Ik zat de afgelopen weken op de roze wolk, maar begin me nu ineens zorgen te maken... Wat zijn 'goede' zwangerschaps symptomen? Ik ben af en aan misselijk, duizelig. Heb buikpijn, wat krampen en af en toe een steek in mijn vagina. Vanaf het begin is het vervelend om mn broek dicht te doen... Wat is normaal?
Dat klinkt mij allemaal heel normaal in de oren hoor. Aan de andere kant: ik ben nu voor de 4e keer zwanger, elke keer dezelfde symptomen gehad (één keer heftiger i.v.m. tweelingzwangerschap) maar het is dus uiteindelijk twee keer mis gegaan. Nu ben ik al 14 weken zwanger, vandaag het hartje gehoord en ik begin er weer wat vertrouwen in te krijgen. Maar ik herken wel je onzekerheid. Zat er maar een raampje in de je buik om af en toe te kijken hè? Probeer er vertrouwen in te houden. Meestal merk je het wel als het mis is, omdat je dan flinke krampen hebt in combinatie met (flink) bloedverlies en stolsel. Dus als je niet dat soort klachten hebt, mag je er echt wel vanuit gaan dat het goed zit. Houd er veer rekening mee dat klachten kunnen komen en gaan. Dus een dagje niet of minder misselijk, betekent niet dat het mis is. Als je heel erg twijfelt en onzeker bent, zou je kunnen vragen of je al iets eerder een echo zou kunnen krijgen. Uiterlijk over 1,5 week zou het hartje moeten kloppen. Dat is vaak al erg geruststellend om te zien.
Ik ben vanwege buikpijn al heel snel aan de positiebroeken gegaan, wat een opluchting! Ik kon in het begin echt bijna niks verdragen op mijn buik. De bovenrand van de broeken zit nog steeds los, maar die vouw ik gewoon om. Bij mij verschilde de buikpijn en steekjes ook van dag tot dag, geen zorgen om maken!
Fijn om te horen. Ik had na mijn IUI benhandeling even vrij, maar nu ik terug ben op het werk, met alle bijbehorende stress, begin ik me ineens zorgen te maken. Ben echt een beetje bang
haha, alles waarvan je normaal gesproken zou denken, er is iets mis zoals: misselijkheid, last van darmen, opgezwollen/gevoelige buik, steken in buik/vagina/zij/borsten, menstruatieachtige krampen,erg veel zweten, extreme moeheid, duizeligheid(met flauwvallen), brandend maagzuur etc. Don't worry