insuline gezeten toen was het bijna constant rond de 10 en erover soms zelfs ver ik heb nu 1 keer 11 geprikt maar wist waardoor het kwam de rest allemaal te hoog maar wel stukken lager.

Ik krijg vandaag het recept voor de tabletten, ik weet nog niet welke maar ik moet iets gaan gebruiken, denk zelf metformine daar had de gyn het ook over, vindt eht wel fijn dat ze er zo bovenop zitten. Voor insuline zit ik nu echt nog te laag. helaas is mijn baby wel wat aan het groeien, niet veel en als een week of 6 toen waren de waarden nog goed. Maar ik voel mij met name in de ochtende echt beroerd van de hogere waardes.

5. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    ik moet vanaf vandaag drie eenheden insuline spuiten voor elke maaltijd omdat ik waardes had die boven de 140(7,7 bij jullie) met een max van 188(10 bij jullie)maar dat had ik maar twee keer op een week(ik meet vijf keer per dag)ik ben al weken streng aan het dieten voor de diabetes maar helpt niet voldoende.
    pillen mocht ik niet nemen omdat ik zwanger ben.mijn diabetesarts is dr marion blonk en zij is een nederlandse dus raar dat jullie dat wel mogen?

6. senta

senta Niet meer actief

Ik wist ook niet dat het mocht bij mijn zoontje insuline moeten spuiten maar had daardoor bij hele hoge waarden direct hypo's, de internist zei al vanaf het begin dat bij matige verhoging dat ik wel tabletten mocht mits ik hiermee moest starten in het laatste trimester dat is ook de enige periode dat het mag trouwens, misschien dat meespeelt ik ben nu sinds gisteren begonnen ermee. Het lijkt goed te gaan, in andere landen over de wereld geven ze deze medicijnen al meer dan 20 jaar trouwens, daar wa sik echt verbaasd over.
    Maar heerlijk wat het met je kan doen, al na 2 uur minder last van de verhoging van mijn suiker vandaag geheel geen last gehad trouwens.

Deel Deze Pagina