Onderstaande snap ik echt niet? Het klinkt als het verhaal van iemand van 25 ipv 40. Als je 40 bent ga je je kinderwens toch niet meer uitstellen vanwege je carriere? Of ben ik nou gek? Berget Lewis stelt kinderwens uit | nu.nl/achterklap | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl AMSTERDAM - Zangeres Berget Lewis (40) wacht nog even met het krijgen van kinderen. Dat zegt ze in de Telegraaf. Dit jaar trouwde Berget met Sebastiaan van Rooijen en won ze De Beste Zangers van Nederland. Door dat laatste maakt ze nu een muzikale groei door. "Hiervan heb ik zo lang gedroomd en daarvan wil ik nu even de vruchten plukken. Het is nu niet de tijd om low profile te werken en een kindje groot te brengen. Daarvoor wil ik op een later moment in mijn leven alle tijd nemen."
Tja niet het moment nu lees ik nog.. Je bent 40 nu, denk dat je niet veel momenten meer te kiezen hebt.
Ik snap het ook niet, kan alleen bedenken dat de wens bij haar gewoon niet zo groot is. Ze zal toch ook weten dat op die leeftijd de kans op een goede zwangerschap niet zo heel groot meer is? Hoewel: alles kan. Gisteren nog op kraamfeestje geweest, moeder van het kindje is 46. Dus misschien durft mevr. Lewis die gok nog te nemen.
Hmm tja, ik vind het niet verstandig maar misschien wil ze gewoon niet zo graag. Andere mensen, andere prioriteiten. Maar als ze er over 5 jaar nog eens aan wil beginnen, en het lukt niet meer, dan had ze dat ook wel kunnen weten..
Ze geeft genoeg geld lijkt je om eicellen in te vriezen en je kunt geholpen worden tot 45 jaar. Het wordt dan wel krab kwa kans van slagen maar dat is het risico dat zij wil lopen. Heeft ze geen eicellen ingevroren dan wOrdt de kans op een gezond kindje ook nog beperkt. Toch is het niet aan ons maar aan haar. Zij gaat dit risico lopen en wie zijn wij om voor haar te beslissen omdat het de standaard is. Zodra iemand maar afwijkt van de standaard of het normale is het meteen iets voor het nieuwsuurtje
Ik dacht dat dus ook.....als je al 40 bent heb je natuurlijk nooit meer zoveel tijd dan dat je 25 bent. Het staat er alsof ze ervanuit gaat dat ze nog jaren te gaan heeft. Dus ik dacht precies hetzelfde.
Ach, ze zal op dit moment haar carriere wel belangrijker vinden. En juist die mensen lukt het vaak dan ook nog gewoon om kids te krijgen.. En dan zitten wij hier op ons 25e al aan de ICSI........
Ja maar ze is niet de enige vrouw. Er zijn er zo 100derde en zij moet ermee het nieuws halen alsof het iets nieuws is. Tegenwoordig hebben heel veel vrouwen carrière vergeleken met 20 jaar geleden en beginnen hierdoor later met kinderen. Onverstandig maar hun leven hun keus. Stel ze raakt niet makkelijk zwanger zijn haar opties snel op. Begin je vroeg raak je niet zwanger heb je gelukkig nog redelijk wat opties. De een vind een huis kopen en verbouwen voor je kinderen krijgt belangrijk. De ander wil liever eerst zijn droom auto en dan kinderen en andere willen eerst carrière en dan kinderen. Snap gewoon niet waarom ze hiermee het nieuws haalt.
Omdat dit een forum is en er topics worden geopend juist om die reden: om het erover te hebben Als je er geen mening over hebt ( laat haar....) dan hoor je niet in het topic... On topic: Persoonlijk zou ik het niet doen. Snap wel dat ze nu zo in "haar" ding zit dat je er eigenlijk nog geen tijd voor hebt.... Lastig...hoop dat het straks nog lukt..
ah op die manier, ik had het meer over hier op het forum erover kletsen Ja maar dat heb ik met een hoop dingen dat ik denk....is dit nieuws hahaha
Tsja, inderdaad haar keus. Maar ik begrijp het ook niet. Op je 40e je carriere nog steeds belangrijker vinden dan een kind.. dan is je kinderwens niet groot. Vind het alleen zo jammer dat ze nu alleen kijkt hoe het bij haar uitkomt en dat ze niet aan het kind denkt.
Ik vind het ook haar eigen keus, wie ben ik. Niet iedereen heeft de mogelijkheid om op zn 25e een kindje te mogen krijgen.
Ik vind het sneu, voor het kind wel te verstaan. Verder houd ik me maar buiten een evt discussie. Te veel meegemaakt en gezien van 40+ moeders...
Het toppunt van empathie: iets sneu vinden voor iemand die er nog helemaal niet is... Berget heeft geen kind, krijgt misschien wel nooit een kind. Voor wie is het dan sneu dat zij er nu nog niet aan wil beginnen? Ik zei eerder dat ik het niet snap, omdat ze blijkbaar wel een kind zou willen - en dan komt het op mij een beetje gek over om zelfs op je 40e nog te zeggen dat je nog even wilt wachten. Maar ik kan het wel snappen als die wens gewoon niet heel groot is, meer een: misschien ooit, maar als het niet gebeurt is het ook goed. Je zou het haast niet geloven als je hier vaak leest, maar er bestaan echt vrouwen voor wie het moederschap niet hun allergrootste wens is. Verder ben ik het wel eens met de stelling dat het haar keuze (en die van haar partner) is. Maar goed; het staat hier nu eenmaal en dus voel ik me vrij om er ook op te reageren. En nu zit ik weer te reageren op de reacties, gaat lekker zo.