Chinees!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door acnaib, 16 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Softijs en milkshakes mag je gewoon hoor, net als rauwe ham. Anders zou het voedingscentrum en de vk het wel op de lijst zetten, nietwaar?
    Ik hoorde vorige week van iemand dat je beter ook geen kraanwater meer kon drinken als je zwanger was :confused: .. komop mensen, waar gaan we naartoe!

2. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    soft ijs en milkshakes zijn mij door de gyn en vk afgeraden ivm de matige koeling van deze producten en de kans op listeria bacterien. en waarom het risico lopen?!

de rauwe ham die wij normaal halen, nu halen we de 'gewone' is nauwelijks behandeld, dus niet veilig. en de 'gewone' is ook heus lekker, maar ik mis de ham die we normaal halen gewoon.

het kan toch zijn dat sommigen de lijst wel lang vinden omdat ze nou eenmaal vrijwel altijd uit deze lijst eten!? dat geeft toch niks?! mensen, waar gaan we naar toe als men dit niet meer mag vinden?! ;)
    maar nogmaals, ik lig er geen seconde wakker van, wat sommigen blijkbaar niet geloven, ik heb het er met liefde voor over. als ik het tot hun 18de verjaardag niet zou mogen omdat het goed zou zijn voor ze, at ik het 18 jaar niet!

ik ben nu zwanger van de 2e, erg nuchter, neem niet alles zomaar aan, maar let wel op mijn gezondheid en die van de uk, dus laat ik dingen staan. ik denk dat ik wel een beetje voor mezelf weet wat wel en niet kan ;)

3. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Even off topic, maar ik probeer me nu al sinds gisteren de rest van de regels te herinneren... ik kom er niet op! Enlighten me! :oops:

4. rahella

rahella Actief lid

19 nov 2007
    436
    0
    0
    hoi, ik eet nooit van de chinees maar....heb je ooit de TV programma smaakpolitie bekeken? :( het schijnt dat de chinesen ontzettend vieze keukens hebben... :) , bah...

5. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hmmz ik zal lekker genieten van me afhaal chinees lekker lekker of het nu hygiënische daar is of niet overal is het niet zo schoon als je zou willen ook in je eigen huis niet.
    maar goed ik geniet er wel van

btw een milkshake neem ik ook nog of softijsje mijn vk en gyn zegt ga gewoon lekker na een goede ijs salon en de machines worden goed schoongemaakt niets mis mee.
    en rouwe ham mag ik gewoon eten van de vk

6. Lin83

Lin83 Lid

25 mei 2008
    41
    0
    0
    assistent manager
    Pernis
    Sorry kan het niet laten

Hadden ze zo ook niet eens een shoarma tent gesloten omdar er sperma van een aantal verschillende mannen in de knoflook saus zat?

8-[ :)

7. Amom22

Amom22 Niet meer actief

ik heb niet alles teruggelezen, maar bacterien bij de chinees zou ik me niet druk over maken. Eerder MSG = smaakversterker.... Zeer schadelijk voor je baby. Ik heb rond mijn 16e hier een overdosis van gehad ( zit in alles, pakjes, zakjes , sausjes, maar gigantische hoeveelheden in Chinees eten!) en ben er nu gevoelig voor(lees kan 3 dagen niet lopen, hardkloppingen. Het is pure vergif, maar de E.U. laat het toe want het is GOEDKOOP! goedkopen dan zout en kruiden dus tsjaaaaa....maar oh zo schadelijk..

Natuurlijk denken veel mensen hierbij, het zal wel! maar ik zou me dus eerder hier zorgen om maken dan om die bacterien.

8. rahella

rahella Actief lid

19 nov 2007
    436
    0
    0
    Whaaaat? :confused:

9. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Sorry hoor, maar we zijn zwanger, we hebben geen ziekte! Chinees kan je gewoon eten! Straks mag je alleen nog maar brood en water...:(

10. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Laatst beweerde iemand zelfs dat je beter geen water uit de kraan kon drinken.. dus hou het dan maar alleen op brood :confused: :) :) :)

11. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    weet je wat ik ga echt op water en brood :p
    pff kom op chinees mag heus wel je eet het toch neit elke dag?
    overal zit te veel zout en andere smaakversterkers in ook als je de nasi zelf maakt.
    inderdaad je bent zwanger je heb geen ziekte je mag best rauwe ham en softijs en milkshake maar je moet opletten waar je het koopt je eet het toch niet elke dag of wel soms.

als je nu al geen water uit de kraan meer mag dan moeten ze maar extra geld geven voor de pakken water :( ja sorry ik heb die vragen ook aan de vk gesteld en die zegt ook mensen zaaien zelf zoveel paniek je mag rauwe ham en milkshake en softijsje je eet het tenslotte n niet elke dat en ook lever pastei mag alleen 1 broodje per dag nou daar kan iedereen toch mee leven?
    ja tuurlijk rauw vlees enzo niet maar dat lijk me logische

12. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Nou ik heb gister heeeeeeeerlijk chinees gegeten! Lekker zachte kip met veel groentje, harstikke gezond :)

En er zijn zeker veel paniekzaaiers, toen internet er nog niet was hield je je ook gewoon aan het lijstje van de VK en nu ineens "mag" je niks meer!

13. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Mijn vriend is hindoestaans en die kookt best kruidig.. ook met smaakversterkers en maggiblok , vetsin noem maar op.
    In suriname en andere tropische landen word er altijd kruidig gegeten... die kinderen zijn toch ook niet gebrekkig ter wereld gekomen? Mijn schoonzusje at zelfs heel erg kruidig met veel peper en ze heeft 2 gezonden kids !

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.200
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij waren net van plan morgen chinees te gaan halen :) en wij gaan dat nog steeds doen.

Je hebt overal wel bacteriën zelfs in je eigen keuken.

gr vruchtje

15. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ja klopt ....dat was mijn favo shoarmatent ....smaakte best ....en heb er niks van gekregen geloof ik ,..... ;)

16. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    is toch juist goed om nu iets kruidigs te eten ? dan kan je kindje er al aan wennen

17. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    er is helemaal niets mis met chinees te eten hoor in de zwangerschap.
    en als je het niet vertrouwt dan warm je het in de magnetron toch nog een keer extra goed op als je het net gehaald hebt?

wat ik alleen wel als tip kan geven, gooi wat je overhoud wel weg.
    laatst hadden wij chinees gehaalt en was nog 1 hele volle bak nasi over, dus niet aangebroken ofzo en die hadde we dus in de koelkast gezet voor de volgende dag. ik had er die middag al wat van gegete en werd savonds zo ziek (lichte voedselvergiftiging) terwijl ik het gewoon in de wok weer had verhit en goed ook. heb de hele avond alleen maar staan overgeven, zelfs water kon ik niet binnenhouden.

dus het kan echt geen kwaad om het te halen en op te eten maar gooi alles wat overblijft wel weg!
    en dat geld niet alleen als je zwanger bent natuurlijk maar altijd.

Liefs xx

18. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

dit zegt toch al genoeg... gatverdamme...
    en trouwens kruidig is ook niet erg, of peper, want dat zijn natuurlijke producten. maar smaakversterker/e621 is synthetisch.

19. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.200
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik ben ook erg beroerd geweest van chinees afgelopen week. Maar of het toeval is of komt door zwangerschap.....geen idee!

20. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik bewaaar de chinees ook altijd voor de volgende dag en heb nooit ergens last van dat het niet meer goed is
    hmmz dan hebben wijt och goede chinees :p hier

Deel Deze Pagina