Iemand die dit al eens uitgezocht heeft? Ik wil per 2016 een nieuwe verzekering waarin ik zoveel mogelijk vergoeding wil voor de volgende dingen: - eigen bijdrage kraamzorg - lactatiekundige - borstkolf - zwangerschapscursus Klinkt allemaal een beetje graaierig maar aan de andere kant, verzekeren moet je toch dan graag best passende. Tips zijn van harte welkom, ik ben zelf alleen thuis in de beste MMM verzekering.
Ik had Ohra uitgebreid. Superveel is vergoed. Ik schrok me kapot net toen ik in mijn overzicht keek van vergoedde nota's. Ik zit al over de 3000 euro en heb geen rekening gezien van mijn ziekenhuis bevallen en kraamzorg. Was echt een luxe!
Ik ga nu over naar het CZ Gezinnen pakket, geen eigen bijdrage bij de kraamzorg en 200,- vergoed op zwangerschapscursus. Ook kun je met dit pakket bevallen zonder medische indicatie, in de meeste gevallen kost dit anders 200,- á 300,-. Als ik me niet vergis zit ook de lacatatiedeskundige erbij (is bijna overal dacht ik) maar de borstkolf durf ik niet te zeggen.
Hier zat ik toendertijd bij Ohra en werd alles vergoed, had alleen een eigen risico voor de kraamzorg. Ging dan maar om 4 euro per uur, maar kreeg toch een pittige rekening. Zit nu bij Zilveren Kruis en heb net toevallig van de week eens bekeken wat ik allemaal vergoed krijg. En eigenlijk alles wordt vergoed. Ook geen eigen risico voor de kraamzorg. Geen idee hoe dat met de lactatiekundige zit aangezien dit niet voor mij van toepassing is. Cursus is ook niet van toepassing (heb ik al gedaan bij de eerste), mara daar zou volgens mij iets van 75,- euro van vergoed worden
Heel goed dames, weet ik een beetje welke is wil gaan onderzoeken. Kreeg via een vriendin ook de tip VZG -Best zojuist via what's app.
Denk er wel aan dat zwangerschapscursussen niet allemaal vergoed worden. Dit stojd in mijn e-mail van CZ, wellicht heb je er wat aan. Vergoeding zwangerschapscursus uit de aanvullende verzekering Gezinnen Uit de aanvullende verzekering Gezinnen vergoeden we 200,- per kalenderjaar voor gezondheidscursussen die te maken hebben met de zwangerschap of de bevalling. We vergoeden cursussen die te maken hebben met de begeleiding van u en uw kind na de geboorte of uw herstel na de geboorte. We vergoeden de gezondheidscursussen tijdens de zwangerschap tot maximaal zes maanden na de bevalling. Beweegprogrammas vergoeden we niet. Zorgverleners U ontvangt een vergoeding als u de gezondheidscursus volgt bij een: - thuiszorgorganisatie; - GGD; - landelijke of regionale patiëntenvereniging; - ziekenhuis - fysiotherapeut of oefentherapeut Cesar/Mensendieck; - kraamcentrum; - verloskundige; - lactatiekundige; - zorggroep of andere instantie waarmee wij afspraken hebben gemaakt over de cursussen.
Ik heb dit jaar een extreem bedrag aan zorg gehad, denk aan verloskundige begeleiding in het ziekenhuis, meerdere weken opname in het ziekenhuis waaronder met ontzettend veel medicatie, infusen, 's nachts artsen aan mijn bed etc, mijn bevalling, ruggenprik, dochter is geboren en heeft 72 uur op de intensive care gelegen en daarna nog een week bij mij op de kamer, kraamzorg + extra dagen, nog meer medicatie en er zijn vast nog een heleboel dingen die ik gemist heb: alles vergoed. Ik ben aanvullend verzekerd bij VGZ. Het jaar daarop had ik wederom een heel duur jaar aanzien ik een borstoperatie heb gehad, en ook dat werd weer vergoed. Ik betaal me helemaal scheel, maar dat is het allemaal waard!
Ik lees even mee! Ons kind wordt midden maart (als het goed is) geboren en nu heb ik alleen nog maar een basisverzekering bij CZ. Even aan het orienteren op een andere of aanvullende verzekering!
Ja, dat was ik nog vergeten de vermelden. Het CZ gezinnen pakket vergoed ook een ziekenhuis bevalling zonder medische indicatie.
Nee vanaf nov/dec. Echter zijn de meesten die nu al zeer ruim zwangerschap vergoeden volgend jaar ook de eersten waar je kunt gaan shoppen. Mommyapril, ik zou graag zo'n hypnobirthing vergoed krijgen maar dat is zo eenvoudig niet lees ik wel. Mijn huidige verzekeraar PNO Extra vergoed wel de kraamzorg bijdrage, bijdrage bevallen in het ziekenhuis en de lactatiekundige. Kraamzorg ook van kleine organisatie's/1 vrouws kraambureau's dus niet dat je automatisch aan zo'n massa organisatie vast zit.
Ik heb zilverenkruis 4 sterren aanvullend en krijg en kreeg veel vergoed, uiteindelijk is m'n bevalling medisch geworden met spoed-ok na bevalling. 7 jaar terug ook zilverenkruis Achmea en is mij prima bevallen.
Ik ben verzekerd bij fbto en heb de module gezinsplanning aanstaan. Ik krijg nu dit: -eigen bijdrage kraamhulp wordt vergoed -lactatiekundige of een borstvoedingsbegeleidingspakket twv 450,- -cursus kinder EHBO -kraampakket Daarnaast nog een 9maanden dagboek, een kraambezoekboek en boekje over baby's eerste jaar. En een hele lieve knuffelhond voor de baby. Hier zijn mijn meiden jaloers op