Raar telefoontje...

Discussie in 'De lounge' gestart door Eeksie, 11 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eeksie

Eeksie Bekend lid

10 jun 2011
    640
    0
    16
    Drenthe
    Ik kreeg net zo'n raar telefoontje... In principe kunnen wij zien wie er belt, maar er bleef nu 'extern' in het beeld staan. Krijg ik een engels sprekende dame aan de telefoon. Die vraagt (alles in het engels uiteraard) of mrs. Ring thuis is. Dat is de vorige bewoner. Dus ik antwoord van niet. Vraagt ze of ze wel naar nummer ...(noemt ons nummer) belt, ja dat wel. Vraagt ze naar de hoofdgebruiker van de computer. Ik zeg dat ik dat ben. Begint ze met een heel voorgelezen riedeltje over een fout bij windows o.i.d. Heb haar onderbroken en gezegd dat ik op ging hangen. En ook gedaan...

Krijg er allemaal rare gedachtes van... Zijn ze ons aan het hacken ofzo? En zouden ze dan bijv. via de telefoonlijn gegevens binnen kunnen halen? Miisschien ben ik wel gewoon paranoïde, maar wel raar toch? :)

2. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Ja beetje vreemd,maar volgens mij kan er niets gebeuren via de telefoon zolang je zelf niets zegt.
    Dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.
    Even oppassen wat je op internet doet met codes enzo denk ik de komende dagen.Alles goed controleren zoals de bank enz..Dan moet er niks aan de hand zijn lijkt mij.

3. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Ik heb er nog niet van gehoord dat ze via de telefoon kunnen hacken op je pc. Ik heb beide via de kabel, maar als je nog via het oude systeem belt, moet dat sowieso al niet kunnen.
    Groot gelijk dat je hebt opgehangen, hopelijk bellen ze niet meer terug.

4. Eeksie

Eeksie Bekend lid

10 jun 2011
    640
    0
    16
    Drenthe
    Ja, ik zal zeker opletten! Sowieso krijgt niemand gegevens van mij via de telefoon o.i.d. Maar had er wel even een vreemd gevoel bij. Zal het manlief ook even vertellen vanavond, dat hij ook even extra oplet!

Deel Deze Pagina