roze wolk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sandra1979, 8 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Hallo allemaal,
    Mijn vraag aan jullie is of jullie allemaal op een roze wolk zitten. Nou ik bepaald niet. Ik ben nu zo'n 13 weken zwanger. Voel me moe/misselijk en heb elke dag wel een ander kwaaltje. He, wat had ik ernaar uitgekeken om zwanger te zijn, het leek me heerlijk. Natuurlijk ben ik erg blij, en volgens de vk gaan de kwaaltjes vaak bij 3 a 4 maanden over. Nou ik hoop het zo. Ik voel me nu een labiel emotioneel mens die zich de hele dag door ziek voelt. Hebben jullie dit ook? Of zeur ik misschien gewoon? Ik wil zo graag zweven op mijn roze wolk.........
    groetjes sandra

2. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik ga nu pas echt op een roze wolk zitten, ik heb eigenlijk weinig te klagen over symtomen maar ik ben steeds moe ik ben niet vooruit te branden, enm ik voelde me niet echt happy, nu ik mionder ben gaan werken gaat het steeds beter ik krijg weer energie terug en voel me wat stabielen, mijn vk zei dat bijna iedere vrouw niet op die maga roze wolk zit dat zij heel veel andere dingen zien bij de zangere vrouwen maar dat staat niet in de boekjes en voor de buiten wereld zitten ze op die wolk maar in de vk praktijk blijkt dus vaak anders.
    Ik dacht ook dit is niet goed ik mag niet zeuren, snel zwanger en in princiepe alles goed, maar na het verhaal van de vk, blijkt dat dit dus een normaal gevoel te zijn.
    Sterkte meis!

3. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Wat ik je nu ga vertellen, zal je denk ik niet willen geloven, maar is écht waar:

Wij hebben 3 jaar op ons wondertje moeten wachten. En dmv IVF is het dus eindelijk gelukt na een cryo-tp. (een diepvries-embryootje om het oneerbiedig te zeggen)
    Vanaf het moment van de tp, ben ik op de roze wolk gaan zitten/geklommen. Dit omdat ik iig de 2 weken die je moet wachten eer je test posi of negatief zou zijn, iig het gevoel wilde hebben: ik heb leven in me, dus ik geniet!

Niet iedereen dacht daar hetzelfde over. En dat mág. We zijn allemaal verschillend, dus ook met verschillende meningen. Mijn zwangerschap gaat niet van een lijen dakje. Om een paar dingen op te noemen:

* Vanaf de tp begon de misselijkheid. Tot een maand of 3.5.

* Hoge bloeddruk.

* Zwangerschapsvergiftiging. (ziekenhuisopname)

* Naar zh toe voor te weinig leven voelen.

* Flauw vallen.

* Vandaag de slijmprop verloren. (veels te vroeg)

En zo zijn er nóg een aantal dingen. Maar wat ik zeggen wil: Door dit alles, geniet ik nog steeds van de kleine! Ik zit nog steeds op die roze wolk! Ik geniet van elke dag. Probéér te genieten! De 40 weken zijn zó voorbij. En als je dan terugkijkt op de zwangerschap, denk je misschien achteraf: hád ik maar meer genoten, had ik maar dit, had ik maar dat. De 40 weken die je krijgt om je kindje te mogen dragen, zijn zó speciaal!

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Mooi gezegt Lina!!!

5. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Vanaf de eerste echo zit ik zeker op die roze wolk!!! Toen ik zag dat daar alles goed was, heb ik ook bijna niet meer getwijfeld of me zorgen gemaakt.
    Bij elk pijntje of krampje denk ik alleen maar.."het hoort erbij" soms denk ik wel eens ....whaa wat is dit..maar vervloek het niet ofzo..
    Er is maar een ding waar ik wel last van heb....het duurt nog zo lang :D

gr. debby

6. Niet meer actief

ik zit ook niet op een roze wolk hoor. Zwanger zijn is niet mijn ding vrees ik haha.. Maar goed, ik wacht geduldig op het resultaat!

7. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    ik had het in het begin moeilijk door de misselijkheid maar had met 1 hand mijn wolkje vast!
    Na zolang proberen was het eindelijk gelukt!
    Dan de eerste echo deed mij mijn wolkje met mijn 2 handen vastnemen!
    Nu is de misselijkheid voorbij en hebben we een 2de super goeie echo gehad en nu hang ik met mijn bovenlichaam al op mijn wolk!
    Nu nog wachten tot we 3 maand zijn en dan zit ik er helemaal op!!!

Maar dat is bij iedereen anders,hé! Iedereen beleeft een zwangerschap anders.

Groetjes

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ook ik zit niet op de roze wolk hoor, maar dat gaat denk ik nog wel komen (hoop ik, en weet ik wel).

Ik zeg het de laatste tijd maar zo, het zwanger zijn is een ramp vind ik verschrikkelijk. Maar het in verwachting zijn is helemaal geweldig! (stukje roze wolk dus wel hier).

De misselijkheid is nu 2,5 weken weg, maar het overgeven pas sinds dat ik afgelopen dinsdag nieuwe medicijnen heb gehad, die de oorzaak lijken aan te pakken.

En nu maar uitkijken naar het moment dat ik de kleine ga voelen, kan niet wachten. En dat gevoel komt er bij jou ook echt nog wel hoor!

Je bent echt niet de enige, en wie zegt dat je verplicht op een roze wolk moet vertoeven? Een wolk is het wel, en soms wordt ie beetje overschaduwd, maar ja... het enige wat je op dit moment aan je zwangerschap herrinnert is nou eenmaal het ellendige gevoel, en dat gaat hoe dan ook veranderen, want je gaat je kindje dalijk beleven.

Pfff verhaal iets langer geworden dan gepland. Sorry

Groetjes Daphne

Deel Deze Pagina