IJsbeer Knut overleden Uitgegeven: 19 maart 2011 16:25 Laatst gewijzigd: 19 maart 2011 16:25 BERLIJN - De ijsbeer Knut, de grote publiekstrekker van de dierentuin in Berlijn, is op 4-jarige leeftijd overleden. © NU.nl/Chris Heijmans Dat heeft een directielid van de dierentuin, Heiner Klös, zaterdag laten weten. Knut dreef in het water bij het ijsberenverblijf. De doodsoorzaak is niet bekend. Triest..
vreemd op de site van de dierentuin staat nog niets.. ik las laatst wel dat zijn medebeergenootjes niet dol op hem waren, dat beestje kon gewoon niet meer 'normaal' met ze om gaan... sneu hoor
Ik zag het net op het nieuws, echt zielig Knut bleek inderdaad heel eenzaam te zijn. Zijn moeder had hem verstoten, waarna hij door een verzorger werd grootgebracht. Helaas is 1,5 jaar geleden zijn verzorger door een hartstilstand om het leven gekomen. Ze hebben toen geprobeerd hem met andere ijsberen te laten samenleven, maar dat ging helemaal fout. Hij werd gepest door de anderen, waardoor ze hem alleen hebben gezet. Waarschijnlijk is hij dus vereenzaamd, dat arme mannetje...
Hersen infarct oid Heb net t filmpje gezien van hoe hij heftig met zn achterpoot begon te trekken en rondjes bleef "lopen" En ineens begon hij hevig te kwijlen erbij. Toen een paar keer raar trekken met zn hoofd en viel zo achterwaarts het water in. En nu zou ik willen dat ik het niet gezien had Misschien maar beter zo... Al had het liever iets minder heftig gemogen.
Ow zo zielig he? En als ik dat verhaal dan van Wilma hoor pfff vreselijk toch als je als verzorger moet toe kijken bah! Lijkt me idd niet fijn als je dat hebt gezien!
die beesten groeien wel snel trouwens! Hier is hij in maart 2007: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/80/Knut_IMG_8095.jpg en dit is 4 maanden later, in augustus 2007: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3a/Knut_2007_LKM.jpg/800px-Knut_2007_LKM.jpg
Ik heb het helaas ook gezien. Was echt ontzettend zielig, zo beer-onwaardig... Arme Knut, speel maar fijn op de regenboogbrug
Hoe ik heb gelezen heeft Knut een epileptische aanval gehad, en waarschijnelijk had hij al vanaf z'n geboorte een afwijking waardoor hij is verstoten door z'n moeder...Die heeft dat al aangevoeld dat er iets niet goed zou zijn met zijn gezondheid.... En de natuur doet toch wat ie moet doen....Even goed heel zielig...Maar ik vind dieren in kooitjes sowieso zielig.....
Ik heb het filmpje ook gezien Omstanders zeiden dat hij voordat hij zo raar ging lopen een soort van epileptische aanval had. Daarna ging hij dus zo raar draaien, vervolgens een soort "stuiptrekken" en viel hij zo het water in. Het arme dier! Maar hij is zo wel beter af! Dat dier was doodongelukkig en werd elke keer door de vrouwtjes weggejaagd. Dieptriest gewoon!
Dito, walgelijk om te zien! Ik zou als ik daar stond écht niet kunnen filmen, maar ik zou mijn hoofd wegdraaien....
Je hoort op het einde ook mensen om hulp roepen. Maar wat moet je dan ins hemels naam doen als er zoiets gebeurt? Als verzorger sta je dan net zo machteloos als de toeschouwers denk ik... Ergens maar goed dat die man die Knut opgevoed heeft dit niet heeft hoeven mee maken... De mensen die toen zeiden dat ze de baby ijsbeer beter hadden laten inslapen hadden denk ik gelijk. Maarja...zou het ook niet kunnen hoor bij zo'n schattig donzig wit ding wat feitelijk vol leven zit.