Vanmorgen waren mijn man en ik op bezoek bij mijn oma. Daar waren ook mijn ouders, en 2 ooms en tantes.. Op een gegeven moment kregen we het over ons meisje.. Mijn man vertelde dat hij een tattoo wilde met haar naam. Toen vroeg een oom, waar wil je die dan? Zegt mijn man (in zijn enthousiastme) ik denk op mijn borst en dan laat ik een ontwerp maken met *(naam)* Dus ik kreeg zoooooon rode kop!! Ik schrok me dood dat ie dat zei.. En het ergste was dat hij toen ook pas doorhad wat hij had gezegd.. Oooooh... Nou heeft dus iedereen de naam al gehoord Maar ik wil niet gaan veranderen, maar ja, leuk is anders... Hij voelt zich ook ontzettend schuldig en voelt zich er nu echt rot door.. Ik vond het echt niet leuk, maar echt boos kan ik ook niet zijn.. Hij was gewoon zo enthousiast... Tja, gevalletje pech hebben..
Jammer!! Ik zou de naam ook niet veranderen. Misschien de aanwezigen even een sms sturen dat ze het niet mogen doorvertellen?
Ze schrokken eigenlijk ook.. Het viel toen ook stil.. Mijn oma zei wel zachtjes tegen mij 'vind het wel een leuke naam!' Maja terugdraaien kan idd niet meer..
haha wel jammer maar ik had jullie gezicht wel willen zien en vooral die van je man toen hij doorhad wat hij gezegd heeft
Wat ik trouwens wel zei.. Ik zei tegen mijn moeder 'hij moet *lul* op z'n borst laten zetten! Toen was ik nog wel ff boos... Maja dat was gauw over, hij deed het tenslotte niet expres.
Haha mijn man heeft dat ook in zijn enthousiasme gedaan... Gelukkig bij oud collega's die hij bijna niet zag en sprak en die een eind weg wonen. Het is helaas zo gebeurd..
Ohhh wat rot zeg! Ik snap dat hij het niet expres doet, maar ik zou er ook best wel mee zitten! Daarom noemen wij de naam verder nog niet en houden wij het op 'baby'.
Wij zeggen normaal ook alleen baby, kleintje, ons meisje... Maar nooit de naam! Alleen als we alleen thuis zijn noemen we ook soms haar naam.. Als we tegen haar praten, of als hij over mijn buik wrijft.. Maar anders nooit! Dus daarom schrok ik ook zo haha.. Maja hij vond het ook echt niet leuk dat hij het had gezegd.. Germ
Nu willen wij het natuurlijk ook wel weten Ach Tsja zoiets kan natuurlijk gebeuren als je van te voren t geslacht al weet. Bij ons gingen ze raden, gelukkig zeiden wij wel elkekeer nee maar in een blik van onoplettendheid hadden we natuurljk ook ja kunnen zeggen
Da's wel balen idd dat de naaste familie nu al én het geslacht én de naam weet....ik vond het zó leuk dat alles een verassing was voor onze familie! Maar goed, niks meer aan te doen...gelukkig vonden ze de naam wel leuk.
Waar geheimen zijn, kan perongeluk verklapt worden. Kan helaas gebeuren. Is hier ook een aantal keer in een boze bui gebeurt hoor!. Alleen een paar vriendinnen van mij wisten al hoe ze ging heten.
o hihi, ik snap wel als je het geheim wilde houden dat het niet leuk is. ik had de naam al tegen iedereen verteld jaren voordat mijn dochter was geboren, mijn zoons naam heeft zelfs mijn schoonmoeder bedacht. ik ben daar heel makkelijk in. vind het trouwens wel een beetje overdreven klinken (ik schok me dood), maar je zult het wel anders bedoelen.
Ja dat kan gebeuren natuurlijk. Ben ik even blij dat wij zo besluiteloos waren Bij de oudste wisten we het pas met 34 weken ofzo en de tweede pas met 37 weken geloof ik. Bij de tweede wel even een beetje geoefend met de oudste, lastige naam voor een kindje om uit te spreken En omdat ik moest worden ingeleid was ze uit logeren bij zwager en schoonzusje... toen hebben we hem wel even geknepen of ze niet ineens die naam zou gaan roepen. gelukkig eindigt de naam vergelijkbaar als van een nichtje... dus daar hadden we het dan op kunnen gooien... maar ach... het kindje zou toch binnen afzienbare tijd geboren worden. In jullie situatie kan ik me indenken dat je het niet leuk vind omdat je pas net over de helft bent.
Haha, niet zo slim idd. Maar ja, gebeurd is gebeurd. Ik zou wel even vragen of ze het niet door willen vertellen.
Wij gebruiken daarom de naam helemaal niet. Ook niet als we samen bent want dan wen je er te erg aan met kans op dit soort ongelukjes. We hebben het zelfs over hij en baby terwijl het een zij is Ik zou tegen de familie zeggen dat we een andere naam gaan uitzoeken... (maar het bij de oude naam houden )
Ahh wat jammer. Heeft mijn ex ook gedaan maar niet bij wijze van vergissing. Daarom toch een andere naam gezocht.