Als we dit gaan doen vallen er nog meer slachtoffers. Worden vele mensen werkloos en zien helemaal geen toekomst meer en gebeuren er nog meer van dit soort dingen. En zoals eerder gezegd. China is zo'n groot land. Ik denk dat er in verhouding net zo veel of nog meer rare dingen gebeuren in NL. Ik kan me zo voorstellen dat veel mensen een negatief beeld krijgen van Chinezen door dit soort filmpjes maar je kunt veel van de Chinezen zeggen maar ze werken vaak wel hard voor hun eigen geld en doen weinig of geen beroep op financiele instanties.
Eindelijk iemand die de intelligentie heeft om verder te kijken dan haar neus lang is....maar jij bent ook een stuk verder gekomen dan de spreekwoordelijke camping in Drenthe! En het is waar wat je zegt, de Chinezen werken kei-en keihard om hun kinderen een goede toekomst te geven. Hoe vaak zie je bvb in het nieuws dat Chinezen problemen veroorzaken in NL? En de populatie van Chinezen in de gevangenis, nagenoeg nihil. Dat kunnen de meeste bevolkingsgroepen niet zeggen.
Zou niet zo heel gunstig zijn voor de wereldeconomie...zeg maar gerust desastreus. En het is wel weer het "achterlijke" China wat miljarden gaat pompen in het achterlijke (!) Europa om jullie uit de slop te trekken. Weet echt niet of nu moet lachen of huilen om al die domme kortzichtige reacties hier, had de intelligentie en algemene ontwikkeling van de gemiddelde zp-er toch nog net iets hoger ingeschat.
Nee jij bent lekker slim wil je zeggen, jij leest ook alleen wat je wilt lezen. Het gaat vooral om de wetgeving die dit allemaal toestaat. Deze is zo krom dat mensen eigenlijk helemaal geen rechten hebben. En de meiden voor mij snappen echt wel dat de economie eraan kapot gaat als we dit allemaal zouden doen. ( wat natuurlijk toch al loos geschreeuw is, want dan kunnen we nauwelijks nog iets in huis halen ) Het gaat er alleen om dat men zich zo machteloos voelt, dat mensen in die fabrieken zich de pleuris werken voor een mager loontje wat echt te belachelijk is voor woorden. China telt ontzettend veel miljonairen en miljardairs, waarom? Waarschijnlijk omdat velen van hen zo'n fabriek hebben waar het personeel word verwaarloosd en hun zelf de zakken volproppen met het verdiende geld. Het regiem daar klopt gewoon van geen kanten. En ik zou het verschrikkelijk vinden als China, Europa geld zou lenen. Zou me er zelfs kapot voor schamen, dat wij geld moeten aanvaarden wat van al die mensen is afgetroggeld terwijl ze het zelf zo goed zouden kunnen gebruiken. Mensen in China hébben geen andere keus dan hard werken, die ontvangen geen subsidies of uitkeringen. Als dit zo in NL was geweest, waren mensen ook niet zo makkelijk bij huis gebleven. Wij zijn wat dat betreft hartstikke verwend. Maar dat neemt niet weg, dat het in China 1 groot zooitje ongeregeld is. Mensen hebben geen rechten , en daar houdt het mee op. Over de hele wereld gebeuren walgelijke dingen, maar China gaat altijd een stukje te ver wanneer het gaat over dingen die ze eten, mensenrechten, ETC. Kinderen zijn overal ter wereld meer waard dan in China. En weer verwijst zich dat naar de overheid. Oorlogslanden kun je hiermee ook niet vergelijken. Want als je het zo bekijkt, hoort China een 'gezond' land te zijn. HOe je het ook wendt of keert, het klopt niet wat daar allemaal gebeurt. De grootte van een land maakt niets uit wanneer de regering alles toelaat en van de inwoners koude kikkers maakt.
Je kan veel zeggen over China.. maar, het is gewoon nog een ontwikkelingsland. Hoewel het in verhouding beter wordt dan het was, maar goed daar merken wij verder niets van. Het grootste probleem is dat het een communistisch land is. De mensen hebben gewoon niks te zeggen. Als ze al wat zeggen wat de staat niet zint, wordt je in zo'n concentratiekamp (heropvoeding door werk, toch?) gegooid. Dus Chinezen in de gevangenis? Nee die zitten in die kampen.. Geen idee of zij rechten van het kind hebben ondertekend trouwens? Zou zeggen van niet zo.