chinese kool?

Discussie in 'De lounge' gestart door senta, 4 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senta

senta Niet meer actief

Mijn man heeft mandag de boodschappen gedaan sinds ik zwanger ben kan ik de supermarkt geuren erg moeilijk verdragen. Ik had hem gevraagd verse spinazie en nog een verse soort groenten mee te nemen, plus 2 potten groenten. Komt die thuis met verse spinazie en chinese kool? Nooit gegeten hij was in de aanbieding zei die. Oke wat ga ik hiermee doen, dus alle tips zijn welkom.

Mijn man lust geen tomaat en champignons en eet geen vis verder alles mogelijk.

Hartelijk dank voor de tips

2. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Kool snijden. Kerrie-ananassaus/dressing erover, appeltje er doorheen snipperen, rozijntjes erbij, mmm...

3. pricilla

pricilla Actief lid

21 nov 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snij hem fijn dan kook het met een scheut koffiemelk door het water. Als het gaar is goed afgieten en beetje nootmuskaat erover.

4. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Eindelijk nog iemand die ook geen tomaat en champignon lust, ik word altijd vreemd aangekeken ;).
    Je kunt het ook lekker wokken hmmm.

5. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Je kunt het wokken: eerst spekjes bakken. Eventueel een gesnipperd uitje meebakken. Dan de fijngesneden kool meebakken. Lekker bij gebakken aardappels.

Je kunt er ook een oosterse stamppot van maken.
    Stamppot maken van aardappels en chinese kool. Je doet er dan een zakje nasikruiden doorheen. Je kunt stukjes hamlap als vlees gebruiken of geruld gehakt.

6. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
  7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Je kunt het in stukken snijden (gewoon in plakken snijden, de pit pak je er zo tussenuit dan), en dan even een paar minuten koken met een klein beetje water, vocht binden met allesbinder en nootmuskaat er door. Lekker bij gekookte aardappelen en een stukje vlees.

Andere optie is dit recept voor een mieschotel met mango:
    Albert Heijn

Erg makkelijk om te maken en super lekker (kinderen vinden het beide ook heerlijk). Enige wat je nodig hebt: kip, mango, chinese eiermie, chilisaus, ketjap en chinese kool (doe het ook wel eens met spitskool).

8. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    stamppot van maken met spekblokjes en nasikruiden.
    Aardappels en kool koken, spekjes bakken. Aardappels en kool stampen, scheutje melk erin, gewelde nasikruiden erdoorheen (niet te nat!), spekblokjes er door heen.
    Serveren met appelmoes/peertjes

9. senta

senta Niet meer actief

Er staan lekkere dingen tussen zeg, ik ben benieuwd, Misschien mag die het straks wel vaker mee gaan nemen.

@diegene die geen tomaat en champignons lust, lust jij dan wel net als mijn man bijvoorbeeld rode saus?

En in de stamppot moet ik hem dan wel even koken van tevoren?

10. Joes1

Joes1 Actief lid

16 jun 2013
    315
    1
    0
    gehakt rul bakken met ui en knoflook en Kurkuma kruiden erbij. Daarna de gesneden chinese kool erbij ca 10 laten sudderen zodat de kurkuma lekker er door heen kan trekken. hierbij gebakken aardappelen.. lekker hoor!

11. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Wij gebruiken Chinese kool altijd in de Tajine

12. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Nee ik lust niks met tomaat, geen ketchup, niet van die rode macaronisaus gewoon niks met tomaat bah, heel lastig want op best veel gerechten zit saus met iets van tomaat erin, daarom eet ik ook niet graag bij andere, ik ga er nl echt van over mijn nek, erg sneu als iemand moeite er voor gedaan heeft.

13. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

lekker roerbakken: uitje, knoflook, chinese kool in reepjes, klein beetje ketjap manis en een snufje zout. Komt bij roerbakken wel vaak veel vocht vrij, dus ff een klein beetje laten uitlekken. lekker bij witte rijst, nasi en bami

Deel Deze Pagina