Ovulatietesten ed.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Redhead, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Hoi hoi,

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe een ovulatietest werkt en waarom je het precies zou moeten doen?
    Verder zou ik graag willen weten welke zwangerschapstesten en ovulatietesten als prettig of goed worden ervaren.

2. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi readhead,

Mijn ovulatietesten heb ik bij Zwanger en Kids gekocht. Het zijn dipsticks die je max 10 seconden in je urine moet dopen. Je heb een test en een controle streep en als beide streepjes na een paar minuten even donker zijn, dan heb je een LH-piek. Dit betekent dat na 24 tot 36 uur je een eisprong krijgt.
    Als je een onregelmatige cyclus hebt, dan kan je deze testen gebruiken om je eisprong op te sporen. Jij bent met je tweede ronde bezig en persoonlijk zou ik dan nog niet beginnen met ovulatietesten. Houd je vruchtbaar slijm in de gaten, en zo rond je berekende eisprong (va dag 10) om de dag klussen.
    Ik gebruik de zwangerschapstest van kruidvat, de 2 voor 5 euro. Deze zijn erg goed en kosten niet te veel.
    Succes en ik hoop dat het een en ander duidelijk is!

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Helemaal met Kitty eens :)

4. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Ik sluit me ook aan bij Kitty..
    Gebruik ook dezelfde merken als zij en dat bevalt me erg goed

5. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Wanneer zou je dan wel moeten/kunnen beginnen met de ovutesten?
    En wat is vruchtbaar slijm?

6. Chai

Chai Niet meer actief

Vruchtbaar slijm lijkt heel erg op eiwit en als je het tussen je vingers houd kan je er slierten van trekken. Meestal krijg je dit een aantal dagen voor je eisprong.

Ik ben fan van de CB digital, lekker duidelijk.
    Ik had gewoon kv 2 voor 5 in huis gehaalt en als die positief uit zou slaan zou ik het bevestigen met een CB erna om het niet te duur te maken allemaal.
    Dus toen ik positief teste met kv 2 voor 5 heb ik snel bij de drogist een CB digital gehaalt. :)

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Vruchtbaar slijm is rekbaar slijm. Ik zou zeggen, google afbeeldingen. Beetje goor maar dan weet je hoe het eruit ziet :D

Ik heb deze maand voor het eerst weer eens ovu testen gebruikt, omdat ik me af vroeg of ik uberhaubt wel een eisprong heb na de prikpil. Ja dus :D
    Je kan ermee beginnen wanneer je wil, maar als je gewoon een regelmatige cyclus hebt, en je probeert een beetje om de dag sex te hebben vanaf dag 10 tot dag 20 ongeveer, denk ik dat je ze niet echt nodig hebt.

Deel Deze Pagina