Vanmorgen ben ik bij de verloskundige geweest, ik ben vandaag 12 weken en 2 dagen zwanger. Dit was de eerste keer dat ze het hartje gingen luisteren en mijn grootste angst kwam uit! Geen hartje te horen. Nu was de verloskundige er erg rustig onder en vertelde dat dit vaker in dit vroege stadium voor kwam, volgende week maandag heb ik weer een afspraak en dan moet het goed zijn.... ik ben echt zo verschrikkelijk ongerust en teleurgesteld! wie heeft dit nog meer meegemaakt? en wat was de uitkomst? Niets aan de hand of een kindje dat niet meer leeft....
oo wat een schrik zeg! Heb je wel voorheen een echo gehad waarop alles goed was? Zolang je geen bloedverlies hebt zou ik me nog niet al te druk maken. Misschien kan je je verloskundige nog een keer bellen dat je nu wel erg in de zenuwen zit en vragen of je nog een echo mag laten maken? Moet er sowieso niet een echo gemaakt worden om de termijn te bepalen rond 12 weken? Sterkte!
Wat verschrikkelijk schrikken voor jullie! Hebben ze geen echo gemaakt om te kijken naar hoe groot het kindje is? Dus of het wel nog gegroeid is? Want op een echo kunnen ze zien of termijn klopt en of het hartje klopt. Als het op de echo klopt, hoef je je geen zorgen te maken. Raar dat ze je een week met ongerustheid wegstuurt.
Hey dromertje! Ik kan me voorstellen dat dat erg schrikken is zeg! Bij mijn vk laten ze zo vroeg niet het hartje horen, pas bij de 2e afspraak en dat was bij 16 weken... Wij kregen wel een echo waarop je het kon zien, heb jij dat niet gehad al? Hopelijk hoor je hier snel wat positieve berichten! Sterkte deze week hopelijk is het volgende week allemaal goed!
Ik heb met 10 weken een echo gehad, daarop kon ik inderdaad het hartje zien kloppen en het kinje zien bewegen. ik vind het zo raar dat ik nu het hartje niet hoor, ik maak me zorgen om wat er in die 2 weken gebeurt kan zijn..
Ik heb het nog niet mee gemaakt ,maar mijn zus met de eerste wel. Ik weet nog dat ze heel rustig vertelde dat er geen hartje was te horen waarop mijn moeder ene beetje ongerust werdt. Er was uiteindelijk niks aan de hand en ze heeft een gezonde zoon gekregen. Het hoeft niet fout te gaan en negatief te zijn. Maar ik weet natuurlijk niet hoe het met jouw ervoor staat. Ik wens je heel veel sterkte toe en als je wat meer weet laat eht dan ff weten. Liefs nance158
Hoi ik hetzelfde gehad met 12 weken, ze konden ook geen hartje vinden, het is idd even schrikken. maar bij mij hebben ze meteen een echo gemaakt, en het hartje klopte prima Ik snap niet dat ze bij jou geen echo gemaakt hebben, of doorgestuurd hebben. nu zit je een week in de stress. Het kindje ligt ook nog erg diep ik je buik, en is moeilijk vindbaar bij 12 weken. Ik hoop ze volgende week wel een hartje vinden... en anders zou ik gewoon vragen om een echo. Ik weet hoe je kan schrikken en stressen als er geen hartje hoorbaar is... Sterkte.
Hoi hoi, hier met 11 weken voor het eerst op afspraak geweest bij de VK en toen kon ze het hartje ook nog niet horen. Dat was volkomen normaal zei ze. Dat betekende dat het kindje nog teveel achter je schaambeen 'verstopt' zit. Met 13 weken mocht ik terugkomen en toen konden we het heel goed horen! Sterkte!
ik had gewoon om een echo gevraagt als je zo ongerust bent en nog twee weken in spanning moet blijven zitten lijkt me helemaal niks ik moest vorige week voor de 2e keer komen en had al van een vriendin gehoort dat het zou kunnen dat ze nog niks hoorde dus ik had me voorgenomen als ze niks kon horen ik om een echo zou vragen gelukkig kon ze het hartje al snel horen en was ik helemaal blij maar ze ging ook nog tot me grote verbazing even met de echo kijken
Ik zou ook gewoon even terugbellen en zeggen dat je je zorgen maakt en graag een echo wil. Het zal echt allemaal goed zijn hoor als ik hier de ervaringen lees, maar die week stress is niet goed voor jou en ook niet voor je kindje!
Mijn man belt nu terug naar de praktijk, ik niet, kan het dan niet eens droog houden... Hopelijk mogen we terug om een echo te laten maken.
idd kan zijn dat je kleintje te ver achter het schaambod ligt.bij onze vk doen ze het pas vanaf 16 weken!
jeetje meis wat een teleurstelling! ik kan me heel goed indenken dat je nu terug belt en heel graag een echo wilt ik duim voor jullie! sterkte en koppie op...
@dromertje.. Dat is echt naar om mee te maken, zou inderdaad ook om een echo vragen. Net zoals bij Jolien, gaan ze om deze reden ook nooit luisteren naar het hartje voor de 16 weken, bij onze verloskundige.
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Ik was 12 weken en ze konden het hartje niet vinden. Ik was ervan overtuigd dat er niets aan de hand was,want ik had het hartje immers mijn eigen Angelsounds wel gehoord die dag ervoor. Moest voor alle zekerheid wel naar het ziekenhuis voor een echo en inderdaad niets aan de hand. Pas met 14 weken kon de VLK het met haar doppler vinden.
ik was ruim 13 weken en ook geen hartje, hoewel ze daar al bang voor was omdat de baarmoeder nogal groot was en het kindje overal kan gaan verstoppen ik had dan wel het geluk dat ze zelf een echoapparaat ernaast heeft staan wat ze dus gelijk gebruikt heeft. maar het is heel goed mogelijk hoor, 12 weken is gewoon nog heel erg vroeg. ik zou me niet te veel zorgen maken
Lieve allemaal, bedankt voor de opbeurende en steunende reacties! Ik werd een uur geleden gebeld door de verloskundige en zei dat ik direct langs mocht komen voor een echo. Ik ben nu net terug en op de echo was een prachtig bewegend kindje te zien. Dus gelukkig niets aan de hand! de afgelopen uren ben ik echt in paniek geweest, dus merk nu pas hoe vermoeiend dat is. Maar ben natuurlijk super gelukkig met het goede nieuws!
Meid, wat fijn dat het toch gewoon goed is met je kindje. Wat een stress zeg! Kan me echt voorstellen dat je in alle staten was. Nou kan je weer lekker genieten van je zwangerschap en uitkijken naar je toekomst als mammie!